Gå til innhold

Hverdagen, hva nå? Trenger hjelp til stepapparollen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere!

Jeg har fått meg kjæreste, som er på overnatting hjemme hos meg. Han har møtt dattra mi på 8år, og er veldig interessert i å bli bedre kjent med henne.

problemet er at jeg har dårlig erfaring med stepappa rollen, da min eks (som ikke er far til barnet) ikke taklet rollen bra. Det ble et mas å ha henne rundt, og besteforeldre tok mye av jobben så vi kunne finne på ting. 

Min nye kjæreste er ikke sånn, og jeg vet bedre. Problemet er at jeg føler det er slitsomt på Hannes vegne. Er det noen aktiviteter vi kan gjennomføre sammen som en «familie» slik at det blir lettere for meg i starten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lettere for deg?
Burde ikke fokus være på hva som blir lettere for datteren din, som må forholde seg til enda en ny "stepappa" i en alder av 8 år. Sorry, altså, men dette er da "far" nummer tre på åtte år for henne. Det kan ikke være bare enkelt å forholde seg til. 

Anonymkode: 2c076...c33

• Liker 3
Skrevet

Jeg har jo bare hatt en mann etter brudd som barna har møtt. Han har jeg giftet meg med, og er verdens beste stefar. 

Men det tar jo litt tid før alle finner ut av det, og det er kanskje greit å ta det litt rolig, vise at du alltid prioriterer henne. Slå det fast for ny mann og henne. Det høres jo ikke bra ut slik det var med den forrige. 

Vi dro vel på skøyter sammen, kino. Opplevde ting sammen. Dro og badet.  Vi dro på ferie sammen, hyttetur, så på film og spiste noe godt osv det første året etter at det ble seriøst og vi flyttet sammen. Vi datet vel et år før ungene fikk møte han. Ungene min var så små da han kom inn i bildet, at det ble litt herjing og lek da de fikk en mann å bryne seg på. Mange positive opplevelser. Det er jo noe med ny forelskelse og det å ville være sammen- det bringer jo en positiv energi som gjør at det kan være en veldig fin tid for alle, også ungene. 

Nå 15 år etter så er ungene blitt store. Den ene ga beskjed om at hun sliter i matte før jul, og siden mannen er en racer på det, så har de to hodene sittet sammen, regnet matte og ledd sammen. Jeg blir så varm om hjerte. Men det er klart at slike følelser tar tid å skape. Det er noe med at man bygger best relasjoner ved å gjøre kjekke ting sammen og legger et grunnlag for alt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...