Gå til innhold

Eldstemann er pilot, men jeg lar ikke yngstemann bli med i flyet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når er det slik at sønnen min på 23 nettopp er ferdig utdannet flyger. Dette synes selvfølgelig lillebror på 16 er veldig stas! Og vi er alle sammen utrolig stolte og lykkelige på hans vegne.

Storebror har ved flere anledninger spurt oss om å bli med på en flytur i et småfly, men det godtar jeg ikke. Min yngste sønn har mast i flere uker om å få bli med, men jeg sier alltid nei til det dessverre. Ønsker ikke mine to sønner skal være alene sammen i et småfly.. Får hjertet i halsen bare av å tenke på det..😮
Jeg vet at eldstemann har 100 % kontroll og er tross alt utdannet pilot, men jeg liker bare ikke tanken av at de to skulle ha flydd sammen.. 
Hva burde jeg gjøre? Mannen min synes det er greit, men jeg nekter å akseptere det. 

Anonymkode: ba88a...edc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo større risiko at dere setter hele familie i bilen, og drar på tur. Noe du sannsynligvis har gjort mange ganger opp gjennom årene. 

Anonymkode: aa789...f14

• Liker 19
Skrevet

Om du også nekter gutta å kjøre bil sammen så er du konsekvent i alle fall. Det er så mye  større risiko for at de havner i en trafikkulykke enn i en flyulykke. 

Anonymkode: 15379...7d6

• Liker 6
Skrevet

Hva gjør du når yngstemann fyller 18 da, og du ikke har noe du skulle ha sagt?

Anonymkode: 91d55...4de

Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Om du også nekter gutta å kjøre bil sammen så er du konsekvent i alle fall. Det er så mye  større risiko for at de havner i en trafikkulykke enn i en flyulykke. 

Anonymkode: 15379...7d6

Men sjansen for å bli drept i en trafikkulykke er ganske minimal i forhold til en flyulykke.

Og begge to i samme fly, jeg forstår TS veldig godt.

Samtidig blir det vanskelig å unngå når 16 åringen bestemmer selv. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er jo større risiko at dere setter hele familie i bilen, og drar på tur. Noe du sannsynligvis har gjort mange ganger opp gjennom årene. 

Risikoen for å dø er ikke stor. Å kræsje ja, men ikke at hele familien dør. 

Anonymkode: 21e02...a4b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Risikoen for å dø er ikke stor. Å kræsje ja, men ikke at hele familien dør. 

Anonymkode: 21e02...a4b

Og risikoen for at flyet krasjer er bortimot 0. 

Skrevet

Jeg vet akkurat hvordan du har det. For min del er det mannen som er pilot, og tar med ungene. Jeg foretrekker å dra sammen med dem, slik at om det skulle gå galt er vi i alle fall alle sammen og at ikke jeg blir sittende igjen alene.

Har gått mange runder på dette, men føler at jeg ikke kan begrense andres liv. Mannen min må få ha sin hobby, og jeg har ingen rett til å overføre min angst over på ungene. For det er snakk om angst når risikoen for at det skal skje noe faktisk er så lav, sammenlignet med hvor det skjer flest ulykker.

Hvor mange flytimer har sønnen din? Jobber han som pilot og får mengdetrening? Tenker at jeg ville sagt det var greit når han fikk så og så mye erfaring, men forstår skepsisen din om han er nyutdannet. 

• Liker 2
Skrevet
45 minutter siden, Rosa Dartle said:

Jeg vet akkurat hvordan du har det. For min del er det mannen som er pilot, og tar med ungene. Jeg foretrekker å dra sammen med dem, slik at om det skulle gå galt er vi i alle fall alle sammen og at ikke jeg blir sittende igjen alene.

Har gått mange runder på dette, men føler at jeg ikke kan begrense andres liv. Mannen min må få ha sin hobby, og jeg har ingen rett til å overføre min angst over på ungene. For det er snakk om angst når risikoen for at det skal skje noe faktisk er så lav, sammenlignet med hvor det skjer flest ulykker.

Hvor mange flytimer har sønnen din? Jobber han som pilot og får mengdetrening? Tenker at jeg ville sagt det var greit når han fikk så og så mye erfaring, men forstår skepsisen din om han er nyutdannet. 

Sønnen min har ca 310 flytimer, utdannet fra flyskolen ved UiT. Han starter på styrmannskurset til Widerøe om ikke så lenge. Klarte opptaket deres. 
Takk til dere som forstår! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Sønnen min har ca 310 flytimer, utdannet fra flyskolen ved UiT. Han starter på styrmannskurset til Widerøe om ikke så lenge. Klarte opptaket deres. 
Takk til dere som forstår! 

Hvis sønnen din er utdannet fra flyskolen ved UiT og i tillegg har fått jobb i Widerøe, så kan du absolutt senke skuldrene dine. 
Å komme inn på den flyskolen er meget vanskelig (som du sikkert vet), og Widerøe ansetter kun de beste av de beste kandidatene! :) 
Skjønner at du er 
engstelig, men han høres ut som en utrolig dyktig og smart person! Personlig hadde jeg latt yngstemann bli med storebror. 

Anonymkode: c0fc9...4c4

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når er det slik at sønnen min på 23 nettopp er ferdig utdannet flyger. Dette synes selvfølgelig lillebror på 16 er veldig stas! Og vi er alle sammen utrolig stolte og lykkelige på hans vegne.

Storebror har ved flere anledninger spurt oss om å bli med på en flytur i et småfly, men det godtar jeg ikke. Min yngste sønn har mast i flere uker om å få bli med, men jeg sier alltid nei til det dessverre. Ønsker ikke mine to sønner skal være alene sammen i et småfly.. Får hjertet i halsen bare av å tenke på det..😮
Jeg vet at eldstemann har 100 % kontroll og er tross alt utdannet pilot, men jeg liker bare ikke tanken av at de to skulle ha flydd sammen.. 
Hva burde jeg gjøre? Mannen min synes det er greit, men jeg nekter å akseptere det. 

Du må vise dem tillit. 

Anonymkode: dcfa3...449

Skrevet

Selvfølgelig skal vel den yngste få være med på en flytur. Den eldste er da utdannet. Hadde den eldste tatt lappen på trailer, og skulle på langtur og den yngste hadde blitt med på turen, så tviler jeg at du hadde reagert på den samme måte.

Anonymkode: 23d90...cad

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...