Gå til innhold

Føler jentemammaer seg heldigere enn guttemammaer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei venninne som har to jenter, og hun har alltid vært tydelig på at hun bare ønsker seg jenter. Jeg har selv to gutter, og selv om hun aldri har sagt det direkte til meg så har jeg tolket at hun synes litt synd på meg. 

Hun spør meg ofte om jeg skal prøve en gang til for å forsøke å få ei jente for eksempel. Det litt ironiske her er at hennes jenter er mye mer krevende, høylytte og bortskjemte enn mine gutter, men det ser hun sikkert ikke selv. 

Derfor spør jeg dere med bare jente eller en av hver. Synes dere synd på oss med bare gutter😅?

Anonymkode: 2b49b...0be

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, ikke i det hele tatt. Jeg har nesten syntes litt synd på de med jenter fordi jeg fikk en gutt selv og syntes selvfølgelig at han er den beste i verden og det blir jo ikke bedre enn med en liten gutt 😂 Venter en liten jente nå og selv om det er gøy å få oppleve det også så skulle jeg innerst inne ønske jeg fikk en gutt til, at gutten min skulle få en lillebror.

Anonymkode: c315c...2d0

• Liker 5
Skrevet

Nei. Elsker jentene mine men er mindre drama rundt gutten min og er på mange måter lettere. 

Anonymkode: c6778...0fb

Skrevet

Hun burde virkelig få litt perspektiv. Vi som har friske barn har vunnet lotteriet. Kjønn, herregud.. 

Jeg kjenner noen som vet at barnet vil dø en langsom død om noen år. Tror neppe hun ville sørget mer om barnet hadde et annet kjønn 

Anonymkode: 35683...d5a

• Liker 17
Skrevet

Vi har én av hver. Fikk først gutt. Gikk hele svangerskapet og trodde vi kom til å få en gutt til (fikk beskjed om det på flere ultralyder). Vi hadde allerede bestemt oss for at vi skulle ha to barn, og ikke én gang tenkte jeg, under det siste svangerskapet, at jeg skulle ønske mageboeren var ei jente. Men så var det jo faktisk ei jente. Nå synes jeg selvsagt det er fint å ha en av hver, men jeg hadde ikke savnet ei jente om nummer to faktisk var en gutt og jeg har aldri tenkt at det er synd i de som kun har gutter. Søsteren min har fem gutter og jeg synes det er helt fantastisk. For å si det slik, heller fem gutter enn fem jenter!

Anonymkode: e96cb...5b5

Skrevet

Nei. Strengt tatt er det synd på alle andre i hele verden som ikke har akkurat mine jenter, men det er jeg overbevist om at de fleste med barn tenker.

Anonymkode: e132f...f67

• Liker 5
Skrevet

Nei. Jeg har jente og hun er verdens beste, men det har ingenting med kjønnet å gjøre. Hadde vært like stas med en gutt :) 

Anonymkode: 31765...c15

Skrevet

Jeg følte meg som verdens heldigste da jeg fikk mitt første barn, den nydeligste jenta i verden.. Men ikke fordi hun er jente. Så fikk vi en liten gutt og han er en helt fantastisk person, og jeg merker at vi klikker på en helt annen måte💕 

Det har virkelig ingenting med kjønn å gjøre. 

Det er skikkelig drama med jenta nå. Jeg har bestilt masse fine klær til henne som jeg mest sannsynlig må sende tilbake fordi det ikke er kortarma sommerkjoler. Som er det eneste hun vil gå i. 

Anonymkode: 96866...169

• Liker 1
Skrevet

Nei jeg har verdens beste gutt så klarer meg fint med han.

Anonymkode: ab79f...30e

Skrevet

Det er ulike utfordringer.   Her er det mer drama med datteren med venner, men hun er grei hjemme.  Vi prater masse og har det koselig.

Sønnen har stor vennegjeng og ikke noe drama ute, men er kranglete hjemme og vil absolutt ikke prate om noe. 

Anonymkode: 7e905...2c9

Skrevet

Jeg ønsket meg to gutter og fikk det, søsteren min ønsket to jenter og fikk det.  Men så mye styr med de jentene som jeg ikke opplever med guttene.  De jentene er utspekulert når de et uenige, guttene mine et heller sånn her og nå, litt knuffing også venner igjen en time senere. Men de jentene surmuler å lager dårlig stemning lenge!

Jentene hyler, skriker, sutret og bærer seg og vil ofte ha og ha ditt og datt.  Guttene er roligere og er ikke så krevende syns jeg, de er heller ikke like masete.  
 Eneste fordel med jentene var vel at de taklet bleieslutt litt tidligere 💩

Anonymkode: 6221d...0ab

• Liker 1
Skrevet

Hva er det for noe tull? Jeg er heldig guttemamma.

Anonymkode: 61780...bab

• Liker 3
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvordan voksne, oppegående mennesker kan ønske seg et kjønn forran et annet.

Anonymkode: 02333...be1

• Liker 4
Skrevet

Har to gutter og veldig fornøyd med det 💕

Om noe så er det at om jeg en gang skal være heldig å bli bestemor så får ofte mormor komme nærmere enn farmor. (Bare å lese alle svigermor-trådene her på forumet 😅). Men vet at det er opp til meg å skape godt forhold til fremtidige svigerbarn. 

Anonymkode: 2e3d3...a02

Skrevet

Ikke lenge siden det var en helt lik tråd om dette her. Hva er hensikten med dette gutt mot jenteopplegget enkelte driver med her inne?

Anonymkode: dcf5f...9ff

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Det litt ironiske her er at hennes jenter er mye mer krevende, høylytte og bortskjemte enn mine gutter, men det ser hun sikkert ikke selv. 

Anonymkode: 2b49b...0be

Det ironiske er at det ikke er sikkert at du ser hvordan dine gutter egentlig er. 

Anonymkode: 5e601...726

• Liker 5
Skrevet

Har to av hver. Guttene har vært mye enklere fra fødselen og ut tenårene. Men jeg har alltid sett på det som personlighet, og at kjønn er uvesentlig. 

Anonymkode: b8191...386

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det ironiske er at det ikke er sikkert at du ser hvordan dine gutter egentlig er. 

Anonymkode: 5e601...726

Ja.

Møter stadig på barn/ungdom som er de høfligste/blideste barna hvis voksne er i nærheten for å bli skikkelig bøller og full av faenskap med bare venner/andre barn når de ikke tror det er voksne i nærheten….   Da blir man ikke trodd om man konfronterer foreldre med den oppførselen.

Anonymkode: 7e905...2c9

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Venter en liten jente nå og selv om det er gøy å få oppleve det også så skulle jeg innerst inne ønske jeg fikk en gutt til, at gutten min skulle få en lillebror.

Anonymkode: c315c...2d0

Usj, stakkars liten. Har også en liten storebror på 3 her som venter lillesøster om et par uker, og han kommer og klemmer magen min og sier han elsker henne og gleder seg sånn til å kose og leke med henne. Heldigvis driter de små i kjønn og blir glade uansett hvem som kommer. :)

Edit: Nei jeg synes ikke synd på noen om de får et spesielt kjønn framfor det andre, jeg synes synd på foreldrene som henger seg sånn opp i dette og sier "heller jente enn gutt alså!" "gutter er heelt jævlige!" "skulle egentlig ønske det var en gutt, men det er helt greit vi får jente altså." 

1. Vær glad dere får en frisk baby som ikke endte opp i spontanabort.

2. Det virker ekstremt ungt/trangsynt med en slik tankegang. Synes det er litt uansvarlig å bli foreldre så tidlig, og "tvinge" sånne holdninger over på barna. 

Endret av mingus
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...