Gå til innhold

Jeg er ute av isolasjon men foreldrene mine har testet positivt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg kom ut av isolasjon i går, men min mor testet positivt på søndag og pappa har testet positivt i dag. Må jeg holde meg hjemme i karantene, eller er jeg good to go. Kan jeg bli smittet igjen av de? Og bør vi oppholde oss i forskjellige rom? Det er bare vi tre som bor her. 

Anonymkode: 9bc36...6f7

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Hei, jeg kom ut av isolasjon i går, men min mor testet positivt på søndag og pappa har testet positivt i dag. Må jeg holde meg hjemme i karantene, eller er jeg good to go. Kan jeg bli smittet igjen av de? Og bør vi oppholde oss i forskjellige rom? Det er bare vi tre som bor her. 

Du må testes ja da du er nærkontakt og være i karantene frem til svar. Ja du kan bli smittet. Er det mulig å oppholde seg separert hadde jeg valgt det

Anonymkode: f3f3d...7ac

Skrevet

Ring koronatelefonen.

Anonymkode: bb116...93b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Du må testes ja da du er nærkontakt og være i karantene frem til svar. Ja du kan bli smittet. Er det mulig å oppholde seg separert hadde jeg valgt det

men testen blir jo uansett positiv når jeg kom ut av isolasjon i går? da kan jeg jo ikke testes

• Liker 2
Skrevet

Bra å ha en positiv familie da

Anonymkode: 594a1...c82

• Liker 1
Skrevet

Alle som har gjennomgått covid-19 de 3 siste månedene er unntatt smittekarantene. Dette gjelder fra du er avisolert og til det har gått 3 måneder fra du tok testen.

https://www.helsenorge.no/koronavirus/karantene-og-isolasjon/

Ellers er det lurt å ringe koronatelefonen i din kommune ved slike spm. om du ikke finner svar på det du lurer på på nett, eller om du ikke forstår om det gjelder deg og din/dere situasjon.

Anonymkode: f1440...23e

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, fullstendig feil. TS har fullført sin isolasjon og er fritatt smittekarantene i 3 måneder.

Anonymkode: 424e7...db4

• Liker 4
  • Opprett ny...