Gå til innhold

Hvis en gravi test blir pos etter å ha stått litt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok en test istad og den virka negativ,etter 10 min så ser jeg svak pos strek veldig svak. Skal ikke ha mens før om 7 dager. Noen som har vært borti dette?

Anonymkode: 416a0...6af

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må lese på bruksanvisning om hvor lenge den er gyldig.

Om du er usikker, så tar du en ny om noen dager, eller venter å ser om mensen kommer.

Anonymkode: f430b...919

Skrevet

Hvis den har ligget lenger en det som står på pakken så kan den være falsk positiv. Umulig å vite. Bare å smøre seg med tålmodighet og teste på nytt om en stund.

Anonymkode: a7a78...428

Skrevet

En del tester (spesielt Clearblue tidligtest) viser alltid en svak strek etter at de har tørket. Det er en grunn til at de skal leses av innen et visst tidsvindu, så tror ikke du kan tolke det resultatet dessverre.

7 dager før du skal ha mensen er det uansett usannsynlig at et eventuelt befruktet egg har festet seg i livmoren og begynt å produsere hcg, så med mindre egget festet seg uvanlig tidlig kan du ikke forvente at en test skal bli positiv på det tidspunktet. Men test igjen om 3-4 dager, så vil du få et tydeligere svar. 

Anonymkode: 60c59...76a

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

En del tester (spesielt Clearblue tidligtest) viser alltid en svak strek etter at de har tørket. Det er en grunn til at de skal leses av innen et visst tidsvindu, så tror ikke du kan tolke det resultatet dessverre.

7 dager før du skal ha mensen er det uansett usannsynlig at et eventuelt befruktet egg har festet seg i livmoren og begynt å produsere hcg, så med mindre egget festet seg uvanlig tidlig kan du ikke forvente at en test skal bli positiv på det tidspunktet. Men test igjen om 3-4 dager, så vil du få et tydeligere svar. 

Anonymkode: 60c59...76a

Det står på nett at man kan se det 7 dager før allerede,dette var en veldig sensetiv test. Jeg vet ikke vi får se:)

Anonymkode: 416a0...6af

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...