AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #21 Del Skrevet 13. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er så skummelt å lage underholdning av slanking, ettersom så mange overvektige er i en særdeles sårbar tilstand. Jeg er helt for å snakke om det mer åpent, å ha det mer inn i skole, å ta grep offentlig for å forbedre kostholdet til folk, men jeg får problemer når det er ment som underholdning. Dette er ikke ment som opplysning. Og ja, det er helt sikkert vanskelig å gjøre dette interessant, men det er garantert mulig. Anonymkode: e69ee...c44 Det lages underholdning av så og si alt, ikke minst drap, voldtekt og mishandling. Anonymkode: d58b9...d30 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #22 Del Skrevet 13. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det lages underholdning av så og si alt, ikke minst drap, voldtekt og mishandling. Anonymkode: d58b9...d30 Sant. 1000 lb Sister er også underholdning, og der ser man folk spise seg i hjel... det der er sykt opplegg! Anonymkode: fd112...b9e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #23 Del Skrevet 13. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Enig, pulver er ikke mat. Synes det er rart at en pulvershake var frokosten deres liksom. Ikke akkurat naturlig, og gir dem ingen innsikt på hva kroppen egentlig trenger. Anonymkode: fd112...b9e Jeg er normalvektig og prøver på ingen måte å gå ned i vekt, men proteinshake er frokosten min. Det er kjapt, jeg er ikke et frokostmenneske i hverdagen, og holder meg mett lenge. Ettersom hvor sulten jeg er den morgenen så kan jeg tilsette alt ifra kaffeisbiter, peanøttsmør, havregryn, frosne bær, osv, til shaken min. 20 gram proteiner er heller ikke ille Skjønner virkelig ikke dette hatet mot shake og for folk som har lite erfaring med kaloritelling så er en scoop lett å måle og vite kaloriene på. (At dietten de er på ikke er lagt opp til hver enkelts kaloribehov er en annen sak, men shake er virkelig ikke så ille om man skal ha et superraskt måltid før man er på farta, godt proteininnhold, og spiser grei hjemmelaget mat resten av dagen) Anonymkode: 4d9da...e16 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovis Fenja Skrevet 13. januar 2022 #24 Del Skrevet 13. januar 2022 Jeg er helt enig med artikkelen. Og Trine-Lise sier jo at hun elsker sin nye livsstil og fikk livet tilbake, eller noe sånt. Ganske sikker på at det har reddet Jørn Hoel sitt liv, og gitt de andre noen år ekstra og bedre livskvalitet. Beklager at det krenker noen, men det er helt galskap å ikke kunne snakke om! Tror det inspirerer mer enn krenker. Ikke til ekstreme greier, men folk får jo sett hvor lite som skal til for å gjøre en endring. Bare det å kutte ut noen plater sjokolade i hverdagen og gå noen turer gjør jo underverker. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #25 Del Skrevet 14. januar 2022 Det er tydelig at samfunnet har forvillet seg inn i en "du er bra nok som du er" mentalitet, hvor det å i det hele tatt påpeke at overvekt er usunt er "shaming". Som en som jobber i helsevesenet er det ekstremt frustrerende. Fedme tar liv. Uten å overdrive så er over 50% av sykdommene vi ser en direkte konsekvens av overvekt. Men det har blitt et såpass sårt tema, at det er vanskelig å i det hele tatt nevne for pasienter. De som er mottakelige, og faktisk gjør en innsats klarer: å ikke bare redusere blodsukker, men også reversere en diabetes type 2, å normalisere blodtrykk og kolesterol, å unngå å skifte ut ledd, å senke risikoen for hjertesykdom, å minste biologisk alder med flere tiår. Det handler om kaloriunderskudd. I stedet så er folk mest opptatt av å teoretisere på detaljer i kosthold, "hva er en sunn måte å slanke seg på", og hvilken diett som er bra, eller ikke bra. Må innrømme at jeg blir helt matt når situasjonen er så kritisk. Jeg har suksesshistorier om folk som har slanket seg med å spise det de liker, og om de er kresne på grønnsaker så kommer vi langt med en multivitamin. Dersom midjen er 120 cm så er det revnende likegyldig at den er kommet av hjemmelaget mat eller Grandiosa. Med en gang overvekten er der så skjer det metabolske forstyrrelser som fører til ulike livsstilssykdommer selv om man har spist mye brokkoli. Ja, slanking kan redde liv. Anonymkode: 30326...655 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #26 Del Skrevet 14. januar 2022 Det er da ingen som sier man ikke skal snakke om dette, og at slanking ikke redder liv. Problemet er måten det gjøres på, ved at det brukes som lettbeint underholdning. Det er noe som må tas seriøst, ikke som et "artig TV-konsept". Anonymkode: e69ee...c44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå