Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg dater en fyr som nylig er blitt separert.

Hver uke har han 2 dagers samvær med barna - i hjemmet han tidligere delte med sin kone.
Fordi han nå bor 1 times kjøring unna dette huset, og fordi han er der for å hjelpe/avlaste med lekser & fritidsaktiviteter, så er det praktisk at han også overnatter i sitt tidligere hjem.

Her kommer dilemma:
De to siste ukene har han overnattet på rommet til ett av barna - og knapt sovet én time.
Han sier at han & hans ekskone er helt ferdig med hverandre, men for at han skal få sove godt når han er der så synes både han og hans ekskone at han kan sove i den tidligere ektesengen sammen med henne.

Er jeg sær og vanskelig når jeg sier at dette ikke er greit - eller er dette normalt?

Råd mottas med takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

For meg høres dette totalt uaktuelt ut. Dette hadde jeg aldri funnet meg i overhode. Jeg hadde rett og slett avsluttet forholdet.

Nå skal det sies at jeg er imot å feire jul etc, feriere osv med eksen også. Er det slutt, så er det slutt på alt.

Endret av Blomsterpotta
  • Liker 39
Skrevet

Stor sjans for at han knuller ekskona…

Anonymkode: 68db4...ed0

• Liker 21
Gjest Dævendøtte
Skrevet
Vizma skrev (3 minutter siden):

Han sier at han & hans ekskone er helt ferdig med hverandre, men for at han skal få sove godt når han er der så synes både han og hans ekskone at han kan sove i den tidligere ektesengen sammen med henne.

Haha, hadde aldri datet en sånn fyr. 

Selv om jeg også har et svært godt forhold til faren til ungene mine, hadde jeg aldri sovet i samme seng som han om jeg datet en ny partner. 

Er bare å kjøre hjem etter at ungene har lagt seg. 

Skrevet

Jeg hadde sagt "Det funker ikke så bra for meg med en mann som har så nær kontakt med eksen. Du får gjøre det du mener er best for deg og barna, jeg ønsker deg alt godt."

Jeg ville ikke ha krevd noe som helst mht hva han gjør i barnas hjem, i verste fall bruker han det som argument ovenfor eksen og barna og så blir du den heksa som kommer og ødelegger allerede før du har møtt dem.

• Liker 39
Skrevet

Æh, nei dette høres helt vilt ut. Han kan kjøre hjem eller ligge på sofaen.

Er for øvrig enig med NymeriaRhoynar, jeg ville ikke krevd noe her. Du kan si hva du mener, men han gjør jo til syvende og sist det han vil. Så får du heller kjenne på hva du synes er greit om han gjennomfører det. 

Anonymkode: 90316...9cf

• Liker 12
Skrevet

Det er selvfølgelig totalt uaktuelt.

Anonymkode: d5a1a...6b3

• Liker 7
Skrevet

nei - jeg hadde nok ikke syns det var greit - men på den andre siden, syns han det er greit om du deler seng med en eks? 

• Liker 2
Skrevet

Får håpe at hun ikke mottar støtte som enslig forsørger, for da er ikke dette lov. 

• Liker 5
Skrevet

Var slutt i et halvt år før jeg flyttet fra eksen, sex hadde vi uansett, var ikke det som var problemet for oss. Så hvis han først er i senga så tviler jeg på de bare ligger der og sover. 😄 

Anonymkode: cdb1a...141

• Liker 14
Skrevet

Hadde ikke hatt noe problem med dette selv om jeg hadde vært i samme situasjon, jeg liker å bygge opp et forhold med tillit.

Når det er sagt så er det jo temmelig spesielt, da. Men det får så være.

• Liker 3
Skrevet

Har han virkelig ikke råd til å kjøpe seg en god luftmadrass eller en feltseng han kan bruke i stedet? Dette hadde ikke jeg godtatt! Meg og eksen min sov i samme seng etter bruddet før han fant ny bolig. Det var helt platonisk. Tviler på at dama hans hadde likt det. Jeg visste ikke om henne da.

Anonymkode: 74171...e31

• Liker 4
Skrevet

Totalt uaktuelt selvsagt

Anonymkode: bc10d...92e

• Liker 3
Skrevet

Jeg kunne fint ha sovet i samme seng som min eksmann og det ville vært 0 sjans for at vi hadde ligget sammen eller i det hele tatt tatt på hverandre. 

MEN!!!!Jeg hadde ALDRI gjort det nå når jeg har en ny kjæreste, av respekt for han. 

Anonymkode: 82d3f...a1a

• Liker 10
Skrevet

Nei, det er ikke greit i det hele tatt. 
Jeg hadde avsluttet forholdet eller så fikk han finne en annen løsning. 
Totalt respektløst overfor deg! 
Ikke finn deg i det. 

Anonymkode: 88a2b...2be

Skrevet

Pappaen til barna her, var den som gjorde det slutt. Når han en sjelden gang er på besøk, skulle han nok elska å sove i min seng. Det kan han bare glemme. Nei, det er ikke ok, det er typisk mannfolk. 

Anonymkode: 4cc5f...3a4

• Liker 9
Skrevet

Pfft, du er sikkert en sånn person som ville ha klagd hvis hun hadde gitt ham en hjelpende hånd for å lette på trykket. Hvis han var kåt og hun var i nærheten, så er det jo bare praktisk.

Anonymkode: ec456...7c1

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Har han virkelig ikke råd til å kjøpe seg en god luftmadrass eller en feltseng han kan bruke i stedet? Dette hadde ikke jeg godtatt! Meg og eksen min sov i samme seng etter bruddet før han fant ny bolig. Det var helt platonisk. Tviler på at dama hans hadde likt det. Jeg visste ikke om henne da.

Anonymkode: 74171...e31

De har vel sofa. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Pfft, du er sikkert en sånn person som ville ha klagd hvis hun hadde gitt ham en hjelpende hånd for å lette på trykket. Hvis han var kåt og hun var i nærheten, så er det jo bare praktisk.

Anonymkode: ec456...7c1

Her kommer kommentar fra mennene ja 😂 

• Liker 8
Skrevet

Jeg må helt ærlig innrømme at i min verden så er det største problemet med dette at han så kort tid etter separasjon (de er altså på papiret fortsatt gift?) så har han begynt å date en ny. 

Hvor han sover i huset har sannsynligvis ingen betydning. Om de sover i samme seng, så har de nok ikke mer sex enn de hadde før separasjonen. (Antagelig ingenting, sikkert en av grunnene til separasjon.) 

Jeg tror uansett jeg ville vært veldig forsiktig med å inngå et forhold med en som ikke ennå var ordentlig skilt, og som hadde fått på plass gode ordninger med samvær i eget hjem. (Delt omsorg eller tilsvarende.)

Anonymkode: f65a2...757

• Liker 18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...