Gå til innhold

Kan nav betale utdanningen din?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå på AAP, og har ingen utdanning. Jeg får heller ikke noe støtte gjennom lånekassen da jeg ligger mange poeng bak. Har et sterkt ønske om å begynne på 1-års studium som regnskapskonsulent, men dette er på privatskole og utdanningen koster rundt 80k. 

Jeg har slettes ikke mulighet til å betale dette, og lurer på om dette kan dekkes av nav? Hvordan går jeg frem?

Jeg har ikke god nok karakter til å komme inn på offentlig skole, og heller ikke karakter i matte slik at jeg må ta opp fag. Kjenner at jeg ikke klarer dette, og vil helst komme meg ut i fast arbeid så fort som mulig.

Anonymkode: 74979...c50

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor ikke søke stipend, studielån og skolepenger på samme måte som alle andre?

Anonymkode: f3fe9...7dd

• Liker 1
Skrevet

Skriv til veilederen din om hva du ønsker og hvorfor. Det er en vurdering veilederen din tar. Så mer informasjon du har, jo bedre. 

Hvis dette fører til en jobb du klarer å stå i, så er det som oftest ikke noe problem.

Anonymkode: d1f87...d53

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor ikke søke stipend, studielån og skolepenger på samme måte som alle andre?

Hvis du leser om igjen så står det hvorfor

• Liker 7
Gjest Adobyen
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er nå på AAP, og har ingen utdanning. Jeg får heller ikke noe støtte gjennom lånekassen da jeg ligger mange poeng bak. Har et sterkt ønske om å begynne på 1-års studium som regnskapskonsulent, men dette er på privatskole og utdanningen koster rundt 80k. 

Jeg har slettes ikke mulighet til å betale dette, og lurer på om dette kan dekkes av nav? Hvordan går jeg frem?

Jeg har ikke god nok karakter til å komme inn på offentlig skole, og heller ikke karakter i matte slik at jeg må ta opp fag. Kjenner at jeg ikke klarer dette, og vil helst komme meg ut i fast arbeid så fort som mulig.

Nav dekker det de mener er hensiktsmessig for din situasjon, og da må du be dem om å vurdere muligheten. Det kan du nok gjøre ved melding til veileder på nettet, eller be om et møte for å diskutere det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Høres ut som en dårlig ide. Hvis du virkelig vil ut i fast arbeid så fort som mulig, kan du prøve i butikk elns? Hvordan tenker du at du kan bli regnskapsmedarbeider uten grunnlag i matte?

Anonymkode: f32fa...418

• Liker 4
Gjest Adobyen
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Høres ut som en dårlig ide. Hvis du virkelig vil ut i fast arbeid så fort som mulig, kan du prøve i butikk elns? Hvordan tenker du at du kan bli regnskapsmedarbeider uten grunnlag i matte?

Det er jeg enig i.  Jeg tror det kan bli vanskelig å finne jobb. Bedre å prøve litt av de muligheter som nav har for arbeidstrening/tiltak.

Skrevet

Utdannelse er aldri feil. Jeg skjønner ikke dere som sier at det enklere for ts å finne jobb uten utdannelse?

Regnskapsmedarbeidere er vel ganske ettertraktet og.

Anonymkode: 841e0...f8d

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Utdannelse er aldri feil. Jeg skjønner ikke dere som sier at det enklere for ts å finne jobb uten utdannelse?

Regnskapsmedarbeidere er vel ganske ettertraktet og.

Anonymkode: 841e0...f8d

En regnskapsmedarbeider uten grunnlag i matte? Du synes det høres ut som en god ide at skattebetalerne skal bla opp 80k for den utdannelsen (pluss at vedkommende trenger privatisteksamen i matte og ev studiekompetanse)?

Utdannelse er bra, men det må jo ikke være virkelighetsfjernt. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis du leser om igjen så står det hvorfor

Hvorfor ikke hente inn etterslepet så du kvalifiserer til stipend?

Hva gjør at du tror at du kommer til å fullføre denne utdanningen? Du skriver at du har ikke fullført matte på vgs (mangler karakter) men tenker at regnskapsføring er noe for deg, hva er årsaken til at du tenker det? Hva slags jobber kvalifiserer du deg for ved å fullføre dette året? Jeg spør blant annet fordi det dessverre er mange som kjøper utdanninger av private utdanningsinstitusjoner og ikke innser før etterpå at den ikke egentlig hever kompetansen deres tilstrekkelig. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...