Gå til innhold

Kom ut av isolasjon i går men fikk litt ubehag i halsen i dag.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg kom ut av isolasjon i går og da hadde jeg bare litt snufsete nese. Da jeg våknet i dag kjente jeg at jeg har litt ubehag i halsen. Ikke sånn ekstremt, men kjenner bare noe i halsen når jeg svelger av og til. Skal være med noen i morgen, og er redd for at jeg kommer til å smitte noen. Det eneste jeg har er pittelitt snufsete nese og bare litt ubehag i halsen av og til. Hva tenker dere? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde tatt ei hurtigtest eller to bare for å sjekke selv.

• Liker 2
Skrevet
Ost skrev (1 minutt siden):

Hadde tatt ei hurtigtest eller to bare for å sjekke selv.

men de blir jo positive uansett? står jo at de blir positive opptil 3 måneder

• Liker 4
Skrevet

Jeg fikk beskjed om at hurtigtestene vil være positive uansett så tidlig etter sykdom, så det er bortkastet. 

Jeg hadde også restsymptomer etter isolasjon, grums i halsen. En blir fortsatt regnet som smittefri. 

• Liker 1
Skrevet
Valerieko skrev (Akkurat nå):

men de blir jo positive uansett? står jo at de blir positive opptil 3 måneder

Jeg tok en hurtigtest ca en måned etterpå og den var da negativ. 

Skrevet
Forundret.. skrev (Akkurat nå):

Jeg tok en hurtigtest ca en måned etterpå og den var da negativ. 

men jeg kom ut i går, litt forskjell på 1 dag og 1 måned

• Liker 2
Skrevet

Er ikke regelen slik at hvis du er feberfri så er du ferdig med isolasjonen? Så smerte i hals har ingenting å si. Du er fortsatt ikke smittsom (etter hva jeg har skjønt) 

• Liker 3
Skrevet
Valerieko skrev (1 minutt siden):

men jeg kom ut i går, litt forskjell på 1 dag og 1 måned

Jeg vet, er derfor jeg skrev ovenfor at om du tester deg så vil du nok få positiv test. 

Skrevet
Forundret.. skrev (Akkurat nå):

Jeg vet, er derfor jeg skrev ovenfor at om du tester deg så vil du nok få positiv test. 

åja, beklager jeg så ikke det :) men så du hadde fortsatt litt ubehag i halsen etter endt isolasjon? hvor lenge hadde du restsymptomer?

Skrevet

Feberfri siste 24 timer uten febernedsettende. Les helsenorge, står der. Restsymptomer kan du ha lenge

• Liker 2
Skrevet
Valerieko skrev (1 minutt siden):

åja, beklager jeg så ikke det :) men så du hadde fortsatt litt ubehag i halsen etter endt isolasjon? hvor lenge hadde du restsymptomer?

Det går fint. 

Jeg vil påstå at den grumsete halsen var litt sånn av og på i en måneds tid etterpå, men det kan jo ha vært noe annet også. 

Men halsen var ikke vond, den var på en måte tørr innimellom som førte til at stemmen sprakk og at jeg følte jeg måtte kremte/rense halsen. Typisk hvis jeg hadde munnbind på litt lenge og var inne et sted der det var ventilasjonsanlegg. 

Skrevet

Du skal ha vært symptomfri i 48 timer før du går ut av karantene. Så ring legen din du

Gjest Dævendøtte
Skrevet
Krokenguri skrev (1 minutt siden):

Du skal ha vært symptomfri i 48 timer før du går ut av karantene. Så ring legen din du

Ingen karantene, men isolasjon snakker TS om.

Dette gjelder:

Dersom du har symptomer kan du avslutte isolasjon når det har gått minimum 6 døgn fra tidspunktet symptomene startet og du har vært feberfri i minst 24 timer, uten å bruke febernedsettende medisin. Dette gjelder uavhengig av om du er vaksinert eller ikke.

Skrevet
Dævendøtte skrev (55 minutter siden):

Ingen karantene, men isolasjon snakker TS om.

Dette gjelder:

Dersom du har symptomer kan du avslutte isolasjon når det har gått minimum 6 døgn fra tidspunktet symptomene startet og du har vært feberfri i minst 24 timer, uten å bruke febernedsettende medisin. Dette gjelder uavhengig av om du er vaksinert eller ikke.

men jeg er så redd for at jeg smitter kjæresten når jeg skal være med han i morgen

Skrevet
Valerieko skrev (5 minutter siden):

men jeg er så redd for at jeg smitter kjæresten når jeg skal være med han i morgen

Det er opp til deg om du vil møte kjæresten din. Hvis du mener det er for stor risiko å møte han i morgen, så er det jo bare å la være... Symptomer i ettertid/ettervirkninger av sykdommen er vel ganske vanlig.

Skrevet
Valerieko skrev (9 minutter siden):

Dette høres mer ut som en angstlidelse. 

Er han "redd"? Hvis ikke så er det ingen grunn til at du skal tenke på dette. 

• Liker 1
Skrevet
Barbalala skrev (3 minutter siden):

Dette høres mer ut som en angstlidelse. 

Er han "redd"? Hvis ikke så er det ingen grunn til at du skal tenke på dette. 

han er ikke redd for at jeg skal smitte han. men jeg bare tenker på at tenk hvis jeg smitter han, da ødelegger jeg jo for han og familien og alle må i karantene og de vet det er jeg som smittet.

så dere mener det skal gå fint å kysse osv med kjæresten selvom jeg har litt ubehag i halsen?

Gjest Dævendøtte
Skrevet
Valerieko skrev (44 minutter siden):

Men da dropper du det og venter til du føler du er helt frisk.

Er ikke verre enn det :)

Skrevet
Valerieko skrev (54 minutter siden):

han er ikke redd for at jeg skal smitte han. men jeg bare tenker på at tenk hvis jeg smitter han, da ødelegger jeg jo for han og familien og alle må i karantene og de vet det er jeg som smittet.

Det er jo opp til ham og dem.  

• Liker 2
Skrevet
Valerieko skrev (1 time siden):

så dere mener det skal gå fint å kysse osv med kjæresten selvom jeg har litt ubehag i halsen?

Vent til etter kl 19 i kveld og hør hva de sier på pressekonferansen 😜🤣

• Liker 2
  • Opprett ny...