Gå til innhold

Varmekabler på bad som ikke virker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har varmekabler på badet men nå blir det ikke varmt lenger trass i at bryteren er på, lest noe om hvis man har luktet brent lukt og det gjorde jeg for noen dager siden så lurer på hva det kan være

Anonymkode: e80f3...d27

Skrevet

Det kan være føleren/termostat som er gåen. Det kan fikses ganske lett. Eller så kan selve kabelen ha røket  det er litt verre. 

Ring en elektriker. 

Anonymkode: 0f001...092

• Liker 3
Skrevet

Mest sannsynlig er gulvføleren røket. Ring elektriker og få ny. 

Anonymkode: 6b763...4b2

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mest sannsynlig er gulvføleren røket. Ring elektriker og få ny. 

Hva koster det?

Skrevet

Det er nesten alltid termostaten som har røket. Det fikser en elektriker på noen minutter.

Anonymkode: 8f59e...d8c

• Liker 3
Skrevet

Det er nesten alltid termostaten som har røket. Det fikser en elektriker på noen minutter.

Anonymkode: 8f59e...d8c

Burde jeg prøve å fikse det selv?

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Burde jeg prøve å fikse det selv?

Dersom du er elektriker, så. 

Anonymkode: e3d62...638

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dersom du er elektriker, så. 

Anonymkode: e3d62...638

Har ingen erfaringer

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hva koster det?

Usikker da jeg sluttet som elektriker for en del år tilbake. Men du får fort et prisoverslag av en elektriker om du ringer. Ikke fall for fristelsen til å gjøre sånt arbeid på egenhånd.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har ingen erfaringer

Da har du vel ikke lov å røre det når du ikke er faglært elektriker.

Anonymkode: 967a7...a06

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da har du vel ikke lov å røre det når du ikke er faglært elektriker.

Anonymkode: 967a7...a06

Er mitt sitt da

Skrevet

Har skjedd oss to ganger. Begge gangene var løsningen å få inn en elektriker og få byttet termostat. 

Anonymkode: 92d07...d62

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hva koster det?

Det koster noen hundrelapper for termostaten, og tiden for elektrikeren. (Antar tiden er avhengig av avstand til firmaets adresse, siden de gjerne tar betalt for reisetid. Men selve jobben tar under en time, inkludert testing.) 
Men skal du først ha dem inn for dette, kan det være like greit å finne mer arbeid du trenger gjort i hus, så du får valuta for pengene. (Altså det du betaler i reisetid/oppmøte.) 

Anonymkode: 92d07...d62

• Liker 5
Skrevet

Elektriker må feilsøke om det er termostat, føler eller kabelbrudd. Vi hadde kabelbrudd i det forrige huset, og fiksing gikk på husforsikring. Det kom en fyr med infrarødt kamera som lokaliserte bruddet, pigget opp akkurat der, loddet og kom tilbake noen dager senere for å støpe på og legge flis over. Vi hadde noen fliser som lå igjen fra da badet ble pusset opp, så man kunne ikke se reparasjonen annet enn litt ulik farge på fugemassen i 2-3 måneder!

Så sjekk om du har husforsikring som dekker det dersom det er mer jobb enn termostatbytte! Ble noen tusen i egenandel og fratrekk for levealder, men noe helt annet enn om vi hadde måttet renovere hele badet for å få tilbake varmen!

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Kostet litt under 2000 når det skjedde her

Annonse
Skrevet

Byttet nettopp, kostet tre tusen hvorav selve dingsen utgjorde halvparten. Noen single elektrikere her inne? Anyone?

Skrevet

Som de over her skriver er det mest sannsynlig termostaten som er ødelagt og må byttes. Det er en enkel og billig sak å få elektriker til å fikse. Det er også en så vanlig oppgave at mange elektrikere har fastpris på jobben. Jeg betalte fastpris på 2.500 med alt av jobb og utstyr, tok 20 min.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Pappa skal komme å hjelpe meg, 30 år og jeg må fortsatt få hjelp til sånt, kommer aldri til å bli en handymann 😝

Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Er mitt sitt da

Ikke lov for det

Anonymkode: 4ceb3...abb

• Liker 3
Skrevet

Ikke lov for det

Anonymkode: 4ceb3...abb

Sier kem?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...