AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #1 Skrevet 13. januar 2022 Nesten hver gang jeg sier jeg jobber i helsevesenet til folk som spør, så får jeg en sånn overøsing av omsorg og huff og stakkars og du må jo være sliten nå, du har nok nok å gjør da ja 😬 du gjør en fantastisk jobb nå i disse tider osv osv... Hvorfor tror de det enda?! Jeg merker ikke forskjell skal jeg være helt ærlig og det gjør ingen av kollegaene mine jeg har snakket med heller. Jeg jobber både på sykehus og sykehjem i en storby... jeg blir flau rett og slett og syns det er irriterende med denne omsorgen og at jeg alltid må forklare at nei, jeg merker ikke forskjell. Flere i helse som føler det sånn ? Anonymkode: a0d15...286 3
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #2 Skrevet 13. januar 2022 Mye klaging fra helsepersonell uansett, merker jeg Jeg er helsepersonell selv, for øvrig Anonymkode: f47a3...4f0 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #3 Skrevet 13. januar 2022 Det har vært et ekstremt fokus på slitne helsearbeidere i mediene de siste to årene. Og "Sykepleierne" ble årets navn i 2021. Det skal takkes og settes pris på og synes synd på opp og i mente. Håper det går over snart for folk blir lei og det får motsatt effekt. Anonymkode: 1ba11...ca3 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #4 Skrevet 13. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det har vært et ekstremt fokus på slitne helsearbeidere i mediene de siste to årene. Og "Sykepleierne" ble årets navn i 2021. Det skal takkes og settes pris på og synes synd på opp og i mente. Håper det går over snart for folk blir lei og det får motsatt effekt. Anonymkode: 1ba11...ca3 Er de slitene, så er de slitene av andre ting enn corona isåfall....-ts Anonymkode: a0d15...286 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #5 Skrevet 13. januar 2022 Jeg jobber på sykehjem og det er heller ikke noe endring her. Det eneste som er en ekstra belastning, er at vi aldri vet når eller om vi får en bølge her. Da må vi omstille oss raskt og belage oss på mye ekstraarbeid. Jeg jobbet i julen, men vet det var krevende for de som endelig hadde fri, å få beskjed om at de kunne vente seg tilbakekalling fra ferie / beordring dersom mye smitte. Hvis det er noen som er flink og godt vant med å omstille seg raskt, være i krevende situasjoner over tid og håndtere mye stress, så er det jo oss i helsevesenet. Dette var og er jo allerede hverdagen vår! Men det er først etter korona at folk utenfor forstår at vi allerede har levd i et helvete i perioder. Anonymkode: 3ab5b...c78 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #6 Skrevet 13. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg jobber på sykehjem og det er heller ikke noe endring her. Det eneste som er en ekstra belastning, er at vi aldri vet når eller om vi får en bølge her. Da må vi omstille oss raskt og belage oss på mye ekstraarbeid. Jeg jobbet i julen, men vet det var krevende for de som endelig hadde fri, å få beskjed om at de kunne vente seg tilbakekalling fra ferie / beordring dersom mye smitte. Hvis det er noen som er flink og godt vant med å omstille seg raskt, være i krevende situasjoner over tid og håndtere mye stress, så er det jo oss i helsevesenet. Dette var og er jo allerede hverdagen vår! Men det er først etter korona at folk utenfor forstår at vi allerede har levd i et helvete i perioder. Anonymkode: 3ab5b...c78 Ja det har jo alltid vært et helvette i den forstand i helsevesenet.. corona er barnemat ift det aller meste annet. Ene stedet jeg jobbet så jobbet jeg 1-1 på natt, der det kunne forekomme at jeg måtte løpe ut midt på natten etter en naken bruker som kloret,slo og spyttet. Det kunne også forekomme at jeg måtte vaske ned et bad for avføring 8 ganger fra kl 05 om morgenen pga hyppig diare og klining og kasting av avføring. Imens jeg vasket ned måtte jeg passe på at brukeren ikke gjorde andre dumme ting, og ofte ballet det seg på. Dette er jo bare ett eksempel. Corona, hva er det liksom. Jeg er ikke sliten tross sånne hendelser, jeg er sliten den dagen, også MÅ jeg ikke jobbe i helse. Uansett er ikke korona noe årsak til slit i helsevesenet spør du meg - ts Anonymkode: a0d15...286 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå