Gå til innhold

Å feriere nært krigsherjede land

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere om det? Kan man kose seg i Hellas, Tyrkia, Kypros, når de vasser i elendighet over fjorden? 

Ja, jeg vet man bare kan reise andre steder. Men akkurat nå lurte jeg på hva folk tenker om å feriere nært feks Syria.

Anonymkode: b64a8...b65

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig. Det hjelper ikke dem i Syria at vi ruinerer både Hellas og Kypros som er avhengig av turisme. Hellas har hatt det så tungt økonomisk at foreldre forlot barna i barnehagen for ikke så lenge siden. De trenger at vi koser oss hos dem. Og vi i nord trenger sol, varme og påfyll av d-vitamin. Vinn-vinn 

Anonymkode: 3a291...63f

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Selvfølgelig. Det hjelper ikke dem i Syria at vi ruinerer både Hellas og Kypros som er avhengig av turisme. Hellas har hatt det så tungt økonomisk at foreldre forlot barna i barnehagen for ikke så lenge siden. De trenger at vi koser oss hos dem. Og vi i nord trenger sol, varme og påfyll av d-vitamin. Vinn-vinn 

Anonymkode: 3a291...63f

Gode poeng du har her. 

Ts

Skrevet

Jeg har aldri hatt noe imot å dra til Hellas med tanke på Syria, nettopp av grunner nevnt over.

Er heller mer urolig for hva som vil skje i Ukraina. Hvis det blir krig der, tror jeg at jeg heller vil holde meg til Spania.

• Liker 1
Skrevet
Natta1980 skrev (På 13.1.2022 den 18.38):

Jeg har aldri hatt noe imot å dra til Hellas med tanke på Syria, nettopp av grunner nevnt over.

Er heller mer urolig for hva som vil skje i Ukraina. Hvis det blir krig der, tror jeg at jeg heller vil holde meg til Spania.

Tenker du at området rundt Hellas vil påvirkes av Russland/Ukraina?

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Tenker du at området rundt Hellas vil påvirkes av Russland/Ukraina?

TS

Det vet jeg ikke, tror ikke det. Men flyet flyr for tett inn mot grensen til Ukraina for min del. Er livredd at noe skulle skje. For noen år siden fløy vi hjem fra Hellas samme dag som Ukraina skjøt ned et passasjerfly med 250 mennesker ombord. Men de fløy sikkert over Ukraina, ikke utenfor. Likevel....😨

Skrevet
Natta1980 skrev (2 minutter siden):

Det vet jeg ikke, tror ikke det. Men flyet flyr for tett inn mot grensen til Ukraina for min del. Er livredd at noe skulle skje. For noen år siden fløy vi hjem fra Hellas samme dag som Ukraina skjøt ned et passasjerfly med 250 mennesker ombord. Men de fløy sikkert over Ukraina, ikke utenfor. Likevel....😨

Aaah, skjønner. Det høres ikke særlig ferieaktig ut å måtte tenke på sånne ting ifbm reisen, nei!

TS

• Liker 1
Skrevet

Har jeg ikke tenkt over, har vært i feks Jordan og Iran og det hjelper hverken Irak eller Syria om jeg ikke er der. 

Anonymkode: aee12...25b

• Liker 1
Skrevet

Jeg har vært på ferie i Tyrkia, da var vi og badet i en by kun 2 timer unna grensen til Syria. Det er 10 år siden, så situasjonen med krig er jo annerledes nå enn da.

Anonymkode: 1ee8d...772

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.1.2022 den 2.03):

Hva tenker dere om det? Kan man kose seg i Hellas, Tyrkia, Kypros, når de vasser i elendighet over fjorden? 

Ja, jeg vet man bare kan reise andre steder. Men akkurat nå lurte jeg på hva folk tenker om å feriere nært feks Syria.

Ingen problem. Har selv feriert på en gresk øy hvor vi lå og koste oss på beachen mens vi så båtflyktninger komme rekendes på en fjøl. 

Anonymkode: cbcf8...bbb

Skrevet

Reiser på ferie til Irak hvert år. Så nei, hadde ikke tenkt på det.

Anonymkode: 85f19...02a

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.1.2022 den 2.03):

Hellas er vel ikke så nært Syria.

• Liker 1
Skrevet

Av respekt, eller av sikkerhet?

Om respekt er stikkordet er det vel ille nok å leve livet med grei økonomi, jobb, og mett i magen, på samme jord som alle grusomhetene skjer. Forstår ikke at det skal bli verre jo nærmere du kommer... Og om det ødelegger feriefølelsen bør man virkelig gå inn i seg selv med tanke på hvordan man lever livet sitt ellers. 

Anonymkode: 80ba0...bd0

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Reiser på ferie til Irak hvert år. Så nei, hadde ikke tenkt på det.

Anonymkode: 85f19...02a

Seriøst tør du det selvom det alltid har gått bra kan du dø neste gang det er veldig stor sannsynlighet for terrorangrep.

Skrevet

Ja, det går helt fint for min del. Det blir ikke fredeligere i Syria enten jeg er på Kreta eller i Kragerø. 

Anonymkode: b3308...95a

Skrevet

Jeg har tenkt meg til Analya i sommer, som er ganske nære Syria. Ja det er fælt at det er uroligheter i området men lite jeg får gjort med det. 

Anonymkode: b9169...717

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...