AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #1 Skrevet 13. januar 2022 Jeg er tidlig i første trimester og har mistet matlysten. Jeg er ikke direkte kvalm, men har bare ikke lyst på mat. Jeg har helt kuttet ut godis (har ikke lyst på) og spiser egentlig bare for å gi kroppen næring. Jeg har gått ned to kilo. Er dette farlig? Hvor lenge varer det? Jeg er 165 cm høy og veier nå 64 kg, så det er litt å ta av. Anonymkode: 870aa...919
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #2 Skrevet 13. januar 2022 Jeg gikk fra 57 ned til 52 frem til uke 14. 157cm. 😊 Anonymkode: 787a6...493 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #3 Skrevet 13. januar 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg gikk fra 57 ned til 52 frem til uke 14. 157cm. 😊 Anonymkode: 787a6...493 Hva sa legen? Er det farlig? Jeg kan jo begynne å spise godteri bare for å legge på meg, men det føles feil når det både er usunt og jeg virkelig ikke har lyst på det. Anonymkode: 870aa...919
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #4 Skrevet 13. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva sa legen? Er det farlig? Jeg kan jo begynne å spise godteri bare for å legge på meg, men det føles feil når det både er usunt og jeg virkelig ikke har lyst på det. Anonymkode: 870aa...919 Var aldri nevnt i negativ retning, sa at jeg var kvalm, fokuserte på drikke. Gikk over på sukkerbrus og sukkersaft når kvalmen kom. Uten den hadde det nok blitt større nedgang. Ville fokusert på å få spist ting du liker, det blir jo gjerne ikke så mye helt i begynnelsen. Går du på kontroller ang graviditeten, vil jeg tro de sier noe om det blir for mye nedgang på deg. Håper du er en sånn som meg som slipper kvalmen etter første trimester 🤞🏻 Anonymkode: 787a6...493 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #5 Skrevet 13. januar 2022 Det er ikke farlig. Baby tar det den trenger. Det er bare deg det går ut over. Matlyst og energi kommer nok i andre trimester. Hvis du spiser vanlig men har kuttet ut godteri osv så er nok vektnedgangen knyttet til opphør av den usunne livsstilen din. Det er masse kalorier i lite godteri. Anonymkode: 73a65...fb5 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #6 Skrevet 13. januar 2022 Jeg gikk ned 6 kg og fikk beskjed om at det var for mye. Legen sa at et par kilo derimot var helt normalt. Hadde ikke bekymret meg. Fokuser på å spise å drikke det du tåler akkurat nå Anonymkode: fcd14...67e 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #7 Skrevet 13. januar 2022 Hva som er vanlig i et svangerskap er vel litt sånn «alt er relativt»… men jeg har vært slik i begge mine svangerskap. Ikke kvalm eller dårlig, bare INGEN matlyst og spiser bare fordi jeg må. Alt smaker dritt også, forsåvidt. Både dette svangerskapet og første gikk jeg ned 6-8kg i første trimester. Første svangerskap gikk jeg opp 22 kg etter første halvdel av svangerskapet, denne gangen er jeg nå 37 uker og er +5 på kg siden startvekt. I første svangerskap prøvde jeg virkelig hardt å begrense både godteri og brus og junk, gikk for det meste i sunn kost og salat og vann. nå spiser jeg bare junk og dritt - så er egentlig ganske utrolig.. men du er nok ikke noe unormal selv om du går ned i vekt. Baby tar det den trenger uansett Anonymkode: ebdfc...348 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #8 Skrevet 13. januar 2022 Jeg gikk ned en del også, men hverken lege eller jordmor påpekte det eller sa noe om det.. Jeg gikk vel ned 6-7 kg fra uke 0 til uke 13 men hadde en del å ta av da. Det var virkelig ikke med vilje jeg var bare så dårlig og det eneste jeg fikk i meg var "sunn mat" som feks grønnsaker og frukt så det ble bare sånn Jeg er fremdeles gravid men baby var iallfall helt gjennomsnittlig stor (etter hva de klarer vurdere) på både uke 12 UL og uke 19 OUL. Og når jeg ble bedre i 2. trimester klarte jeg å spise igjen (og søthungeren kom tilbake for fullt) så da har jeg lagt jevnt på meg til nå. Anonymkode: fd184...5e3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå