AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #1 Skrevet 12. januar 2022 Jada, jeg vet jula er over, men så et juleprogram i kveld. Og der var det snakk om alt de fikk i julestrømpa som barn. Ikke småtterier. Husker min søster og jeg ett år hang opp sokker ved peisen. Men det skjønte ikke mamma hva var. Vi forklarte. Men det var for sent. Og året etter hang vi opp de største sokkene vi hadde, Championsokkene fra håndballen. Og der havnet det fra da av både appelsiner, rosiner, klementiner, smågodt, pysj, genser, ja, utrolig hva mamma klarte å stappe nedi de sokkene av upopulære myke gaver, men hun var smart nok til å putte en del godteri nedi også. Hang de opp så lenge vi bodde hjemme. Men hos oss har ikke tradisjonen gått videre, mine barn henger ikke opp julestrømper. Andre som gjør det? Anonymkode: 14004...243
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #2 Skrevet 13. januar 2022 Vi har, men vi er voksne da 😅 Anonymkode: f6652...f49
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #3 Skrevet 13. januar 2022 Jepp, både jeg, mannen og barna. Jeg og mannen får småtterier, barna får som regel en fin (jule)pysj, godterier, et par ting som står på ønskelista, julehefter, mer godteri og "tulleting" av typen juleslips, julehårpynt med blinkende lys ol. Anonymkode: 8b105...741 1
Arkana Skrevet 13. januar 2022 #4 Skrevet 13. januar 2022 Jeg fikk julestrømpe da jeg var liten og det får barna mine også. Jeg broderte dem selv da de ble født, tre ulike strømper med navnene deres på og det er stor stas å ta dem fram hvert år. De får bare godteri i. 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #5 Skrevet 13. januar 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jada, jeg vet jula er over, men så et juleprogram i kveld. Og der var det snakk om alt de fikk i julestrømpa som barn. Ikke småtterier. Husker min søster og jeg ett år hang opp sokker ved peisen. Men det skjønte ikke mamma hva var. Vi forklarte. Men det var for sent. Og året etter hang vi opp de største sokkene vi hadde, Championsokkene fra håndballen. Og der havnet det fra da av både appelsiner, rosiner, klementiner, smågodt, pysj, genser, ja, utrolig hva mamma klarte å stappe nedi de sokkene av upopulære myke gaver, men hun var smart nok til å putte en del godteri nedi også. Hang de opp så lenge vi bodde hjemme. Men hos oss har ikke tradisjonen gått videre, mine barn henger ikke opp julestrømper. Andre som gjør det? Anonymkode: 14004...243 Du kunne jo innført det og hengt de opp fra de var små og tradisjonen hadde gått videre 😊 Anonymkode: bb5f8...aed 3
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #6 Skrevet 13. januar 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Vi har, men vi er voksne da 😅 Anonymkode: f6652...f49 Samme her. Vi er to voksne (og vel så det), og vi har julestrømper. Anonymkode: 182c3...f28 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #7 Skrevet 13. januar 2022 Jeg og mine søsken har vokst opp med julestrømpe - en enkel sådan, med en sånn julestrømpe fylt med godteri (enten den formet som en julestrømpe, eller den kremmerhusformede) som henger på soveromsdøra når vi står opp julaften. Har alltid syntes at det var stas, og har videreført dette - selv om det foreløpig er kun meg og samboer i huset. Nå er det gjerne jeg som kjøper til begge to siden han ikke har vokst opp med dette, og fyllet er også gjerne annerledes enn da jeg var liten. Jeg tar gjerne denne julestrømpeformede godteriposen som fyll i min fortsatt, da den vekker gode minner - mens hans strømpe er fylt med en eller to øl, favorittsjokoladen(e), julehefte, julesokker og lignende. Anonymkode: cf74b...c8c
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #8 Skrevet 14. januar 2022 Vokst opp med julestrømpe, fylt med godteri og strømpegave ❤️ Vi er to voksne bare, men har fortsatt med julestrømpe 😊 Anonymkode: 9a454...872
~umulia~ Skrevet 14. januar 2022 #9 Skrevet 14. januar 2022 Mine barn har store hjemmestrikkede julestrømper. Plass til en potetgullpose i foten. De får godteri til tvkosen på morgenen og noe som kan holde dem i aktivitet litt utover formiddagen. De små får gjerne perler, Lego eller fargeleggingsbøker, tenåringen får et par julehefter. 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #10 Skrevet 14. januar 2022 Både vokst opp med julestrømpe og viderefører det til barna 👍 Anonymkode: d3101...a1d
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #11 Skrevet 15. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 13.1.2022 den 8.03): Du kunne jo innført det og hengt de opp fra de var små og tradisjonen hadde gått videre 😊 Anonymkode: bb5f8...aed Ja, det er riktig, men vi hadde bare sjokoladekalender som små, nå er det gavekalender, de får mer enn nok… Anonymkode: 14004...243
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #12 Skrevet 17. januar 2022 Ingen julestrømpe her, nei. Men jentungen får 'nissegave' under treet på morgenen. Stor gavepose adressert fra nissen. Der er noe snop, noe å holde på med for å korte ned dagen (lego, tegnesaker, perler) og gjerne nytt pentøy til kvelden. Den kommer i stedet for luke 24 de årene vi har pakkekalender - kalendergavene refereres også til som 'nissepakker'. Anonymkode: aca00...f3b
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #13 Skrevet 17. januar 2022 unødvendig sludder og vås! folk får jo selvfølgelig mer enn nok julegaver under juletreet... Anonymkode: aca81...474
Sommer2464 Skrevet 17. januar 2022 #14 Skrevet 17. januar 2022 Akkurat jeg har ikke denne tradisjonen lenger da jeg ikke har barn men jeg vokste opp med tradisjonen at nissen kom med julestrømpen natt til julaften storesøsteren min har videreført tradisjonen til sine barn.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #15 Skrevet 20. januar 2022 Jeg er oppvokst med at strømpen hang på døra til rommet på morgenen på julaften, og har videreført samme tradisjon til mine barn. Den fylles med julehefte, godteri og en liten gave (feks denne julen fikk de nye t-skjorter og pysjer jeg kjøpte på Primark) Anonymkode: d9142...3af
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå