AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #1 Skrevet 12. januar 2022 Skriver litt jobbsøknader. I foregående jobb var jeg Verneombud og tillitsvalgt i mange år (ja begge deler) har alltid tenkt at det var en positiv ting å få med på cv'n men nå har jeg snakket med folk som mener man ikke bør føre opp dette. At Tillitsvalgte betyr "trøbbel" ol.. Er dette bare tøv? Er det positivt eller negativt for en arbeidsgiver å ansette noen som har hatt slike verv før? Jeg tenker at det vitner jo om at man ønsker å ta vare på arbeidsplassen sin og at man tar vare på kollegaer men arbeidsgivere ser kanskje anderledes på det? Anonymkode: 4d6f0...2c0
Elysion Skrevet 12. januar 2022 #2 Skrevet 12. januar 2022 Tenker at en eventuell arbeidsgiver som ikke ønsker å ansette noen som de vet at har god kontroll på f.eks. hvilke rettigheter de har, ikke er noe å satse på. Enhver arbeidsgiver som følger alt av regler og tar vare på sine ansatte, ville satt pris på ansatte som har erfaring som f.eks. verneombud - da har man jo gjerne også fått ekstra kursing f.eks. I mitt hode er iallfall ikke det noe som bør påvirke en søknad negativt. 8
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #3 Skrevet 12. januar 2022 Positivt. Det viser at man er villig til å yte litt ekstra. At man verner om arbeidsplassen sin, at folk har tillit til en, at en bryr seg om andre på jobb. Anonymkode: ab82b...06d 6
Alice123 Skrevet 12. januar 2022 #4 Skrevet 12. januar 2022 Jeg vil tro det er positivt? Det betyr at du har hatt kollegaer som har tillit til deg, at du yter ekstra og er en "aktiv" del av kollegiet. Men jeg har selv vært verneombud og fører det opp på CV'en så kan være jeg er helt på viddene også. 2
sicario Skrevet 12. januar 2022 #5 Skrevet 12. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): At Tillitsvalgte betyr "trøbbel" ol.. Er dette bare tøv? Er det positivt eller negativt for en arbeidsgiver å ansette noen som har hatt slike verv før? Anonymkode: 4d6f0...2c0 Ja det er bare tøv. om det drar i en eller annen retning, så er det i tilfelle positivt.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #6 Skrevet 12. januar 2022 Jeg later som jeg synes det er positivt, men det er det overhodet ikke. Tillitsvalgte er utelukkende bessewissere og kranglefanter. Jeg finner alltid en ecxuse for å ikke ansette de, men noen ganger må jeg grunnet fortrinnsrett. Anonymkode: 249ee...a65 1
Gjest Alterego666 Skrevet 12. januar 2022 #7 Skrevet 12. januar 2022 Det kommer an på arbeidsgiver. Som @Wednesday Addams påpeker, ønsker du ikke å jobbe for en arbeidsgiver som ikke oppmuntrer til gode relasjoner med ansatte.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #8 Skrevet 12. januar 2022 Jeg tenker at slike verv er positivt å ha hatt dersom man vurderes til en rolle som krever mye dialog med C-level ledelse eller krevende kunder, fordi man er vant til å ha avklaringer/vanskelige samtaler med personer som kanskje har en høyere rang/status/alder/lønn, men likevel være komfortabel nok til å ikke alltid være enig. Jeg tenker at det er nøytralt å ha hatt et slikt verv dersom det er en annen type rolle som man vurderes for. Negativt tenker jeg bare det er dersom personen som har tillitsvalgtverv er mer konfliktorientert enn løsningsorientert. Nå har jeg aldri jobbet i en bedrift hvor det har vært organisering i stort monn, så dette er mer mine tanker og enkelterfaringer enn en bred erfaring med temaet. Anonymkode: b9135...3e9
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #9 Skrevet 13. januar 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg later som jeg synes det er positivt, men det er det overhodet ikke. Tillitsvalgte er utelukkende bessewissere og kranglefanter. Jeg finner alltid en ecxuse for å ikke ansette de, men noen ganger må jeg grunnet fortrinnsrett. Anonymkode: 249ee...a65 En del av meg lurer på om du troller nå? Jeg håper jeg ikke har sendt søknader til deg ihvertfall 😅 Vil ikke jobbe hos noen som ser meg som kranglefant eller besserwisser fordi jeg av og til har måttet overvåke kollegaers interesser og rettigheter når arbgiver har slurvet . Anonymkode: 4d6f0...2c0 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #10 Skrevet 13. januar 2022 På vår arbeidsplass er det bare positivt. At det skal være en negativ greie tror jeg skyldes påvirkning fra USA, hvor fagforeninger ofte ikke blir tatt særlig godt i mot av ledelsen, og det er mye mer kontrovers rundt dette, og mye dårligere vern for arbeidstakere. I Norge har jeg aldri hørt at det skal være negativt. Anonymkode: b1a50...3f4 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #11 Skrevet 13. januar 2022 I dagens arbeidsliv vil jeg nok si at det tenderer mot å være negativt dessverre. Arbeidslivet er i uvikling her også, og ikke alltid på den gode måten. Fagforeningsrepresentanter sees dessverre ofte på som bryderi for mange arbeidsgivere og de finner gjerne en unnskyldning for å ikke ansette de med slik kompetanse. Anonymkode: 204b7...51b
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #12 Skrevet 14. januar 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): I dagens arbeidsliv vil jeg nok si at det tenderer mot å være negativt dessverre. Arbeidslivet er i uvikling her også, og ikke alltid på den gode måten. Fagforeningsrepresentanter sees dessverre ofte på som bryderi for mange arbeidsgivere og de finner gjerne en unnskyldning for å ikke ansette de med slik kompetanse. Anonymkode: 204b7...51b Det er jo nesten ingen som organiserer seg lenger heller. De får jo samme fordeler som de som er organisert så Anonymkode: 4d6f0...2c0
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #13 Skrevet 14. januar 2022 I utgangspunktet tenker jeg det er positivt men personlig har jeg dessverre noe erfaring med flere som har tatt denne type verv utelukkende for å sikre seg selv makt og booste egen posisjon. Om man bruker tillitsverv for å klatre karrierestigen så er det noe galt.. Så mitt svar er at det er nøytralt, det handler mer om andre kvalifikasjoner knyttet til selve stillingen. Anonymkode: 32ea5...69e
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #14 Skrevet 14. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): I utgangspunktet tenker jeg det er positivt men personlig har jeg dessverre noe erfaring med flere som har tatt denne type verv utelukkende for å sikre seg selv makt og booste egen posisjon. Om man bruker tillitsverv for å klatre karrierestigen så er det noe galt.. Så mitt svar er at det er nøytralt, det handler mer om andre kvalifikasjoner knyttet til selve stillingen. Anonymkode: 32ea5...69e Jeg tror ikke det er mulig å klatre på karrierestigen med slike verv. Det gir avsolutt ingen fordeler hverken ift lønn eller karriere. Hvis så var tilfellet hadde alle villet bli verneombud. Som regel er det mildt sagt liten rift og slike verv.. Anonymkode: 4d6f0...2c0 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #15 Skrevet 14. januar 2022 Hos oss er det er stort pluss. Samme med om du har vært med i industrivernet, om du har vært frivillig typ Røde Kors ++ Anonymkode: b8c6f...5c5 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #16 Skrevet 14. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 13.1.2022 den 0.03): Jeg later som jeg synes det er positivt, men det er det overhodet ikke. Tillitsvalgte er utelukkende bessewissere og kranglefanter. Jeg finner alltid en ecxuse for å ikke ansette de, men noen ganger må jeg grunnet fortrinnsrett. Anonymkode: 249ee...a65 Du er åpenbart en jeg aldri ville jobbet for. Snakk om å skjære alle over en kam og fremstå som en idiot Anonymkode: f7f6e...60b 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #17 Skrevet 14. januar 2022 Det er mange arbeidsgivere som ikke vil ansette folk som har kunnskap og verv fordi de vet at de selv bryter reglene og ikke gir ansatte det de har rett på. Det jukses over en lav sko, og folk godtar i frykt for å miste jobben eller andre trusler. Anonymkode: 44929...1bb 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #18 Skrevet 14. januar 2022 Har vært verneombud-kun blitt sett på som positivt i senere jobbsøknader. Anonymkode: c89e5...04a 1
SPOCA Skrevet 20. januar 2022 #19 Skrevet 20. januar 2022 Det har kun blitt sett på som positivt når jeg har søkt jobber. En arbeidsgiver som ikke kan verdsette det, tenker jeg er en arbeidsgiver det ikke er verdt å jobbe for rett og slett. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå