Gå til innhold

Kan noen stoppe verden, jeg vil av..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av tråden "Unner dere som levde før 2009.."

Ja. Som overskriften sier, er det ingen som ser hvor mye vi som samfunn og mennesker holder på å ødelegge oss selv og våre etterkommere? Vi lever i en tid der det er mye søppel rundt oss, på tv, media, samfunnet. Influensere skadet av nervegiften Botox som har gått i hodet på dem, og som ødelegger alt av sunn fornuft. Unge som ikke kan søke til sunne mennesker og holdninger for med en gang uansett hvor de snur seg så er influenser-trynet trykket opp og klistra over alt. De etterstrebende verdiene folk hadde er i ferd med å fade ut bak Restylane, over the top operasjoner, og plastikk i ulike former. Jenter er ikke jenter lenger, og gutter vet ikke hvem de er. Realityprogrammer og visvas. Er det dette vi vil ha? 

Anonymkode: 77aab...b2e

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er absolutt ikke dette vi vil ha! Det hele er helt skremmende og trist. Jeg drømmer hver dag om å flytte til et sted langt, laaaangt unna alt og alle for å komme tilbake dit jeg tror det er meningen at mennesket skal være. Pr. i dag lever vi stuet sammen som rotter i vår egen søppel i storbyen. Håper virkelig flere våkner snart. Vi trenger mdg i regjering, helst i går!! Vi MÅ begynne å ofte en del bekvemmeligheter for å gi neste generasjon et godt liv.

Anonymkode: 2e2dc...246

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Hver eneste oppvokste generasjon siden ...tja.. steinalderen antagelig... har kommet med sin klagesang om at om at alt var bedre før og nå går utviklingen til hundene og forferdelse.

Anonymkode: b035e...a1f

• Liker 1
Skrevet

*ofre en del bekvemmeligheter skulle det stå, autocorrect på mobil

Anonymkode: 2e2dc...246

Skrevet

Avstumpede små virus er det vi ender opp med. Mennesker med dårlige verdier. Mennesker som bare ser inni seg selv og som ikke får til å åpne øynene. Mennesker som ikke er mennesker lenger.. det er så trist og skremmende. 

• Liker 2
Skrevet

Går fint å leve uten å ha noe som helst med disse jallagreiene å gjøre. Jeg sitter fint på sidelinjen og ser samfunnet frivillig kjøre seg selv til helvete. Like greit å ikke delta i det.

Anonymkode: f46a9...4f6

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.1.2022 den 22.42):

Hver eneste oppvokste generasjon siden ...tja.. steinalderen antagelig... har kommet med sin klagesang om at om at alt var bedre før og nå går utviklingen til hundene og forferdelse.

Anonymkode: b035e...a1f

Hadde du sagt det samme til romerne som levde under Commodus? Noen ganger går faktisk samfunnet i feil retning. 

Det at det alltid er noen som vil klage over at ting var bedre før betyr ikke en dritt.

Anonymkode: 45d1a...0c1

• Liker 1
  • 4 uker senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.1.2022 den 12.06):

Hadde du sagt det samme til romerne som levde under Commodus? Noen ganger går faktisk samfunnet i feil retning. 

Det at det alltid er noen som vil klage over at ting var bedre før betyr ikke en dritt.

Anonymkode: 45d1a...0c1

Det var ikke spesielt ille under Commodus.

Romerriket var ALLTID et helvete. I "gullalderen" var det "bare" halve befolkningen (slaver) som hadde helvete, etter hvert som økonomien brøt sammen som uunngåelig konsekvens av en mengde dårlige valg og kjipe utviklinger fikk ALLE helvete. Som liten republikk derimot var Roma en veldig effektiv stat. Men import av millioner av slaver og plyndring av enorme områder (samt slaveri og/eller folkemord på millioner, og utarming av hele land) har konsekvenser. Romerriket var en parasittstat som knapt utviklet seg teknologisk på 500 år. Sivilisasjonen som reiste seg på ruinene var totalt overlegen. 

Men hadde du sagt "hadde du sagt det samme til romerne som levde under Sulla og Marius?" hadde jeg vært enig 😊

Når alt det er sagt, folk har klaget på ungdommen siden gamle Mesopotamia 😁

Jeg klager masse på dem selv hele tida 😁

Skrevet
lurven skrev (På 16.1.2022 den 11.49):

Der var ikke noe bedre før

Det var ikke noe bedre før, nei. Men nå er det blitt verre. Teknologien, sosiale medier, alt er modernisert nå skulle ønske jeg var født tidligere, jeg orker ikke mer. Jeg er trøtt

• Liker 2
Skrevet
Itpd67 skrev (30 minutter siden):

Det var ikke noe bedre før, nei. Men nå er det blitt verre. Teknologien, sosiale medier, alt er modernisert nå skulle ønske jeg var født tidligere, jeg orker ikke mer. Jeg er trøtt

Forstår deg godt jeg 😟

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes dette samfunnet og denne tiden er helt fantastisk å leve i. Alt har gått fullstendig av hengslene og vår frigjøring/fremmedgjøring fra naturen (har ikke hatt sultkatastrofer i Norge siden 1800-tallet) gjør at vi kan velge nesten helt selv hvordan vi vil takle det, om vi vil drikke og pule vekk sorgene, jobbe hardt for å oppnå universitetsgrader eller bare få et fett boliglån, bli influencer eller satse på bitcoin. Dette er virkelig en heftig tid å være menneske i. 

Anonymkode: 10bf6...035

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg synes dette samfunnet og denne tiden er helt fantastisk å leve i. Alt har gått fullstendig av hengslene og vår frigjøring/fremmedgjøring fra naturen (har ikke hatt sultkatastrofer i Norge siden 1800-tallet) gjør at vi kan velge nesten helt selv hvordan vi vil takle det, om vi vil drikke og pule vekk sorgene, jobbe hardt for å oppnå universitetsgrader eller bare få et fett boliglån, bli influencer eller satse på bitcoin. Dette er virkelig en heftig tid å være menneske i. 

Anonymkode: 10bf6...035

Er så deilig å vite at den stadige higen etter mer, mer, mer og fokuset på "meg meg meg" ødelegger verden, og våre oldebarn kommer sannsynligvis til å leve et sant helvete når de blir gamle. Enig i at det er heftig.  

Anonymkode: 134e6...2bf

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.1.2022 den 22.37):

Inspirert av tråden "Unner dere som levde før 2009.."

Ja. Som overskriften sier, er det ingen som ser hvor mye vi som samfunn og mennesker holder på å ødelegge oss selv og våre etterkommere? Vi lever i en tid der det er mye søppel rundt oss, på tv, media, samfunnet. Influensere skadet av nervegiften Botox som har gått i hodet på dem, og som ødelegger alt av sunn fornuft. Unge som ikke kan søke til sunne mennesker og holdninger for med en gang uansett hvor de snur seg så er influenser-trynet trykket opp og klistra over alt. De etterstrebende verdiene folk hadde er i ferd med å fade ut bak Restylane, over the top operasjoner, og plastikk i ulike former. Jenter er ikke jenter lenger, og gutter vet ikke hvem de er. Realityprogrammer og visvas. Er det dette vi vil ha? 

Absolutt alt er overfladisk pjatt. Uansett hvilke avis du leser så er det oppslag på oppslag om kjendisers rumper, noen har hatt seg i et realityprogram, en plastisk operasjon har gått galt for en... Det er til å grine av. 

Anonymkode: 134e6...2bf

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...