Gjest ti10 Skrevet 13. januar 2022 #41 Skrevet 13. januar 2022 Tja, jeg synes det kommer an på hva det er elektrikeren skal gjøre.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #42 Skrevet 13. januar 2022 du betaler halvparten av fellesutgifter og lister dem opp, men slik jeg ser det er det bedre at du betaler en husleige og at der har en samboerkontrakt som sier at du betaler husleie, slik det er i dag betaler du halvparten av utgifter som han har på en bolig du ikke eier noe av. Du er grei, det er helt OK - og så lenge dere har det fint er det ikke et problem, men den dagen dere evt skal gå fra hverandre sitter han igjen med mer enn deg som et resultat. Så nei, hans bolig hans utgifter og du betaler husleie - mulig den er like stor som i dag men da er den i allefall på en avtale.. Anonymkode: f3579...c00 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #43 Skrevet 13. januar 2022 Du skriver dere er gift, har han forresten særeie på boligen? Anonymkode: f3579...c00
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #44 Skrevet 13. januar 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Du skriver dere er gift, har han forresten særeie på boligen? Anonymkode: f3579...c00 ja, han har det. Det er det jeg har lest i forumet Anonymkode: 16f3b...b0e
Brunello Skrevet 13. januar 2022 #45 Skrevet 13. januar 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Planen er å eie likt i fremtiden når jeg har mulighet til det. Jeg tenkte før jeg laget innlegget at elektriker er noe vi bør dele, og jeg kan ikke si kommentarene har fått meg til å endre mening. Og jeg har absolutt ikke gått i kvinnefella😅 Jeg betaler akkurat lik sum som mannen for å bo. Han er ikke slu og krever å få betalt mer penger av kona si enn de faktiske utgiftene, men ønsker at jeg skal få spart opp til å kjøpe meg inn, så vi står likt. Anonymkode: 7038a...ac1 Planen om å eie likt finansieres i utgangspunktet av ektefellen din.
Brunello Skrevet 13. januar 2022 #46 Skrevet 13. januar 2022 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Dere er gift og har felles inntekt. Men det mest ryddigste er at han betaler. Regner med du kjøper mange produkter til kjøkkenet og baker masse brød, kaker og lager middag... og i seg selv er det en produksjonstid å lage det. Anonymkode: 16f3b...b0e Hvorfor mener du de har felles inntekt?
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #47 Skrevet 13. januar 2022 Brunello skrev (1 minutt siden): Hvorfor mener du de har felles inntekt? Dem er gift. Så blir jo veldig rart kvinnen skal ordne opp på utgift på huset. Det er nok av kvinnefeller fra a til å der kvinner f.eks ikke har fått opparbeidet seg pensjon. Og regelrett blitt satt på gata fordi dem gjorde alt økonomisk å blidgjøre mannen. Men det virker som trådstarter har før hun etablerte meninger fra andre at hun likevel skal betale summen. Vet ikke om summen er uttalt. Anonymkode: 16f3b...b0e
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #48 Skrevet 13. januar 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Dem er gift. Så blir jo veldig rart kvinnen skal ordne opp på utgift på huset. Det er nok av kvinnefeller fra a til å der kvinner f.eks ikke har fått opparbeidet seg pensjon. Og regelrett blitt satt på gata fordi dem gjorde alt økonomisk å blidgjøre mannen. Men det virker som trådstarter har før hun etablerte meninger fra andre at hun likevel skal betale summen. Vet ikke om summen er uttalt. Anonymkode: 16f3b...b0e De har ikke felles inntekt fordi om de er gift. Anonymkode: 50d6b...a0c
Brunello Skrevet 13. januar 2022 #49 Skrevet 13. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dem er gift. Så blir jo veldig rart kvinnen skal ordne opp på utgift på huset. Det er nok av kvinnefeller fra a til å der kvinner f.eks ikke har fått opparbeidet seg pensjon. Og regelrett blitt satt på gata fordi dem gjorde alt økonomisk å blidgjøre mannen. Men det virker som trådstarter har før hun etablerte meninger fra andre at hun likevel skal betale summen. Vet ikke om summen er uttalt. Anonymkode: 16f3b...b0e Ingen ting er rart. Folk bestemmer hva de vil. Det som i tilfelle er rart, er at folk ikke forstår hva det koster å ha en bolig. Dette er ikke kvinnefella. Hun betaler ikke alt annet og han boligen. 1
Gjest Smeltemann Skrevet 13. januar 2022 #50 Skrevet 13. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 12.1.2022 den 22.12): Jeg bor sammen med mannen jeg er gift med, som eier boligen. Jeg eier ingenting enn så lenge, men vi skal selge denne boligen og kjøpe noe sammen om noen år. Jeg har tenkt at det er en selvfølge at jeg er med å betaler elektrikerregningen, men er det egentlig det, når jeg ikke er med å eier? Anonymkode: 7038a...ac1 Om han betaler alt annet så skulle det vel bare mangle om ikke du betalte elektriker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå