Gå til innhold

Jeg bor sammen med mannen som eier boligen. Hvem betaler elektriker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor sammen med mannen jeg er gift med, som eier boligen. Jeg eier ingenting enn så lenge, men vi skal selge denne boligen og kjøpe noe sammen om noen år.

Jeg har tenkt at det er en selvfølge at jeg er med å betaler elektrikerregningen, men er det egentlig det, når jeg ikke er med å eier?

Anonymkode: 7038a...ac1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Betaler du husleie? 

Dersom ja: hans ansvar 

Dersom nei: skulle bare mangle

Anonymkode: 8293e...1df

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Betaler du husleie? 

Dersom ja: hans ansvar 

Dersom nei: skulle bare mangle

Anonymkode: 8293e...1df

Selvfølgelig betaler jeg for å bo her. Halve fellesutgifter og halve strømmen.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du betaler for ditt forbruk av strømmen - det er ikke å betale for å bo der. 

Om å betale halvparten av fellesutgifter er å betale for å bo avhenger av hva fellesutgiftene dekker.

Anonymkode: 50d6b...a0c

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Da skal ikke du i utgangspunktet dekke elektriker som trengs til hans bolig, men iom at dere er gift ville jeg ha gjort det. Men så tenker jeg at vi som gift i utgangspunktet deler på det meste uansett.

Anonymkode: 2c617...2a8

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jeg bor sammen med mannen jeg er gift med, som eier boligen. Jeg eier ingenting enn så lenge, men vi skal selge denne boligen og kjøpe noe sammen om noen år.

Jeg har tenkt at det er en selvfølge at jeg er med å betaler elektrikerregningen, men er det egentlig det, når jeg ikke er med å eier?

Huseier betaler. Du betaler ingenting. 

Anonymkode: 16f3b...b0e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Du velger selv å være smålig og milimeterpresis på kroner og øre.

Bare husk at du får det samme tilbake. 

Anonymkode: 5db2d...6db

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Dere er gift og har felles inntekt. Men det mest ryddigste er at han betaler. Regner med du kjøper mange produkter til kjøkkenet og baker masse brød, kaker og lager middag... og i seg selv er det en produksjonstid å lage det. 

• Liker 1
Skrevet

Du kan gjerne søke opp kvinnefella, da tror jeg du får nok input.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dere er gift og har felles inntekt. Men det mest ryddigste er at han betaler. Regner med du kjøper mange produkter til kjøkkenet og baker masse brød, kaker og lager middag... og i seg selv er det en produksjonstid å lage det. 

Regner du virkelig med at de fleste damer baker masse brød og kaker??? Hva slags planet bor du på?? Hun bør slippe å betale fordi hun baker masse....og lager middag....haha,den var god:-)

Anonymkode: 11e2c...f56

• Liker 10
Skrevet

Hva slags regning snakker vi om her? Det er jo en viss forskjell på full rehabilitering av det elektriske anlegget og å ordne et par nye stikkontakter eller en ny lampe (hvem har i så fall ønsket seg dem?). Store ting som går på vedlikehold  og verdiheving av hus er det naturlig at han betaler, men det er jo en vurdering av hvor nøye og/eller smålig man skal være på småting når man faktisk er gift og tross alt har et felles hjem og et felles liv.

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Du velger selv å være smålig og milimeterpresis på kroner og øre.

Bare husk at du får det samme tilbake. 

Anonymkode: 5db2d...6db

Tror ikke du fikk med deg at jeg i utgangspunktet ser på det som en selvfølge at jeg er med å betaler, men synes det er interessant å høre hva andre mener.

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Du betaler for ditt forbruk av strømmen - det er ikke å betale for å bo der. 

Om å betale halvparten av fellesutgifter er å betale for å bo avhenger av hva fellesutgiftene dekker.

Å bo her koster strømregning og fellesutgifter. Hadde det vært mer utgifter for å bo hadde vi jo delt på de også, men det er kun fellesutgifter og strøm.

Skrevet

Hvor mange slike tråder skal du opprette? Nå har vi vel vært gjennom en tråd hver for bil, hvitevarer, rørlegger (?), og elektriker. 

Anonymkode: 05031...bf4

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Tror ikke du fikk med deg at jeg i utgangspunktet ser på det som en selvfølge at jeg er med å betaler, men synes det er interessant å høre hva andre mener.

Å bo her koster strømregning og fellesutgifter. Hadde det vært mer utgifter for å bo hadde vi jo delt på de også, men det er kun fellesutgifter og strøm.

Du betaler din del av forbruket av strømmen, det er ikke å betale for å bo. Du har lite økonomisk forståelse hvis du tror det. 

• Liker 2
Skrevet

Du betaler din del av forbruket av strømmen, det er ikke å betale for å bo. Du har lite økonomisk forståelse hvis du tror det. 

Hva mener du er bokostnader da, annet enn boutgiftene som er strøm og fellesutgifter?🤔

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva mener du er bokostnader da, annet enn boutgiftene som er strøm og fellesutgifter?🤔

I ditt tilfelle når du ikke eier bolig - husleie.

• Liker 2
Skrevet

I ditt tilfelle når du ikke eier bolig - husleie.

Å hva dekker denne husleien?

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Å hva dekker denne husleien?

At du får tak over hode.

Skrevet

At du får tak over hode.

Så du mener oppriktig at å ta mer betalt for å bo fra kona de enn de faktiske utgiftene er helt riktig? Kjenner jeg blir litt matt om folk tenker sånn. Da har du ikke store ønsker om at hun skal få komme inn på boligmarkedet etterhvert. Glad mannen min ikke er av den typen..

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så du mener oppriktig at å ta mer betalt for å bo fra kona de enn de faktiske utgiftene er helt riktig? Kjenner jeg blir litt matt om folk tenker sånn. Da har du ikke store ønsker om at hun skal få komme inn på boligmarkedet etterhvert. Glad mannen min ikke er av den typen..

Tror du bør pusse brillene dine eller slutte å dikte opp hva jeg har skrevet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...