Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg merker jeg har økt behov for oppmerksomhet og kjærlighet..

Alt jeg vil er at når vi kommer hjem fra en lang dag på jobb, så venter mannen min på det øyeblikket vi er sammen. Jeg ønsker at han kommer hjem.: legger fra seg mobil/tv og bare prater med meg mens vi spiser middag. Middag med full fokus på maten og meg.. .at han etter maten gir meg kos og klemmer meg og deretter om han ønsker så kan han se på tv og mobil i 1-2 time.
men nei.. 

han kommer hjem med meg, han går på do, og rett til mobil som han er på i 30-60 min. Så ser han på tv til det blir sent.

Så skal vi sove, om natta før vi sover så gir han meg klem fra bak og ligger inntil meg.  Men det er liksom bare rett før vi sover i noen minutter..

jeg kjenner jeg lengter etter «naturlig» oppmeksomhet, ikke en oppmerksomhet jeg må sykle etter.

Jeg vil ikke være utro, absolutt ikke! men når har man egentlig lov til å være utro? 
hvis mannen din ikke gir deg kjærligheten og nærheten du trenger. Hvordan fyller du den? Ved å be han om klem? Ved å be han om å legge vekk mobilen? Ved å be han snakke med deg? Ved å be han vente med TV-en? …….jeg vet han elsker meg, men han har ikke samme behov for nærhet og kjærlihehet….

Endret av Pyari
Skrevet

Selvfølgelig er det lov å gi beskjed om hva dine behov og ønsker er! 

Anonymkode: dd631...ab3

• Liker 16
Skrevet
Pyari skrev (3 minutter siden):

Jeg merker jeg har økt behov for oppmerksomhet.

når vi kommer hjem fra jobb ønsker jeg han legger fra seg mobil/tv og bare prater med meg mens vi spiser middag. Middag med full fokus på maten og meg.. .at han etter maten gir meg kos og klemmer meg og deretter om han ønsker så kan han se på tv og mobil i 1-2 time.
men nei.. 

han kommer hjem med meg, han går på do, og rett til mobil som han er på i 30-60 min. Så ser han på tv til det blir sent.

Så skal vi sove, om natta før vi sover så gir han meg klem fra bak og ligger inntil meg.  Men det er liksom bare rett før vi sover i noen minutter..

jeg kjenner jeg lengter etter «naturlig» oppmeksomhet, ikke en oppmerksomhet jeg må sykle etter.

Jeg vil ikke være utro, absolutt ikke! men når har man egentlig lov til å være utro? 
hvis mannen din ikke gir deg kjærligheten og nærheten du trenger. Hvordan fyller du den? Ved å be han om klem? Ved å be han om å legge vekk mobilen? Ved å be han snakke med deg? Ved å be han vente med TV-en? …….jeg vet han elsker meg, men han har ikke samme behov for nærhet og kjærlihehet….

Idiotisk spørsmål. Det er selvfølgelig aldri moralsk akseptabelt å være utro; det ligger i selve begrepet. Men hvis du ikke trives i forholdet ditt, står det deg selvsagt fritt å avslutte.

Anonymkode: 2c286...de3

• Liker 19
Skrevet

Men så si noe da!!!!!

Anonymkode: e1f5c...237

• Liker 15
Skrevet

Du gir beskjed og forklarer hva som mangler.

Det finnes ingen grunn til å være utro. Da er man bare feig.

Anonymkode: 4bc9b...68b

• Liker 16
Skrevet

Når mannen sier at det er greit, før det er det ikke greit i min bok.

Anonymkode: 73acd...66e

• Liker 4
Skrevet

Det er aldri greit å være utro, da gjør du det heller slutt dersom du skal pule rundt. 

Anonymkode: 76aaa...b60

• Liker 9
Skrevet

Dette er sånne grunner til at jeg er singel. Gidder bare ikke sånt.

Anonymkode: a5f1c...73a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Selvfølgelig er det lov å gi beskjed om hva dine behov og ønsker er! 

Anonymkode: dd631...ab3

Hva med hvis du har gitt beskjed, og han hører på deg.

men med mindre du ikke nevner «legg bort mobilen» så gjør han ikke det av seg selv..

at du må styre han for å få den lysten du trenger 

Anonymkode: f84bc...9fd

Skrevet

Sitter han og glor på mobilen mens dere spiser til og med? Det er turnoff deluxe. Men ikke akkurat en god nok grunn til å være utro. Vet ikke hva som er god nok grunn, men jeg hadde sikkert ikke hatt dårlig samvittighet om jeg var utro fordi jeg fant ut at mannen var utro først, for eksempel😈 Ellers bør man vel heller slå opp om man absolutt vil knulle rundt.

• Liker 4
Skrevet

Snakk med han, fortell han hva du føler og har behov for. 

Jeg tenker det er lov å være utro om du har fått lov av partneren din...

Anonymkode: 6089d...4a6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Snakk med han, fortell han hva du føler og har behov for. 

Jeg tenker det er lov å være utro om du har fått lov av partneren din...

Anonymkode: 6089d...4a6

Da er det ikke utroskap, men akseptert sex med andre.

• Liker 5
Skrevet

Det er lov å være litt for seg selv, selv om man bor sammen. 

Ellers virker det som dere lever litt kjedelige liv hvis alt som skjer er jobb, middag,mobil..... Går dere ikke tur? Kino? Felles hobby? Sex? Prate? 

Anonymkode: f594c...d32

Skrevet

Det er ikke lov å være utro. Vil du ha sex å nærhet, så be mannen din gi deg det, eller be om hans tillatelse til å få dekket dine behov andre steder. Med tillatelse, er du ikke utro. Hvis ingen av de alternativene fungerer, gir du beskjed om at forholdet er over grunnet mangel på sex og nærhet. Så enkelt. 

Anonymkode: 0ed5d...dc7

• Liker 2
Skrevet

Dere må selvsagt snakke sammen. Velg en dag dere er i ok humør begge to, og det ikke er noen forstyrrelser. Du kan godt si på forhånd at dere må ta en prat etter middag, eller noe i den retning, slik at han er forberedt på at da skal alt legges til side.

Du må få frem alvoret, og at dette sliter sånn på forholdet at du blir usikker på fremtiden. Dere må jobbe for forholdet begge to, men du må få ham til å snakke om hvordan han ser på det, slik at det ikke bare blir enveis kommunikasjon.

Da har du prøvd alt. Hvis det mislykkes og han ikke bryr seg, ville jeg gått. Utroskap er ingen løsning, det fører kun til elendighet for alle parter.

Anonymkode: ca83f...aa1

• Liker 2
Annonse
Skrevet
Pyari skrev (8 timer siden):

Alt jeg vil er at når vi kommer hjem fra en lang dag på jobb, så venter mannen min på det øyeblikket vi er sammen. Jeg ønsker at han kommer hjem.: legger fra seg mobil/tv og bare prater med meg mens vi spiser middag. Middag med full fokus på maten og meg.. .at han etter maten gir meg kos og klemmer meg og deretter om han ønsker så kan han se på tv og mobil i 1-2 time.
men nei.. 

Det er vel aldri lov, om man ikke er en form for enig om det. Hvis du ønsker mer nærhet enn du får, må du jo evnt heller gå og finne noen som gir deg det du har behov for. Men først og fremst, må du vel bringe ditt behov på banen på bordet. Og snakke sammen og finne en løsning. Mulig dere bare har vært sammen så lenge at man har gått inn i vaner som ikke føles like bra. Men da får man snakke om det og prøve å løse det sammen

Anonymkode: 712e1...61c

Skrevet (endret)
Pyari skrev (10 timer siden):

men nei.. 

Det er kun OK å være utro hvis samtlige tre av følgende betingelser er oppfylt:

1) At det finnes gode grunner til å ikke avslutte forholdet istedet. Da snakker vi altså ikke om at "det hadde jo vært litt trist", men derimot f.eks en type situasjon der et brudd grunnet økonomiske årsaker vil ødelegge ungenes tilværelse.

2) At det er du som blir avvist og at mengden intimitet i forholdet faktisk er urimelig lav, samtidig som at det du forventer bare er innenfor det normale. Da snakker vi altså ikke om at "han/hun tar ikke initiativ" eller at det du forlanger er ekstrem-sex daglig, men derimot at du i lengre perioder faktisk lever i sølibat fordi du blir avvist selv om du tar initiativ.

3) At du fullt og utvetydig har informert den du er sammen med om hva som kommer til å skje om ting ikke endrer seg. Da snakker vi altså ikke om noe "du burde jo ha forstått", men derimot at du gjentatte ganger på en saklig måte har forklart i klare ordelag at du kommer til å finne deg en annen dersom situasjonen ikke bedrer seg – og hva du mener med "bedring".

Med andre ord: Det er ikke OK å være utro dersom du faktisk heller kan avslutte forholdet. Det er ikke OK å være utro dersom du forlanger noe mer enn det som rimelig kan forventes. Og det er heller ikke OK å være utro bak ryggen på en uinnvidd partner som aner fred og ingen fare.

Men hvis du i praksis er "fanget" i et forhold der du tross egen innsats lever under åpenbart urimelige forhold, og du har gitt den du er sammen med et krystallklart valg mellom å enten bedre situasjonen eller avslutte forholdet dersom han/hun vil unngå at du finner deg noe på sl’… ja, er det da i det hele tatt utroskap vi snakker om, annet enn i navnet?

Da har du nemlig fått lov, uansett hva den du er sammen med måtte påstå.

For ingen har krav på at du skal leve i sølibat i et forhold på tross av at du har gjort alt som er mulig for å unngå det.

Endret av ClausSaus
  • Liker 2
Skrevet

Det er ikke "lov" til å være utro i et forhold. Har dere problemer, så snakk om det, og prøv å løse problemene. Klarer dere ikke det, så gjør det slutt, eller godta å leve med problemene.

Hva gir forholdet deg? Hvis du ikke er fornøyd med det emosjonelle, er det det økonomiske? Eller håper du at det emosjonelle skal bli bra? Har det vært bra før? Over lang tid? Eller kun i en kort tid? F.eks i datingfasen (smiske-fasen)?

Anonymkode: a9566...77d

Skrevet
ClausSaus skrev (14 timer siden):

Det er kun OK å være utro hvis samtlige tre av følgende betingelser er oppfylt:

1) At det finnes gode grunner til å ikke avslutte forholdet istedet. Da snakker vi altså ikke om at "det hadde jo vært litt trist", men derimot f.eks en type situasjon der et brudd grunnet økonomiske årsaker vil ødelegge ungenes tilværelse.

2) At det er du som blir avvist og at mengden intimitet i forholdet faktisk er urimelig lav, samtidig som at det du forventer bare er innenfor det normale. Da snakker vi altså ikke om at "han/hun tar ikke initiativ" eller at det du forlanger er ekstrem-sex daglig, men derimot at du i lengre perioder faktisk lever i sølibat fordi du blir avvist selv om du tar initiativ.

3) At du fullt og utvetydig har informert den du er sammen med om hva som kommer til å skje om ting ikke endrer seg. Da snakker vi altså ikke om noe "du burde jo ha forstått", men derimot at du gjentatte ganger på en saklig måte har forklart i klare ordelag at du kommer til å finne deg en annen dersom situasjonen ikke bedrer seg – og hva du mener med "bedring".

Med andre ord: Det er ikke OK å være utro dersom du faktisk heller kan avslutte forholdet. Det er ikke OK å være utro dersom du forlanger noe mer enn det som rimelig kan forventes. Og det er heller ikke OK å være utro bak ryggen på en uinnvidd partner som aner fred og ingen fare.

Men hvis du i praksis er "fanget" i et forhold der du tross egen innsats lever under åpenbart urimelige forhold, og du har gitt den du er sammen med et krystallklart valg mellom å enten bedre situasjonen eller avslutte forholdet dersom han/hun vil unngå at du finner deg noe på sl’… ja, er det da i det hele tatt utroskap vi snakker om, annet enn i navnet?

Da har du nemlig fått lov, uansett hva den du er sammen med måtte påstå.

For ingen har krav på at du skal leve i sølibat i et forhold på tross av at du har gjort alt som er mulig for å unngå det.

«Gode grunner» til å bli i forholdet? Hva er det? Er det grunner basert på hensyn til andre, eller handler det om opportunistiske/egoistiske bekvemmelighetshensyn, fx egen økonomi. Den siste typen hensyn kan selvsagt aldri begrunne utroskap. Da må man ta problemet opp med partner, og så får det være opp til ham/henne å enten aksepetere at man ligger med andre eller avslutte. Hvis det er det siste du mener man skal gjøre, er det selvsagt greit. Men da må man være krystallklar.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

«Gode grunner» til å bli i forholdet? Hva er det? Er det grunner basert på hensyn til andre, eller handler det om opportunistiske/egoistiske bekvemmelighetshensyn, fx egen økonomi. Den siste typen hensyn kan selvsagt aldri begrunne utroskap. Da må man ta problemet opp med partner, og så får det være opp til ham/henne å enten aksepetere at man ligger med andre eller avslutte. Hvis det er det siste du mener man skal gjøre, er det selvsagt greit. Men da må man være krystallklar.

Økonomi er ikke automatisk "bekvemmelighetshensyn".

Dersom et brudd betyr flytting fordi ingen av partene alene har råd til å bli boende i samme område, og at ungene dermed må bryte med venner, slutte i idrettslag og bytte skole, da har man en god grunn til å unngå brudd.

Men igjen: Å gi den man er sammen med et informert valg er uansett en selvfølgelig forutsetning. Dette handler helt eksplisitt om at den andre part i forholdet skal kunne ta stilling til problemet, fullt informert om alle faktorer og konsekvenser. Hemmelighold er selvsagt uakseptabelt.

Så det jeg sier koker egentlig ned til følgende:

Kan du gå uten at dette i seg selv har øvrige konsekvenser som er vanskelig å leve med, da skal du selvsagt gå – ikke være utro.

Men kan du ikke, og såfremt situasjonen virkelig er ille, har du lov til å gi den du er sammen med et ultimatum: Enten fikser vi dette, eller så kommer jeg til å søke intimitet annet steds.

Og så får det være opp til den andre å velge, eller eventuelt å selv avslutte forholdet. Velger h*n å bare fortsette avvisningen, ja da har du faktisk lov å gjøre alvor av alternativet.

Da er det lov å være utro, i den grad dette i det hele tatt er å anse som reell utroskap i det hele tatt.

Endret av ClausSaus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...