AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #1 Skrevet 12. januar 2022 Hei! Jeg har prøvd å farge håret mitt tilbake til min ekte og naturlige brunfarge med en permanent farge (etter en feiltagelse med en blondespra) Jeg kan se litt ettervekst som er litt mørkere enn den fargen jeg har på håret mitt nå. Men syns fargen jeg har nå er perfekt, og den er ikke så ulik fargen til etterveksten min. Og den ligner egentlig på min ekte farge. Men jeg er redd at når sommeren kommer, at håret mitt vil lysne til og bli oransje. Hvis det skjer, aner jeg ikke hva jeg skal gjøre. Så spørsmålet mitt er om farget hår blir oransje i solen???? Anonymkode: d27de...da6
Roci Skrevet 13. januar 2022 #2 Skrevet 13. januar 2022 Sollys kan bleke farget hår, og mange brune hårfarger inneholder en del rødt pigment som gjør at håret kan bli seende orange ut. Det du kan gjøre, er å bruke solbeskyttelse for håret, gjerne hatt/caps i tillegg, og en lillasjampo/balsam for å nøytralisere dersom fargetonen blir for varm/orange. 1
Ida19 Skrevet 13. januar 2022 #3 Skrevet 13. januar 2022 Men jeg farget håret mitt med en brunfarge som ikke inneholder noe rødt eller oransje. Vil det fortsatt bli oransje i solen tror du? Takk for svar!
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #4 Skrevet 13. januar 2022 Jeg pleier å bruke en singlet som jeg tvinner rundt hodet på sommeren, når jeg soler meg, da beskytter jeg håret 😊 Anonymkode: cf082...d72 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #5 Skrevet 13. januar 2022 Beskytt håret med caps eller noe når du ligger direkte og soler deg. Men man er jo ute ellers også i solen. Alt brunt hår vil nok bli oransjeaktig i solen. Jeg hadde frisket opp fargen i løpet av sommeren med en semi-permanent hjemmefarge. Anonymkode: 6cd7f...a52
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #6 Skrevet 13. januar 2022 Ingenting har skjedd med hårfargen min i sola Anonymkode: 716ee...b5e
Ida19 Skrevet 13. januar 2022 #7 Skrevet 13. januar 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Beskytt håret med caps eller noe når du ligger direkte og soler deg. Men man er jo ute ellers også i solen. Alt brunt hår vil nok bli oransjeaktig i solen. Jeg hadde frisket opp fargen i løpet av sommeren med en semi-permanent hjemmefarge. Anonymkode: 6cd7f...a52 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Beskytt håret med caps eller noe når du ligger direkte og soler deg. Men man er jo ute ellers også i solen. Alt brunt hår vil nok bli oransjeaktig i solen. Jeg hadde frisket opp fargen i løpet av sommeren med en semi-permanent hjemmefarge. Anonymkode: 6cd7f...a52 Da tenker du vel på alt farget brunt hår? At det blir oransje aktig i sola? Før jeg farget håret mitt ble jeg blond
Ida19 Skrevet 13. januar 2022 #8 Skrevet 13. januar 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Ingenting har skjedd med hårfargen min i sola Anonymkode: 716ee...b5e Har du farget det brunt da?
Ida19 Skrevet 13. januar 2022 #9 Skrevet 13. januar 2022 Roci skrev (9 timer siden): Sollys kan bleke farget hår, og mange brune hårfarger inneholder en del rødt pigment som gjør at håret kan bli seende orange ut. Det du kan gjøre, er å bruke solbeskyttelse for håret, gjerne hatt/caps i tillegg, og en lillasjampo/balsam for å nøytralisere dersom fargetonen blir for varm/orange. Men jeg farget håret mitt med en brunfarge som ikke inneholder noe rødt eller oransje. Vil det fortsatt bli oransje i solen tror du? Takk for svar!
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #10 Skrevet 13. januar 2022 Ida19 skrev (Akkurat nå): Har du farget det brunt da? Ikke brunt men svart, rosa, lilla og blått. Ingenting har skjedd med noen av de (annet enn at de har blitt vasket mer og mer ut selfølgelig) Anonymkode: 716ee...b5e
Ida19 Skrevet 13. januar 2022 #11 Skrevet 13. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke brunt men svart, rosa, lilla og blått. Ingenting har skjedd med noen av de (annet enn at de har blitt vasket mer og mer ut selfølgelig) Anonymkode: 716ee...b5e Oki! Tusen takk for svar
Ida19 Skrevet 18. januar 2022 #12 Skrevet 18. januar 2022 Roci skrev (På 13.1.2022 den 12.51): Sollys kan bleke farget hår, og mange brune hårfarger inneholder en del rødt pigment som gjør at håret kan bli seende orange ut. Det du kan gjøre, er å bruke solbeskyttelse for håret, gjerne hatt/caps i tillegg, og en lillasjampo/balsam for å nøytralisere dersom fargetonen blir for varm/orange. Men jeg farget håret mitt med en brunfarge som ikke inneholder noe rødt eller oransje. Vil det fortsatt bli oransje i solen tror du? Takk for svar!
Roci Skrevet 19. januar 2022 #13 Skrevet 19. januar 2022 Ida19 skrev (10 timer siden): Men jeg farget håret mitt med en brunfarge som ikke inneholder noe rødt eller oransje. Vil det fortsatt bli oransje i solen tror du? Takk for svar! Det er jo vanskelig å si, men om man oppholder seg mye i solen, så vil jo håret - enten det er farget eller naturlig - bli noe lysere/blassere i fargen, hvis man ikke beskytter det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå