Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, da skjedde det oss, det som skjer så mange andre.. To små barn under skolealder. Vi har ikke hatt sex på snart ett år. Koser ikke, kysser ikke, snakker ikke noe særlig sammen. Gjør svært lite sammen. Krangler ikke. Samarbeider godt som et team om ungene. 

Er dette mulig å snu? Eller gjør folk i vår situasjon det like greit slutt? 😢

Anonymkode: 6c1a8...e71

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Ja, da skjedde det oss, det som skjer så mange andre.. To små barn under skolealder. Vi har ikke hatt sex på snart ett år. Koser ikke, kysser ikke, snakker ikke noe særlig sammen. Gjør svært lite sammen. Krangler ikke. Samarbeider godt som et team om ungene. 

Snu? Dette er omtrent så bra som det kan bli i en slik livsfase.

Anonymkode: 2b192...653

• Liker 19
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Snu? Dette er omtrent så bra som det kan bli i en slik livsfase.

Anonymkode: 2b192...653

Så det er helt normalt å være kjærestepar i 30-årene med barn som hverken snakker, kysser, koser, krangler, har sex, eller er noe særlig sammen..? 

I tillegg tror jeg vi (ubevisst) unngår hverandre.. Den ene er oppe når den andre er nede osv.  

Sånn skal det være? Så lenge man er gode foreldre, så er alt OK? 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så det er helt normalt å være kjærestepar i 30-årene med barn som hverken snakker, kysser, koser, krangler, har sex, eller er noe særlig sammen..? 

I tillegg tror jeg vi (ubevisst) unngår hverandre.. Den ene er oppe når den andre er nede osv.  

Hei. Akkurat sånn er det her også 😐 Jeg har mistet følelsene for han å vi sover i hver vår seng på hvert vårt rom. Jeg har sønnen vår på snart 2 år på rommet mitt i seng ved siden av. 

Å nei det skal ikke være sånn, da er man jo egentlig ikke i et forhold når det er slik. Har du fortsatt følelser for han? 

Anonymkode: c2469...56d

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ikke unormalt å være i denne situasjonen som småbarnsforeldre. Men det er mulig å snu situasjonen hvis dere begge vil. En av dere, og kanskje da deg siden du skriver her på KG, må sette igang samtalen om hvordan dere skal snu dette slik at dere kan komme ut av småbarnstiden som et par. Det er mulig å få samtaler forebyggende på familievernet, evnt kan man kjøpe parkurs.

• Liker 10
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Livet går i faser. Nå kan dere jobbe sammen med å komme over i en ny fase, eller dere kan bryte opp en fin familie og kjenne på at dere ga opp…..

hvor mye forventer duene tålig. Du er midt i en småbarnsfase. Hva mer er det du tror det er plass til. 
her er lykken en liten stund på verandaen. Etter at ungene er lagt. Eller litt kos med et glass rød vin.

begynn med de små tingene. Og ikke slitt å kysse. Hver dag. 

Anonymkode: f3550...dcf

• Liker 9
Skrevet

Har du prøvd å strekke ut en hånd? Invitere til en samtale om hvordan han har det, hvordan du har det, hvordan "paret" deres har det? Tenker at det er ikke for sent, hadde det vært 10 år siden og ungene var tenåringer liksom. Men dere husker vel fortsatt hvordan det var da dere var nære.

Det finnes mange gode bøker og podcaster om dette temaet altså! Hvis du er interessert :) 

Anonymkode: 399ed...746

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hei. Akkurat sånn er det her også 😐 Jeg har mistet følelsene for han å vi sover i hver vår seng på hvert vårt rom. Jeg har sønnen vår på snart 2 år på rommet mitt i seng ved siden av. 

Å nei det skal ikke være sånn, da er man jo egentlig ikke i et forhold når det er slik. Har du fortsatt følelser for han? 

Anonymkode: c2469...56d

Huff.. Vi sover også hver for oss…. Savnet sex de første månedene, men nå er jeg blitt vant til å leve uten. Føler ikke at vi er kjærester, nei. Er glad i han, vil at det skal funke og at det skal bli bedre, men virker ikke som om han er så gira på å fikse dette heller…

Skrevet

Jeg tror kysset er viktig, prøv å finne tilbake til det! Om så bare en kjapp nuss før dere legger dere. Mener også jeg har hørt disse verdenskjente amerikanse samlivsekspertene (det ekteparet som dukker opp på tv dann og vann?) si at det viktigste du kan gjøre for forholdet er å si hei og hade på en ordentlig måte, gjerne med kyss hver gang dere drar ut/kommer hjem.

Det gjør vi, og jeg synes faktisk det har en innvirkning på samlivet 😊

Anonymkode: 20ea8...bce

• Liker 11
Skrevet
Ulven skrev (8 minutter siden):

Det er ikke unormalt å være i denne situasjonen som småbarnsforeldre. Men det er mulig å snu situasjonen hvis dere begge vil. En av dere, og kanskje da deg siden du skriver her på KG, må sette igang samtalen om hvordan dere skal snu dette slik at dere kan komme ut av småbarnstiden som et par. Det er mulig å få samtaler forebyggende på familievernet, evnt kan man kjøpe parkurs.

Har vært inne på tanken om terapi, har også foreslått dette, men han virket ikke særlig interesser i det.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tror kysset er viktig, prøv å finne tilbake til det! Om så bare en kjapp nuss før dere legger dere. Mener også jeg har hørt disse verdenskjente amerikanse samlivsekspertene (det ekteparet som dukker opp på tv dann og vann?) si at det viktigste du kan gjøre for forholdet er å si hei og hade på en ordentlig måte, gjerne med kyss hver gang dere drar ut/kommer hjem.

Fint tips, takk ☺️

• Liker 1
Skrevet

Det er ganske vanlig å ha det slik, men absolutt mulig å endre. Ta litt på hverandre, gi hverandre klemmer og et kyss når dere drar om morgenen/kommer hjem og når det er leggetid. Stryk litt på hverandre. Ligg inntil hverandre/i armkroken til kjæresten din i sofaen om kvelden etter at barna har sovna. Kanskje føles det rart og unaturlig i starten, men man må på et vis bli kjent med hverandre som kjærester på nytt. Jeg ville startet med det.

Anonymkode: dd472...534

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Veldig enig i dette!

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har du prøvd å strekke ut en hånd? Invitere til en samtale om hvordan han har det, hvordan du har det, hvordan "paret" deres har det? Tenker at det er ikke for sent, hadde det vært 10 år siden og ungene var tenåringer liksom. Men dere husker vel fortsatt hvordan det var da dere var nære.

Det finnes mange gode bøker og podcaster om dette temaet altså! Hvis du er interessert :) 

Anonymkode: 399ed...746

Vi har snakket mye tidligere, men blir bare snakk, ikke handling…

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Har vært inne på tanken om terapi, har også foreslått dette, men han virket ikke særlig interesser i det.. 

Menn er sjelden det. 😉 Men det er lov å sette noen krav i et samliv. Evnt at du går alene og får tips og veiledning. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ganske vanlig å ha det slik, men absolutt mulig å endre. Ta litt på hverandre, gi hverandre klemmer og et kyss når dere drar om morgenen/kommer hjem og når det er leggetid. Stryk litt på hverandre. Ligg inntil hverandre/i armkroken til kjæresten din i sofaen om kvelden etter at barna har sovna. Kanskje føles det rart og unaturlig i starten, men man må på et vis bli kjent med hverandre som kjærester på nytt. Jeg ville startet med det.

Jeg har prøvd på disse tingene, men han er helt likegyldig. Jeg legger meg inntil han på sofaen, men han tar aldri initiativ å gjør det samme.. 

Skrevet
Ulven skrev (1 minutt siden):

Menn er sjelden det. 😉 Men det er lov å sette noen krav i et samliv. Evnt at du går alene og får tips og veiledning. 

He he. «Godt» å høre ☺️ Jeg kunne jo gått alene først ja, det var lurt. Det skal jeg vurdere. 

Skrevet

Dere må ha en åpen og ærlig samtale. Vær ærlig og si at "sånn som dette vil ikke jeg leve...vil du?" Skal vi snu dette sammen?" Er absolutt ikke naturlig og ikke ha sex eller nærhet på 1 år,uansett unger. 

Anonymkode: 32075...894

• Liker 6
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ser (og vet) at mange tror "det er slik det må være".

Dette er forbannet tull. Vil noen faktisk fortelle meg at de fra de står opp og til de er dautrøtte utpå kveldingen virkelig ikke har 10 minutter til en kjappis et par ganger i uken?

Hvor mange er det som sliter med å få i seg mat og drikke mens barna er små?

Hvor mange er det som går 4-5 år uten å se på TV mens barna er små?

Hvor mange er det som aldri ser snurten av sosiale medier på dagtid mens barna er små?

Men en kort periode her og der til å faktisk være intime med hverandre, nei det er bokstavelig talt heeelt umulig å skrape sammen…?

Pisspreik.

Ingen har så vegg-til-vegg fullstappet program fra morgen til kveld hver eneste dag at de i årevis ikke kan sette av en mengde tid tilsvarende en liten kaffepause på noe tidspunkt. Ihvertfall ikke "fordi de har små barn".

Dette handler utelukkende om nedprioritering.

Ingenting annet.

Endret av ClausSaus
  • Liker 4
Skrevet

Vil du fikse forholdet? Begynne med sex og kos igjen? 
og, vil han fikse forholdet?

du kan velge mellom å prøve og fikse det, eller du kan leve videre slik. Viss du vil bruke livet ditt å bare «samarbeide godt for barna», da blir du.

viss du vil ha mere spenning, sex kos og kjærlighet, da hadde jeg gått videre alene uten mannen. Å være alenemamma er attraktivt. Jeg gikk fra et født forhold da minstemann var 4. gull verdt på alle måter!

Anonymkode: dbd14...006

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...