AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #1 Skrevet 12. januar 2022 Dattera mi på 9 år som spiller et spill på PC-en sin som heter BlockStarPlanet. Det er et sånt barnespill som er gratis hvor man lager avatarer av sånne kvadratiske klosser kalt "blocks", og kan spille på baner, chatte med andre brukere, bygge sine egne verdener og sånt. Jeg er litt skeptisk til at jentungen spiller dette spillet, for der har jeg hørt at man kan chatte med hvem som helst via nettet, også pedofile menn som later som at de er barn. Bør jeg la dattera mi fortsette å spille det spillet? I såfall, bør jeg overvåke henne mens hun spiller sånn at jeg vet at hun kan være trygg på hvem hun chatter med? Anonymkode: 72122...178
GulSitron Skrevet 12. januar 2022 #2 Skrevet 12. januar 2022 Du kan vel lage en avtale med henne om at hun kan spille spillet og chatte med de huk vet er vennene sine (hvis hun har venner på skolen som også spiller dette) og at hun ikke skal svare hvis folk hun ikke kjenner skriver til henne? Evt at du får lov å gå inn å se hva folk skriver til henne osv?
Anciol Skrevet 12. januar 2022 #3 Skrevet 12. januar 2022 Lag deg en bruker og karakter på din egen PC, og logg inn og hold øye med henne:) Har en bruker på Roblox hvor jeg holder vesla under oppsikt og hun vet ikke at jeg overvåker!
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #4 Skrevet 12. januar 2022 Det spillet har jeg også spilt før. Man kan gå inn på forskjellige chat rom og chatte med folk. Alle fleste er barn. Men man vet jo alldri..synes du ikke skal gjøre noe stort ut av det. Anonymkode: 9727e...ca1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #5 Skrevet 12. januar 2022 Du setter deg ned med datteren din og lærer henne nettvett. Du forklarer at det finnes mennesker der ute som ikke vil barn noe godt. Er det noen som skriver noe ubehagelig til henne så må hun fortelle det til en voksen. Min 5 og 8 åring har fått den praten. Jeg gjentar også den praten når det trengs. Det er utrolig viktig. Hvertfall når politiet merker økning på misbruk gjennom spill og nett. Anonymkode: c8ba7...cc1 3
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #6 Skrevet 12. januar 2022 Slike onlinespill er fylt til randen av pedofile groomere. Vær på vakt. Anonymkode: 58e84...666
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #7 Skrevet 23. januar 2022 Anciol skrev (På 12.1.2022 den 21.49): Lag deg en bruker og karakter på din egen PC, og logg inn og hold øye med henne:) Har en bruker på Roblox hvor jeg holder vesla under oppsikt og hun vet ikke at jeg overvåker! Er det egentlig noen særlig god idé å drive å overvåke din egen datter på Roblox hele tiden? Det kan jo fort bli litt irriterende hvis hun finner det ut. Hvis hun er 8 eller 9 år så skjønner jeg at du vil passe på henne. Men hvis hun er 13 år eller eldre så klarer hun seg vel fint selv? Anonymkode: dd6b3...2e8
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #8 Skrevet 23. januar 2022 Snakk med barnet ditt om at hun aldri ska gi fra seg navn, nr, adresse osv til noen.. og at det kan vær at de barna hun tror hun snakker med er gamle griser på 50… og så prøver du å stole på at barnet lyer. Anonymkode: 5e50d...6bd
Anciol Skrevet 23. januar 2022 #9 Skrevet 23. januar 2022 Hun er 13, men en venninne av henne ble lurt, etter det gikk jeg inn og siden har jeg voktet på henne!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå