Gå til innhold

Kjører du til jobb? Eller buss? Hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjører, bruker litt mer enn dobbelt så lang tid med kollektivt også blir jeg reisesjuk. Kjipt å komme på jobben likbleik og full av spy. 

Jeg har gratis parkering på jobben, så bruker ikke så mye mer penger på å kjøre. Også liker jeg tiden i bilen, alene, uten lyd og støy fra andre, kan regulere temperaturen selv. Det er meg tid. Eneste gangen jeg er helt alene ila. En dag.

Anonymkode: 6bd18...c80

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tbane, sykler eller går. Går mest hjem da, for det tar en times tid og det orker jeg ikke om morgenen. Å kjøre bil ville tatt lenger tid en banen, men nesten like lang tid som å gå med mindre jeg dro på jobb før sju eller etter ni.

Anonymkode: dead9...7da

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har pendlet i flere år. 2 tog og 1 buss. Tok meg minimum 3 timer pr. dag. Når det var buss for tog minimum 4 timer. Kjøpte bil da corona kom. Nå bruker jeg 30-45 minutter. Aldri mer uviss venting ved togproblemer. Slipper å gå i all slags vær. Nå har jeg det varmt og selv ved kø/ulykker så kan jeg kose meg ned musikk. Dyrt var det også. Rundt 2000 kr. Selvfølgelig. Om jeg ser hva jeg betalte for bilen så er blir det billigere med kollektivtransport. Allikevel verdt hver krone.

Anonymkode: 08689...6ca

Kan nevne at jeg har 3,5 mil hver vei og gratis parkering på jobb.

Skrevet

Kjører bil, her er det dårlig med kollektiv. Første buss går 2 timer etter at arbeidsdagen min har startet, tog er like langt unna som jobben.

Skrevet

Kjører bil siden det ikke går buss når nattskiftene er ferdig.

Anonymkode: 0e061...838

Skrevet

Kjempedyr parkering på jobb, tenk 100 kr per time eller noe. Masse bompenger jeg må gjennom hver dag. Leie av parkeringsplass nært der jeg bor må jeg ut med 1500-2000 kr for å få ha den i oppvarmet parkeringskjeller, eller noe billigere fra private som leier ut overflødige uoppvarmede ute p-plasser for rundt 1500 eller mindre.

Offentlig transport tar ca. 40 min og har avgang hver 5-10 min. Bil tar ca. 20 min totalt fra du begynner å kjøre siden de må gjennom felt som er høyt trafikkerte.

Jeg har derfor ingen bil og tar kun offentlig transport til jobb og er veldig fornøyd, så langt har jeg ikke fått covid-19 heller, om det er flaks eller vaksiner vet jeg ikke.

Hadde jeg hatt en familie måtte jeg nok skaffet meg bil på nytt på grunn av fleksibilitet rundt det å dra ut sammen og transportere til forskjellige arrangementer.

• Liker 1
Skrevet

I disse tider tar jeg kun kollektivtransport dersom jeg ikke har noe annet valg. 

Sist jeg måtte, satt det en mann på setet ved siden av meg. Han måtte hoste, og presterte kunststykket å dra til side munnbindet mens han hostet. Og satte det på igjen etter at hostekula var ferdig. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

••kjører du året rundt eller kun vinter/sommer? 

Anonymkode: 822e0...b7b

Kjører bil året rundt ja. Alt for tungvint/upraktisk med busser og jobb. 

Skrevet

Kjører. Sparer nesten en time hver vei, og slipper gå 2km.

Hadde på tidligere arbeidsplass en time med kollektiv. Tenkte også først at det ble digg på vinter, slippe skrape bil og kjøre på dårlig føre... Men spesielt på vinteren følte jeg hele dagen gikk til reisevei, og det var mye mer slitsomt med kollektiv på vinter enn sommer. Temperaturen varierte jo, så man måtte ha dunjakke for å komme seg til/fra og bytte, og på bussen/tog/trikk var det noen ganger t-skjortetemperaturer... og så måtte man sitte med store jakker og veske på fanget, eller bli svett og klam...

Skrevet

Jeg må ta fly, det regnes vel som kollektivt?😂. Pluss at jeg tar tog til og fra flyplassen.

Må bli kjørt til togstasjonen, da...

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg har pendlet i flere år. 2 tog og 1 buss. Tok meg minimum 3 timer pr. dag. Når det var buss for tog minimum 4 timer. Kjøpte bil da corona kom. Nå bruker jeg 30-45 minutter. Aldri mer uviss venting ved togproblemer. Slipper å gå i all slags vær. Nå har jeg det varmt og selv ved kø/ulykker så kan jeg kose meg ned musikk. Dyrt var det også. Rundt 2000 kr. Selvfølgelig. Om jeg ser hva jeg betalte for bilen så er blir det billigere med kollektivtransport. Allikevel verdt hver krone.

type bil kjøpte du? vurderer selv å kjøre til jobb, men trenger en skikkelig bil!

Anonymkode: 9ed36...7cb

Skrevet

Jeg tar buss i 20 min fra der jeg bor. Flyttet spesifikt til der jeg bor pga jobb siden jeg ikke har sertifikat. Skal jeg sifte jobb så tenker jeg å flytte nærmere jobben for å ikke måtte dra så langt med kollektiv. 

Anonymkode: e431f...904

Skrevet

Jeg kjører fordi jeg bor på landet uten kollektivtransport og ingen kolleger i nærheten.

Anonymkode: 3dd2a...bd6

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

type bil kjøpte du? vurderer selv å kjøre til jobb, men trenger en skikkelig bil!

Anonymkode: 9ed36...7cb

Elbil, men kjører noen mil på motorveien og en stor fordel å kunne kjøre i kollektivfeltet de siste km da det gjerne er saktegående kø. Trenger ikke å lade hver dag heller, selv om jeg gjør det.

Skrevet

Vel... for det første går det ikke buss eller annen kollektivtransport verken ene eller andre veien.

Anonymkode: 1129d...e4c

Skrevet

Nekter plent buss. Vil ikke ha nakke-prolaps av den ape kjøringen som dagens bussførere holder på med..👹

• Liker 1
Skrevet

Kjører egen bil, det finnes ikke kollektivtransport og uansett så er kollektivt skittent og uhygienisk.

Men dette er sånt som fanatikerne i MDG og den gjengen som lever i sin egen by-boble ikke skjønner, Norge er så my mer enn det som eksisterer innenfor ring 3. Bare så synd at disse kunnskapsløse idealistene uten livserfaring skal sitte å diktere hvordan resten av landet skal leve.

Anonymkode: 5a975...957

• Liker 3
Skrevet

Når det ikke er pandemi foretrekker jeg å gå til kontoret. Veldig fint med en liten spasertur på morgenkvisten for å få fart på hodet.

Anonymkode: 86812...461

• Liker 2
Skrevet

Jeg og samboeren kjører sammen. Han trenger bilen i jobbsammenheng og jobben min er ca midt mellom hjemme og hans jobb. Kan gå hvis jeg vil (25 min), men det gidder jeg ikke når samboeren kjører samme vei uansett.

Anonymkode: 554de...fb4

Skrevet

Jeg kjører året rundt.

Reisevei ~18km hver vei.

Sparer meg en veldig lang gåtur/sykkeltur evt. dyr taxi tur.

Buss går det ikke dit jeg skal, ei heller annen kollektivtrafikk. Kan gå i 30-40 min til toget, ta toget i 20 min, for så å gå i 30-40 min for å komme til jobb. Om bare toget gikk tidlig nok, men rekker ikke jobb 06.00 med den reiseveien.

Eller jeg kan sette meg i bilen å kjøre i 25-30 min.

Anonymkode: 39428...0a8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...