Gå til innhold

Spørsmål om kalorier i Lifesum

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ca 10 kg over trivselsvekt og hvis jeg skal gå ned 0,5 kg i uka så sier Lifesum at jeg skal spise 1390 kcal daglig. Er ikke dette fryktelig lite? Er en voksen dame med en aktiv jobb, orker ikke å sulte meg ned i vekt. 

Anonymkode: 2e578...060

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo, det er altfor lite. Husk at lifesum bare tar et generelt utgangspunkt i høyde og vekt, ikke deg som person. Jeg ville lagt meg på 1600-1700 et par uker og sett om jeg gikk ned, hvis ikke kan du gå litt lavere. Lykke til!

Skrevet

Jeg logger maten min på Vektklubb, og der er jeg "tildelt" ca. 1600 kcal. Det funker for meg, jeg har gått ned ca. 2 kg på nesten to uker, så jeg synes 1390 kcal høres veldig lite ut... 

Anonymkode: d02f9...b99

Skrevet

Ok, da skal jeg prøve å endre det! Takk for svar😘

ts

Skrevet

Hvor mye veier du da? Jeg veier 60 kilo og forbrenner 1650 på en normal dag. Jeg syns ikke 1390 høres så lite ut for vekttap, men det kommer an på hva du veier i utgangspunktet og hvor du ønsker å ende opp.

Anonymkode: b32e6...c14

• Liker 4
Skrevet

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Hvor mye veier du da? Jeg veier 60 kilo og forbrenner 1650 på en normal dag. Jeg syns ikke 1390 høres så lite ut for vekttap, men det kommer an på hva du veier i utgangspunktet og hvor du ønsker å ende opp.

Veier 69 kg og er 160 høy. 

ts

Skrevet

Vennlig advarsel. Lifesum var en stor del av grunnen til at jeg utviklet anoreksi. Skylder ikke på appen, men den var ikke bra for meg. 

Anonymkode: 65afc...4a7

• Liker 3
Skrevet

Det er alt for lite. Sånne apper er bare basert på algoritmer, og jeg mistenker at du har lagt inn for kort tidshorisont på vektnedgangen. Om jeg legger inn statsene dine i den appen jeg bruker, og tar utgangspunkt i at målet ditt er å bli normalvektig, ca 60 kg, og at du bruker et halvt år på å nå målet, og at du har en aktiv jobb, så kan du gå ned i vekt på 1700 kcal per dag dersom du er konsekvent. 

Anonymkode: f52a4...6b2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det er alt for lite. Sånne apper er bare basert på algoritmer, og jeg mistenker at du har lagt inn for kort tidshorisont på vektnedgangen. Om jeg legger inn statsene dine i den appen jeg bruker, og tar utgangspunkt i at målet ditt er å bli normalvektig, ca 60 kg, og at du bruker et halvt år på å nå målet, og at du har en aktiv jobb, så kan du gå ned i vekt på 1700 kcal per dag dersom du er konsekvent. 

Anonymkode: f52a4...6b2

Hvilken app bruker du? :) jeg har forsøkt å endre tidsaspektet i lifesum, men ender opp med samme kalorisum.. ha’kke peiling hva jeg gjør feil😅

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Vennlig advarsel. Lifesum var en stor del av grunnen til at jeg utviklet anoreksi. Skylder ikke på appen, men den var ikke bra for meg. 

Anonymkode: 65afc...4a7

Huff, ja jeg forstår det kan være triggende. Jeg kjenner det litt selv, spesielt hvis jeg spiser litt over hva som er «lov». Får se hvor lenge jeg gidder å logge, men foreløpig er det interessant å se hvor mye kalorier det er i forskjellig type mat. 

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.1.2022 den 23.09):

Veier 69 kg og er 160 høy. 

ts

Hvis du spiser 1390 kalorier hver dag og forbrenner 2000 kalorier hver dag, vil du rent matematisk bruke ca 12 uker på å gå ned 10 kilo. Hvis du har bedre tid enn det kan du selvfølgelig spise mer :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.1.2022 den 18.58):

Jeg er ca 10 kg over trivselsvekt og hvis jeg skal gå ned 0,5 kg i uka så sier Lifesum at jeg skal spise 1390 kcal daglig. Er ikke dette fryktelig lite? Er en voksen dame med en aktiv jobb, orker ikke å sulte meg ned i vekt. 

Jeg er i akkurat samme situasjon som deg, har ca 12 kg jeg vil gå ned, fra 75-63kg. Bruker også Lifesum og fikk opp 1390 kalorier. Jeg blir litt sånn hekta når jeg først starter, og får dårlig samvittighet om jeg skulle overskride grensen på 1390..

Skrevet

Jeg har gått ned ca. 14 kg med Lifesum. Jeg lå på 1200, og gikk da i snitt ned 0,5 kg i uka. Men du kan sette eget kcal-mål under personlige innstillinger. Det har jeg gjort nå. 

Mitt tips: spis mat med mye volum og få kalorier, dvs. mye grønnsaker. Selvsagt også annen mat, men pass på at volumet blir nok også. Jeg kan bli mye mer mett av en middag på rundt 350 kcal enn av f eks. pizza tilsvarende 700 kcal,  for å sette det på spissen.

Anonymkode: 63b54...69d

Skrevet

Lifesum suger, utrolig lite oppskrifter også. Ikke verdt å betale for.

Anonymkode: 13f72...393

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...