Gjest ChaseDurer Skrevet 12. januar 2022 #1 Skrevet 12. januar 2022 Er det mye å ha 15 000kr i kredittgjeld?
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #2 Skrevet 12. januar 2022 Ikke hvis du kan betale det før renten begynner å løpe. Jeg bruker kredittkort til alt jeg kjøper og bruker alltid mer enn 15000 i løpet av en måned, men betaler alltid alt ved forfall. Anonymkode: 1d703...a73 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #3 Skrevet 12. januar 2022 Nei. Hvis du har problemer med å betjene det, da er det mye. Anonymkode: 1d22b...b79
Gjest ChaseDurer Skrevet 12. januar 2022 #4 Skrevet 12. januar 2022 Har problemer med å betjene det, betaler alltid bare minst mulige beløp, og da betaler jeg jo dyre rentebeløp hver måned. Er inne i en manisk depressiv periode (innlagt på dps) og bruker penger som jeg ikke har
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #5 Skrevet 12. januar 2022 Nei, bare om du ikke kan betjene det som andre sier. Jeg hadde 15.000 på kredittkortet i januar, men det ble betalt ned så fort regningen kom. Jeg bruker kredittkort for å spare bonus, og for sikkerhet ved nettshopping. Anonymkode: e68f7...489 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #6 Skrevet 12. januar 2022 ChaseDurer skrev (1 minutt siden): Har problemer med å betjene det, betaler alltid bare minst mulige beløp, og da betaler jeg jo dyre rentebeløp hver måned. Er inne i en manisk depressiv periode (innlagt på dps) og bruker penger som jeg ikke har Da er 15k for mye deg å ha i kredittgjeld. Du bør klippe og kaste kortet, og deretter slette alt av info du måtte ha lagret på dataen. Anonymkode: 274b3...5a4 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #7 Skrevet 12. januar 2022 ChaseDurer skrev (2 minutter siden): Har problemer med å betjene det, betaler alltid bare minst mulige beløp, og da betaler jeg jo dyre rentebeløp hver måned. Er inne i en manisk depressiv periode (innlagt på dps) og bruker penger som jeg ikke har Da bør du ikke ha kredittkort i det hele tatt. Det baller fort på seg, og er utrolig vanskelig å komme ut av når skaden først er skjedd. Anonymkode: 1d22b...b79 5
Gjest ChaseDurer Skrevet 12. januar 2022 #8 Skrevet 12. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da er 15k for mye deg å ha i kredittgjeld. Du bør klippe og kaste kortet, og deretter slette alt av info du måtte ha lagret på dataen. Anonymkode: 274b3...5a4 Enig, har klippet kortet, men nettbanken har blitt for fristende i det siste….
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #9 Skrevet 12. januar 2022 Nei, men hvis du er av de som betaler minstebeløpet hver gang, kan det bli mye. For meg er det helt normalt å ha 15 000 på fakturaen hver måned, men betaler selvsagt hele før renter påløper. Anonymkode: 96a2e...3dc
Gjest ChaseDurer Skrevet 12. januar 2022 #10 Skrevet 12. januar 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Nei, men hvis du er av de som betaler minstebeløpet hver gang, kan det bli mye. For meg er det helt normalt å ha 15 000 på fakturaen hver måned, men betaler selvsagt hele før renter påløper. Anonymkode: 96a2e...3dc Ok, jeg har ikke råd til å betale annet enn minstebeløpet. Er på AAP
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #11 Skrevet 12. januar 2022 ChaseDurer skrev (31 minutter siden): Er det mye å ha 15 000kr i kredittgjeld? Nei, det er helt vanlig og å ha dette som kredittkortgjeld. Anonymkode: 32878...c73 1
Million Skrevet 12. januar 2022 #12 Skrevet 12. januar 2022 Som flere andre sier her, så er det ikke mye om man betaler alt/hele fakturaen ved forfall. Jeg hadde f.eks. 21 000 på mitt ene Mastercard i november, men betalte hele da regningen kom i desember. Jeg ser du skriver i en post lenger ned at du ikke har råd til å betale hele, bare minstebeløpet hver måned. Så da er svaret ja, det er for mye å ha 15 000 i kredittkortgjeld. For mye for deg, for du har åpenbart ikke råd til det. Klipp kortet i to umiddelbart, før du synker enda dypere ned i gjeldsfellen. 1
Pachka Sigaret Skrevet 12. januar 2022 #13 Skrevet 12. januar 2022 Personlig så holder jeg meg unna kreditt jeg ikke har mulighet til å betjene. Hvis jeg skal ta opp 15.000 i kreditt så har jeg 15.000 i cash på en annen konto. Jeg er veldig glad i å betale regninger og betaler alltid kredittkort innen forfall. Mitt kredittkort hos DNB har faktisk avtale om AvtaleGiro så jeg ikke trenger å godkjenne fakturaen. Hvis du ikke klarer å betjene kreditt så må du aldri ta opp kreditt på kredittkort, det er bare dyr unødvendig gjeld. I det tilfellet ville jeg "klippet" kortet og avsluttet kontoen min. Så det har veldig med hvor disiplinert du er økonomisk mener jeg...
Knirke Skrevet 12. januar 2022 #14 Skrevet 12. januar 2022 Du skal ikke ha kredittkort om du ikke klarer å betjene det. Selv bruker jeg kredittkort til alle kjøp, men jeg betaler alltid fakturaen ved forfall, uansett om det er 3000 eller 30.000 kr. Tjener på den måten opp poeng til gratis flyreiser (Bank Norwegian). 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #15 Skrevet 12. januar 2022 ChaseDurer skrev (2 timer siden): Enig, har klippet kortet, men nettbanken har blitt for fristende i det siste…. Da anbefaler jeg deg at du setter kredittsperre på deg selv: https://www.finansnorge.no/verktoy/okonomi--og-gjeldsradgivning/frivillig-kredittsperre/ Anonymkode: aa194...70a
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #16 Skrevet 14. januar 2022 Kredittsperre på deg selv som en annen skriver vil jeg nok anbefale. Jeg har vært gjennom et solid antall ulike kort og lest masse kredittkort test 'er, og ja det er superfristende å ha kort men du bør ikke ha det i din situasjon. Dette er overkommelig å løse nå men kan fort bli mer alvorlig om gjelden baller seg på og du ikke har kontroll! Anonymkode: f918f...2ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå