Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt et stort ønske om å bli cabin crew i så mange år - og endelig skal jeg ha jobbintervju om et par uker. Siden dette er en jobb jeg har ønsket meg så lenge, er jeg redd for å tulle det til på intervjuet.

Er det noen som har hatt intervju om å bli cabin crew? Jeg merker jeg stresser litt mtp. hvilke spørsmål jeg kan få, og prøver forberede meg mest mulig, nå som drømmen endelig er innen rekkevidde. Hvilke spørsmål bør jeg forberede meg på? Noe jeg bør passe på å få sagt? Stresser skikkelig. :( 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør heller stresse med arbeidstidene og arbeidsoppgavene du evt vil få. Cabin crew er IKKE glamorøst lenger og er bare stress og mas. Tenk deg svært nøye om før du begynner i en slik jobb.

Anonymkode: 2b496...f83

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du bør heller stresse med arbeidstidene og arbeidsoppgavene du evt vil få. Cabin crew er IKKE glamorøst lenger og er bare stress og mas. Tenk deg svært nøye om før du begynner i en slik jobb.

Anonymkode: 2b496...f83

Takk for innspill. Jeg har allerede en krevende jobb mtp. arbeidstider, men skjønner selvfølgelig at cabin crew er mer en livsstil enn en jobb. 

• Liker 3
Skrevet

Kusina mi er flyservitrise. Hun er av typen der heisen ikke går hele veien opp, men hun er lang og slank. Passer fint til jobben som kelner i lufta 

Anonymkode: 9cd29...746

Skrevet

Hva får dere ut av å rakke ned på jobben når TS helt tydelig har et ønske om å bli flyvertinne? 

Har ikke noen tips, men masse lykke til på intervju!🤞🏻

Anonymkode: 5ac2a...ba7

• Liker 32
Skrevet

Intervjuet var heldags. Først var det gruppeoppgaver med fremføring. Du blir bedømt både på hvordan du samarbeider med gruppa og på selve fremførelsen.

Så var det intervju en og en. Spørsmålene var de vanlige + hvorfor du ønsker å bli flyvertinne. Fikk svar der og da om en fikk jobb eller ikke.

Dette var i SAS.

Anonymkode: fe06a...b2d

• Liker 4
Skrevet

Er cabin crew et nytt ord for flyvertinne? Flyvertinne var drømmejobben min da jeg var liten. 

Anonymkode: 087e8...7ad

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er cabin crew et nytt ord for flyvertinne? Flyvertinne var drømmejobben min da jeg var liten. 

Anonymkode: 087e8...7ad

Kabinpersonale på norsk. Flyvertinne funker liksom ikke når såpass mange menn har denne jobben.

• Liker 5
Skrevet
Wednesday Addams skrev (2 timer siden):

Takk for innspill. Jeg har allerede en krevende jobb mtp. arbeidstider, men skjønner selvfølgelig at cabin crew er mer en livsstil enn en jobb. 

Kan jeg spørre hva du jobber som nå, TS? 

Anonymkode: c85f5...ed4

Skrevet

Kan jeg spørre hva du jobber som nå, TS? 

Jeg jobber i døgnåpen restaurant, så jobber til alle døgnets tider, og varierer ofte mellom morgen/dag/natt. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Hva får dere ut av å rakke ned på jobben når TS helt tydelig har et ønske om å bli flyvertinne? 

Har ikke noen tips, men masse lykke til på intervju!🤞🏻

Anonymkode: 5ac2a...ba7

Tusen takk!

Skrevet
Wednesday Addams skrev (8 minutter siden):

Jeg jobber i døgnåpen restaurant, så jobber til alle døgnets tider, og varierer ofte mellom morgen/dag/natt. 

Da er du nok godt kvalifisert til cabin crew jobben. Du må bare ta de obligatoriske sikkerhetskursene og (andre kurs?). 

• Liker 1
Skrevet
Wednesday Addams skrev (54 minutter siden):

Døgnåpen restaurant... McD altså.

Anonymkode: 63dab...733

• Liker 8
Skrevet

Er det relevant hvordan restaurant jeg jobber i? Har ikke noe med trådens tema å gjøre.

• Liker 10
Skrevet
Wednesday Addams skrev (1 minutt siden):

Er det relevant hvordan restaurant jeg jobber i? Har ikke noe med trådens tema å gjøre.

Skjønner bare ikke hvorfor du ikke bare kunne skrive det 🤪

• Liker 3
Skrevet

Skjønner bare ikke hvorfor du ikke bare kunne skrive det 🤪

For en ting å henge seg opp i. 😅 Er det galt om noen skriver at de jobber i dagligvarebutikk for eksempel, eller er det viktig at de skriver hvilken kjede de jobber for? 

Nå ja. 

• Liker 6
Skrevet

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

McDonald's er en perfekt inngang til arbeidslivet. Jeg jobbet der i 7 år, gjennom hele vgs og studietiden. Fikk masse venner, og lærte virkelig å stå på (for det er en slitsom jobb kan jeg fortelle deg..) 

Når ungene mine vokser litt til håper jeg at de skaffer seg en lignende første jobb 😊

Lykke til på intervju TS, jeg heier på deg! 

Anonymkode: d5232...ee8

• Liker 12
Skrevet

McDonalds tar seg godt ut på CV. Flere jeg snakker med som sitter med hovedansvar for ansettelser sier at det er et stort pluss. Det viser blant annet at man er god på å håndtere stress.

Anonymkode: 248e1...287

• Liker 14
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Kusina mi er flyservitrise. Hun er av typen der heisen ikke går hele veien opp, men hun er lang og slank. Passer fint til jobben som kelner i lufta 

Anonymkode: 9cd29...746

Av typen der heisen ikke går hele veien opp? Hva betyr det?

• Liker 2
Skrevet

Av typen der heisen ikke går hele veien opp? Hva betyr det?

Skjønte ikke et kvekk av det jeg heller 😅

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...