Gå til innhold

Forholde seg til arbeidsgiver etter oppsigelse.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan vil dere løse dette? 

Det virker som om vedkommende forsøker finne ting å "ta meg på". Samt nærmest gi meg dårlig samvittighet for å slutte, eller finne årsaker på hvorfor jeg burde bli (ikke gitt tilbud om høyere lønn, vilkår osv). I tillegg spurte vedkommende rett ut, foran personalgruppa, hvorfor jeg valgte å si opp. Er dette normalt?! 

Dere forstår vel årsak til oppsigelse.. 

Anonymkode: 5a400...7a8

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke normalt nei, går oppsigelsestid nå og har det helt fint.

Anonymkode: bb7a3...735

• Liker 3
Skrevet

Svelg kameler og svar på minst mulig. Smil og tell ned til siste arbeidsdag. 

Anonymkode: a9080...752

• Liker 2
Skrevet

Si minst mulig og oppfør det som vanlig. Det er mitt råd. Har vært i sånne situasjoner selv og merker stemningen endrer seg. Kun en gang har jeg opplevd når jeg har sagt opp at sjefen synes det var synd jeg slutta for han var veldig fornøyd med meg. Han oppførte seg normalt til jeg slutta.  I en annen situasjon der det var en stygg situasjon var jeg som normalt etter oppsigelsen men sjefen min prøvde å ta meg på mye dritt, som jeg heldigvis kunne motbevise. Før oppsigelsen fikk jeg mye skryt av jobben min fra klientellet vi hadde som oppdragsgivere. Han sa t.o.m på personal møte at sjefen for et stort selskap hadde ringt og skrytt av jobben jeg hadde gjort for de. I oppsigelsestiden prøvde han virkelig og gjøre livet surt for meg. Jeg sa heller ingenting til mine kolleger hvorfor jeg slutta. 

Anonymkode: b756a...2f3

Skrevet

Prøv å vær så profesjonell som mulig, og sitt så stille som mulig i båten. Jeg hadde en skikkelig ekkel opplevelse i forbindelse med oppsigelse. Jeg sa opp på grunn av lønn (jeg etterspurte helt normal lønnsvekst etter å ha fått XYZ arbeidsoppgaver og fikk et ganske ekkelt avslag fra ledelsen). Min leder tok det som en personlig fornermelse, og var rett og slett dritekkel gjennom oppsigelsesperioden min. Det var dritguffent, men jeg var 100% proff og sørget for at all kommunikasjon var skriftlig (i tilfelle rottefelle). Da kollegaer spurte om hvorfor jeg sa opp var jeg ærlig på dét, fordi "jeg sier opp fordi jeg ikke får forventet lønnsøkning etter å ha fått XYZ arbeidsoppgaver" er ganske clean cut og både enkelt å forsvare og enkelt å forstå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...