AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #1 Del Skrevet 12. januar 2022 Hei! begynte med styrketrening i desember, og endret samtidig kostholdet. Kuttet ut sjokolade og godteri som jeg før inntok daglig, og spiser nå råvarer istedenfor prosessert mat. Jeg har ikke merket forskjell på vekta. Hvor lang tid tar det før man merker noe? Anonymkode: a801b...800 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunset90 Skrevet 12. januar 2022 #2 Del Skrevet 12. januar 2022 Vanskelig og svare på, det er individuelt, og betinget av flere faktorer. Hvor mange ganger i uka trener du? Hvor mange måltider pr dag? og gjerne fortell hva Med kaloriunderskudd på 500-1000calorier pr dag, så skal man gå ned ca 0,5-1kg pr uke. Selv om det er ingen fasit og er beting av mange faktorer. Noen går ned raskt andre sakte. Hvor mange kilo ønsker du ned for og nå match-vekt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #3 Del Skrevet 12. januar 2022 Sunset90 skrev (4 minutter siden): Vanskelig og svare på, det er individuelt, og betinget av flere faktorer. Hvor mange ganger i uka trener du? Hvor mange måltider pr dag? og gjerne fortell hva Med kaloriunderskudd på 500-1000calorier pr dag, så skal man gå ned ca 0,5-1kg pr uke. Selv om det er ingen fasit og er beting av mange faktorer. Noen går ned raskt andre sakte. Hvor mange kilo ønsker du ned for og nå match-vekt? Jeg trener 3 til 4 ganger i uka, har program laget av fysioterapeut. Går til oppfølging og får tilpasset programmet hver 14 dag ca. BMI 25,4, skal ned 7 kg. Frokost og lunsj er samme hver dag, begge bestående av 294 kcal hver (rusker sammen en Shake av banan, nøtter, banan o.l, fordi jeg ikke klarer å spise tidlig. Brukte å spise sjokolade til disse to måltidene før). middag består av f.eks to koteletter, erter, litt ris. Eller kyllingfilet med salat og litt ris. Biffstrimler med wok, ingen saus. Jeg trener ikke kardio nå, men jeg har en veldig aktiv arbeidsdag. Anonymkode: a801b...800 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #4 Del Skrevet 12. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg trener 3 til 4 ganger i uka, har program laget av fysioterapeut. Går til oppfølging og får tilpasset programmet hver 14 dag ca. BMI 25,4, skal ned 7 kg. Frokost og lunsj er samme hver dag, begge bestående av 294 kcal hver (rusker sammen en Shake av banan, nøtter, banan o.l, fordi jeg ikke klarer å spise tidlig. Brukte å spise sjokolade til disse to måltidene før). middag består av f.eks to koteletter, erter, litt ris. Eller kyllingfilet med salat og litt ris. Biffstrimler med wok, ingen saus. Jeg trener ikke kardio nå, men jeg har en veldig aktiv arbeidsdag. Anonymkode: a801b...800 Må også nevne at før når jeg nærmest har sultet meg, har jeg gjerne gått ned 3 kg på ei uke og deretter gått opp igjen. Nå vil jeg gjøre det på en sunn måte og har ikke gått ned noe enda ts Anonymkode: a801b...800 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunset90 Skrevet 12. januar 2022 #5 Del Skrevet 12. januar 2022 (endret) En vanelig dag er : Frokost Lunch Midag Kvelds mellommåltid kan puttes inn her og der. Kan være at man spiser rett og slett for lite, og kroppen tvilholder på de kiloene, og det tuller opp forbrenningen. Måltider skal være i passelig mengde, men også rik på protein grønt. Proteiner er lurt og viktig når man ønsker ned i vekt, jevnt fordelt på alle måltider. Progresjon på trening er også lurt, spørs hvor mye mulig det er vis du går i opptrening for et eller annet, da du har program fra fysioterapeut. Undersøkelser viser at et kosthold med nok proteiner gir større vekttap enn et kosthold med lite proteiner. Proteinene fra kjøtt, fisk og egg gjør at du blir raskere mett og bidrar til å dempe suget etter mat mellom måltidene. Kort sagt, du spiser mindre. Nok protein vil hjelpe til med metthetsfølelsen og øke forbrenningen Med riktig styrketrening og kosthold vil man endre kroppsammensetningen, altså forhold mellom muskler vann og fett. Mer muskler, mer motor som forbrenner energi. Du kan lese dette: https://www.vi.no/helse/derfor-star-vekta-pa-stedet-hvil/70939666 Endret 12. januar 2022 av Sunset90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #6 Del Skrevet 12. januar 2022 Ville heller brukt målebånd når du trener styrke i tillegg, kan godt hende vekta står stille mens du mister en cm rundt livet og får en cm på lårene f.eks. Anonymkode: 1774d...5ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugresset Skrevet 13. januar 2022 #7 Del Skrevet 13. januar 2022 Enig med AB over. Jeg går mindre ned i vekt jo mer jeg trener og jeg er ganske sikker på at det er fordi kroppen holder på vann siden jeg ikke spiser noe mer. Gi det tid. Det vil løsne så det er ingen grunn til å stresse. Du har lite du skal ned så kroppen jobber nok hardt med å beholde kiloene. Lykke til, dette fikser du! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #8 Del Skrevet 13. januar 2022 Sunset90 skrev (22 timer siden): En vanelig dag er : Frokost Lunch Midag Kvelds mellommåltid kan puttes inn her og der. Kan være at man spiser rett og slett for lite, og kroppen tvilholder på de kiloene, og det tuller opp forbrenningen. Måltider skal være i passelig mengde, men også rik på protein grønt. Proteiner er lurt og viktig når man ønsker ned i vekt, jevnt fordelt på alle måltider. Progresjon på trening er også lurt, spørs hvor mye mulig det er vis du går i opptrening for et eller annet, da du har program fra fysioterapeut. Undersøkelser viser at et kosthold med nok proteiner gir større vekttap enn et kosthold med lite proteiner. Proteinene fra kjøtt, fisk og egg gjør at du blir raskere mett og bidrar til å dempe suget etter mat mellom måltidene. Kort sagt, du spiser mindre. Nok protein vil hjelpe til med metthetsfølelsen og øke forbrenningen Med riktig styrketrening og kosthold vil man endre kroppsammensetningen, altså forhold mellom muskler vann og fett. Mer muskler, mer motor som forbrenner energi. Du kan lese dette: https://www.vi.no/helse/derfor-star-vekta-pa-stedet-hvil/70939666 Tusen takk, føler jeg har god kontroll på kostholdet, er veldig klar over den maten som ikke er bra for meg, det har vært mer tolmodighet og viljestyrke det har stått på. Det bildet med fett vs muskel har jeg lest at er ei myte, og at 1 kg fett vs 1kg muskel ser ganske likt ut i størrelse.. noen som vet? Anonymkode: a801b...800 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunset90 Skrevet 14. januar 2022 #9 Del Skrevet 14. januar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (18 timer siden): Tusen takk, føler jeg har god kontroll på kostholdet, er veldig klar over den maten som ikke er bra for meg, det har vært mer tolmodighet og viljestyrke det har stått på. Det bildet med fett vs muskel har jeg lest at er ei myte, og at 1 kg fett vs 1kg muskel ser ganske likt ut i størrelse.. noen som vet? Anonymkode: a801b...800 Muskler tar kun 15% mindre plass enn fett, er vell det meste korrekte svaret jeg finner. Selv om det finnes mange bilder som illustrer en svært stor ulikhet mellom disse 2. Endret 14. januar 2022 av Sunset90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå