AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #1 Del Skrevet 12. januar 2022 Jeg er ei over snittet pen dame, med en «veldig bra kropp». Fra 20 til 60 prøver det på meg, og jeg får veldig ofte høre at jeg har the dream ass. Jeg tørr å skrive dette siden jeg er AB hehehe. Jeg synes oppriktig at jeg ser bra ut, timeglassfigur og passelig høy(172). MEN for to år siden begynte jeg i en veldig tung jobb, fysisk, og jeg begynte da også å spise en del mer. Jeg har markerte muskler men samtidig ingen sixpack. Vekta har rast opp fra 65-69 til 75!! Jeg ser lite forskjell på kroppen. Jeg har fått en knekk, og skammer meg over vekta mi. Samtidig VET jeg at jeg ser bra ut, men føler meg plutselig «fit-feit». her om dagen sa venninne 1 «nå veier jeg 65 kg» og den andre venninna mi bare åhh, du ser ikke ut som du er SÅ tung.. det knøt seg i magen min. Tips til å drite i dette tallet? Hvordan kan man se seg selv med andres øyne? Noen ganger lurer jeg på om jeg virkelig har blitt feit men ikke ser det selv.. jeg har hørt at muskler veier mer enn fett, men at det er snakk om ubetydelige mengder og derfor ikke har noe å si.. Anonymkode: 080aa...069 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunset90 Skrevet 12. januar 2022 #2 Del Skrevet 12. januar 2022 (endret) Antagelig for du har en mer fysisk jobb, og trenger mer energi til kroppen. Muskler veier mer, men tar mindre plass. Det er ikke en helt enkel problemstilling og svare på, Hvordan man ser på seg selv kan gjøre man blind. Om det er snakk om 5-10kg, så er det mulig og gjøre noe med det. Det er nok en mental greie, har noe med og gjøre med tankesett. Men man vil aldri bli perfekt Når negative tanker og følelser prøver å ta over liv og helse. Er det veldig viktig å ta noen minutters pause til å reflektere og meditere, og finne ut om situasjonen er verdt å bruke tid og energi på. Sjansen er stor for at du etter denne øvelsen ønsker å gjøre endringer i livet ditt i stedet for å klage og la følelsene styre deg. Endret 12. januar 2022 av Sunset90 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #3 Del Skrevet 12. januar 2022 Du er jo faktisk overvektig når man ser på bmi. Du er jo ikke kroppsbygger, så jeg tenker at man kan stole på bmi her, selv om du også har muskler. Man blir jo mer sulten av å være fysisk aktiv, og ofte spiser man jo da mer enn det lille ekstra energibehovet som faktisk trengs for den økte aktiviteten. Selv er jeg 170cm og veier 59kg, så jeg hadde jo ansolutt følt meg stor med den vekten. Du har jo faktisk gått opp 10kg. Jeg tenker at hovedfokuset ditt burde være å ikke gå opp mer, inne nødvendigvis slanke deg. Anonymkode: d938c...4f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #4 Del Skrevet 13. januar 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Du er jo faktisk overvektig når man ser på bmi. Du er jo ikke kroppsbygger, så jeg tenker at man kan stole på bmi her, selv om du også har muskler. Man blir jo mer sulten av å være fysisk aktiv, og ofte spiser man jo da mer enn det lille ekstra energibehovet som faktisk trengs for den økte aktiviteten. Selv er jeg 170cm og veier 59kg, så jeg hadde jo ansolutt følt meg stor med den vekten. Du har jo faktisk gått opp 10kg. Jeg tenker at hovedfokuset ditt burde være å ikke gå opp mer, inne nødvendigvis slanke deg. Anonymkode: d938c...4f7 Ja, jeg ser at midjemålet mitt er 72 cm. men samtidig ser jeg ikke tjukk ut, jeg tror rumpe og pupper holder en del av vekta. Hva er midjemålet ditt som er 15 kg lettere? Anonymkode: 080aa...069 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #5 Del Skrevet 13. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, jeg ser at midjemålet mitt er 72 cm. men samtidig ser jeg ikke tjukk ut, jeg tror rumpe og pupper holder en del av vekta. Hva er midjemålet ditt som er 15 kg lettere? Anonymkode: 080aa...069 Midje-hofte ratio er 0,7. så målene er greie, men vekta ikke. Anonymkode: 080aa...069 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #6 Del Skrevet 13. januar 2022 Vekten er bare et av flere objektivt mål. Du er litt overvektig, men har grei midje-hofte ratio. Enten kan du jobbe med å gå ned noen kilo til trivselsvekten ellers så jobber med du å bli fornøyd med nåværende vekt. Å skamme seg er uansett ikke løsningen på noe. Anonymkode: 07ac7...066 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #7 Del Skrevet 13. januar 2022 Å være høy er drit i sånne situasjoner. Er selv 176 og veier 65kg (har veid max 74), og jeg synes alltid det er flaut å si vekta mi blant venner fordi de veier mye mindre enn meg, men de er også mye lavere enn meg. Folk tenker ikke på høyden når de hører vekta til folk virker det som av og til, blir litt sånn "hæ?? Veier du så mye?" Når en jente veier over 70kg, men det er jo normal og sunn vekt om man er litt høyere enn de fleste. Husker ikke helt konteksten, men læreren min spurte en gang hvor mye jeg veier og jeg sa 66kg (veide det da) og han trodde jeg tulla?? Men jeg skjønner ikke om han tror jeg løy PÅ meg vekt eller AV meg vekt. Rart. Anonymkode: c7ff8...d64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #8 Del Skrevet 13. januar 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Å være høy er drit i sånne situasjoner. Er selv 176 og veier 65kg (har veid max 74), og jeg synes alltid det er flaut å si vekta mi blant venner fordi de veier mye mindre enn meg, men de er også mye lavere enn meg. Folk tenker ikke på høyden når de hører vekta til folk virker det som av og til, blir litt sånn "hæ?? Veier du så mye?" Når en jente veier over 70kg, men det er jo normal og sunn vekt om man er litt høyere enn de fleste. Husker ikke helt konteksten, men læreren min spurte en gang hvor mye jeg veier og jeg sa 66kg (veide det da) og han trodde jeg tulla?? Men jeg skjønner ikke om han tror jeg løy PÅ meg vekt eller AV meg vekt. Rart. Anonymkode: c7ff8...d64 Ja, ikke sant. Jeg er også høy, og husker da min lave venninne fortalte at hun veide 48 kg så ble jeg sjokkert. Hun ser ikke tynn ut, bare vanlig slank. Det har vært en del diskusjoner om at BMI-formelen vi bruker ikke er presis nok, og overestimerer BMI på høye mennesker og underestimerer på lave. Anonymkode: 07ac7...066 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #9 Del Skrevet 13. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, ikke sant. Jeg er også høy, og husker da min lave venninne fortalte at hun veide 48 kg så ble jeg sjokkert. Hun ser ikke tynn ut, bare vanlig slank. Det har vært en del diskusjoner om at BMI-formelen vi bruker ikke er presis nok, og overestimerer BMI på høye mennesker og underestimerer på lave. Anonymkode: 07ac7...066 Ja, samme med mine venner. En ting jeg synes er litt kjipt er at søsteren min er 173 så nesten like høy som meg, men veier rundt 45-50. Det er jo sykelig undervektig (hun ser egt bare veldig slank ut da, ikke beinete eller sånn) men når det er din egen søster og attpåtil lik høyde skal folk alltid sammenligne oss, ikke sant. Blir til at jeg blir den feite søstra, selv om jeg ikke er tjukk eller overvektig i det hele tatt. Er litt enklere når det er snakk om lave folk som veier lite, for da kan jeg bare skylde det på høyden, men når det er høye folk kjenner jeg det bare svir ekstra mye å si hvor mye jeg veier Anonymkode: c7ff8...d64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #10 Del Skrevet 13. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, jeg ser at midjemålet mitt er 72 cm. men samtidig ser jeg ikke tjukk ut, jeg tror rumpe og pupper holder en del av vekta. Hva er midjemålet ditt som er 15 kg lettere? Anonymkode: 080aa...069 Jeg er 183 cm, trener mye. Bmi på 23 og midjemål på 73. Minus to kilo til så har jeg synlige mageruter og fettprosent på 12. Du ligger for høyt på fettprosenten med bmi på 25.7 Anonymkode: 38208...c98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #11 Del Skrevet 13. januar 2022 Ups, veide meg i dag og er 73 kg nå. Julekiloene som har sneket seg av.. Er det noen av dere her som vet om disse vektene med fettprosentmåling, faktisk gir en pekepinn på fettprosent? Anonymkode: 080aa...069 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #12 Del Skrevet 13. januar 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Ups, veide meg i dag og er 73 kg nå. Julekiloene som har sneket seg av.. Er det noen av dere her som vet om disse vektene med fettprosentmåling, faktisk gir en pekepinn på fettprosent? Anonymkode: 080aa...069 https://www.gymgrossisten.no/fat-caliper-fat-measurement-white/1089-01.html?gclid=Cj0KCQiAuP-OBhDqARIsAD4XHpfMsl0xfbS_3fwQlP8SOhXjCo_kqwheFHt_sEBZOF4K_wSDjkOk99waAnUxEALw_wcB&gclsrc=aw.ds Anonymkode: 38208...c98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå