Gå til innhold

sparer du ekstra i januar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid lite å bruke i januar, pga store utgifter i jula. Prøver å spare på mat, lager handleliste og menyliste. Sjekker mattilbudappen og handler på tilbud. Bruker IKKE penger på shopping, kino . spise ute o.l. Prøver også å selge litt på Finn. Hva gjør du?

Anonymkode: 14bdf...cf5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. Bruker ikke mer enn jeg har råd til i desember

2. Planlegger og budsjetterer utgifter jevnt utover året, slik at jeg har like mye å rutte med hver mnd.

• Liker 1
Skrevet

Januar er ofte en av månedene med størst utgifter. Frikort nullstilles, abonnementer og medlemskap skal fornyes ++

Anonymkode: 9090d...6bd

Skrevet

Jeg sparer ikke ekstra i januar, sparer det samme faste beløpet hver måned. 

Anonymkode: 9b47c...ab8

Skrevet

Jeg begynner å spare en del ekstra denne mnd, og for resten av året :)

Gjør så mye at jeg ikke kan liste opp, men det viktigste er fullstendig shoppestopp med mindre noe går i stykker og ikke kan repareres, eller jeg går tom for et produkt jeg ikke har erstatning for (f.eks shampo).

Denne mnd går det kun penger til mat og faste utgifter, og litt til helse. Sparer 5000 denne mnd, og forhåpentligvis hver mnd i år. 

Man trenger mindre ting enn man tror.

Anonymkode: b26ab...86a

Skrevet

Nei. Jeg har ikke shoppestopp, jeg har et lavt forbruk hele året. Går like lite på kino, restaurant, cafe, badeland og bowling i januar som resten av året. Dvs kanskje 1 av tingene 1 gang. Hittil i januar har jeg ikke vært noe annet sted enn jobb og matbutikk.

Handler ikke mer på tilbud i januar enn ellers heller. Jeg handler tilbud når jeg ser det i butikken, men kjører ikke fra butikk til butikk for å finne tilbud. Handleliste hele året, men aldri ukesmeny.

Jeg sparer det samme beløpet hver mnd, jeg sparer i fond og kjøper andeler for 10 000 hver mnd, også januar.

Anonymkode: 65b5d...ecc

Skrevet

Jeg sparer på samme måte i januar som resten av året - sparer det som blir til overs når jeg har kjøpt det jeg har lyst på.

Anonymkode: 7d386...f90

Skrevet

Jeg bruker mer penger i januar, februar og mars enn de andre månedene.  

Noen poster er mindre, som kino, kafé, alkohol og andre ting knyttet til sosiale aktiviteter. Men jeg tar en lang sydenferie på vinteren og det koster mye.

Anonymkode: b03c3...93b

Skrevet

Jeg kniper igjen så godt det lar seg gjøre i januar og spiser mye rester, prøver å tømme kjøleskap og frys. Håper på litt videre hjemmekontor sånn at jeg kan spare kollektivpengene. Gikk ikke bananas i desember altså, men har ikke så mye ekstra å gå på sånn til vanlig. 

Anonymkode: 23a05...31c

Skrevet

Ja. Setter alltid opp en ambisiøs spareplan i januar. Nå er det stoppeshop, ukeshandling av mat, spise opp mat i fryser og skap. Alltid gøy å begynne nyåret med en utfordring. 

Anonymkode: 1cbc3...3cd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...