AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #1 Skrevet 12. januar 2022 Mange menn later som de er dominante, men de vil egentlig ha en unnskyldning for å slå kvinner, begå overgrep og komme unna med det. Mange av de gjør ikke det de gjør for å gjøre deg kåt, men fordi de tenner på å skade kvinner. De tenner på gråt, de tenner direkte på å skade deg. Disse må du passe deg for. Disse mennene mener kvinner burde knele til de. Mentalt og fysisk. De later som om det er bare på soverommet, men med disse typene er det aldri tilfellet. Her er 5 faretegn man kan misse: 1. Han pusher grenser. Du har satt noe som hard eller soft limits. Etter dere har møttes noen ganger pusher han på disse. Det burde ta lang tid før dere begynner å pushe. 2. Han er hemmelig. Han er ikke på SoMe eller har få bilder og følgere. Han er anonym så du ikke skal få tak i de han har mishandlet før. Og de ikke skal få tak i deg. No trail. 3. Han liker at du er needy. Slike menn liker å føle seg viktig. Du føler deg for needy, sier ifra og det blir godt mottatt, men han fortsetter å gi lite tilbake. Her vil han holde deg needy for å ego- runke. 4. Han er poly. En del er etisk poly, men disse mennene bruker poly som en unnskyldning til å kunne gjøre hva de vil. Husk at poly krever full åpenhet. 5. Han unnlater å fortelle ting. Å lyve er risikabelt for det kan man bli tatt for. Så derfor utelater de heller vital informasjon. De sier f.eks at de var på et treff og ikke noe mer. Da tør ikke du spørre fordi du vil virke sjalu. Dette vet de og bruker. Husk også at du kan fryse under et overgrep, så safewords er aldri nok. Vær forsiktige! Her er mer info: https://theconversation.com/forceful-and-dominant-men-with-sexist-ideas-of-masculinity-are-more-likely-to-abuse-women-125873 https://www.inews.co.uk/opinion/columnists/he-abused-me-and-called-it-bdsm-the-problem-with-pop-cultures-embrace-of-kink-193577/amp Anonymkode: 3ed39...4a3 8
Katten.2.0 Skrevet 12. januar 2022 #2 Skrevet 12. januar 2022 Han kan også drive med manipulering - få det til å framstå som at ens grenser er 'feil', og at 'ekte submissive' gjør ditten og datten. En god og trygg dominant vil alltid respektere ens (harde) grenser, og akseptere ens seksualitet for det den er. 4
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #3 Skrevet 12. januar 2022 Katten.2.0 skrev (13 minutter siden): Han kan også drive med manipulering - få det til å framstå som at ens grenser er 'feil', og at 'ekte submissive' gjør ditten og datten. En god og trygg dominant vil alltid respektere ens (harde) grenser, og akseptere ens seksualitet for det den er. Dette er den mer overte manipuleringen. Den er ganske lett å spotte, men mange av de er veldige covert og har lest seg opp på hva de bør unngå å gjøre for å fremstå feil. Anonymkode: 3ed39...4a3
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #4 Skrevet 12. januar 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Mange menn later som de er dominante, men de vil egentlig ha en unnskyldning for å slå kvinner, begå overgrep og komme unna med det. Mange av de gjør ikke det de gjør for å gjøre deg kåt, men fordi de tenner på å skade kvinner. De tenner på gråt, de tenner direkte på å skade deg. Disse må du passe deg for. Disse mennene mener kvinner burde knele til de. Mentalt og fysisk. De later som om det er bare på soverommet, men med disse typene er det aldri tilfellet. Her er 5 faretegn man kan misse: 1. Han pusher grenser. Du har satt noe som hard eller soft limits. Etter dere har møttes noen ganger pusher han på disse. Det burde ta lang tid før dere begynner å pushe. 2. Han er hemmelig. Han er ikke på SoMe eller har få bilder og følgere. Han er anonym så du ikke skal få tak i de han har mishandlet før. Og de ikke skal få tak i deg. No trail. 3. Han liker at du er needy. Slike menn liker å føle seg viktig. Du føler deg for needy, sier ifra og det blir godt mottatt, men han fortsetter å gi lite tilbake. Her vil han holde deg needy for å ego- runke. 4. Han er poly. En del er etisk poly, men disse mennene bruker poly som en unnskyldning til å kunne gjøre hva de vil. Husk at poly krever full åpenhet. 5. Han unnlater å fortelle ting. Å lyve er risikabelt for det kan man bli tatt for. Så derfor utelater de heller vital informasjon. De sier f.eks at de var på et treff og ikke noe mer. Da tør ikke du spørre fordi du vil virke sjalu. Dette vet de og bruker. Husk også at du kan fryse under et overgrep, så safewords er aldri nok. Vær forsiktige! Her er mer info: https://theconversation.com/forceful-and-dominant-men-with-sexist-ideas-of-masculinity-are-more-likely-to-abuse-women-125873 https://www.inews.co.uk/opinion/columnists/he-abused-me-and-called-it-bdsm-the-problem-with-pop-cultures-embrace-of-kink-193577/amp Anonymkode: 3ed39...4a3 Takk, veldig få i disse tider som våger å skrive ærlig om disse tingene. Anonymkode: 954cf...e75 4
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #5 Skrevet 12. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk, veldig få i disse tider som våger å skrive ærlig om disse tingene. Anonymkode: 954cf...e75 Dette er viktig kunnskap. Anonymkode: 3ed39...4a3 3
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #6 Skrevet 13. januar 2022 Noen andre som har flere tips? Anonymkode: 3ed39...4a3
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #7 Skrevet 13. januar 2022 Ja, det viktigste man må se etter er om de respekterer grensene dine, og safe words når man sier det. At de "passer på" deg i ettertid (om man vil det), eller om de bare lar deg ligge der. Anonymkode: fa0e4...219
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #8 Skrevet 13. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, det viktigste man må se etter er om de respekterer grensene dine, og safe words når man sier det. At de "passer på" deg i ettertid (om man vil det), eller om de bare lar deg ligge der. Anonymkode: fa0e4...219 Hvis det kommer så langt er det jo for sent. Du må kreve mer enn dette. Anonymkode: 3ed39...4a3 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #9 Skrevet 13. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis det kommer så langt er det jo for sent. Du må kreve mer enn dette. Anonymkode: 3ed39...4a3 Selfølgelig, før man gjør noe så må man se om de respekterer grensene dine når man snakker om sex, men også grenser på andre urelaterte ting. Men man kan være uheldig og de virker perfekte (ikke så perfekt at det virker falskt), men så ikke respekterer deg når man først har sex. Da er det viktig at man ikke lar seg lure og tro at det er ens egen feil, eller at man ikke er "god" nok sub, men at man forlater denne personen raskest mulig før det skjer igjen og igjen. Anonymkode: fa0e4...219 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #10 Skrevet 13. januar 2022 Katten.2.0 skrev (På 12.1.2022 den 17.42): Han kan også drive med manipulering - få det til å framstå som at ens grenser er 'feil', og at 'ekte submissive' gjør ditten og datten. En god og trygg dominant vil alltid respektere ens (harde) grenser, og akseptere ens seksualitet for det den er. Opplevd flere ganger på Fetlife at "dominante" prøver å pushe på grensene mine. Da er det lett å si NEI TAKK. Noe som derimot ikke var lett, var da jeg hadde lagt tid og energi på å bli kjent med en fyr som jeg trodde var en god dom. Da jeg endelig skulle fylle ut listen med soft og hard limits, satt han ved siden av meg i sofaen og kommenterte hvert eneste valg jeg gjorde. "Jahaaa, så du mener det der er soft limit?" og "Neeei, du mener ikke det der er hard limit?". Han psyket meg ut, men jeg sto helt fast på alt. Jeg har jo noen grenser, selv om jeg er grenseløs på flere områder. Til slutt så han over alt jeg hadde fylt ut, og sa: "Her er en klar deal breaker. Jeg har null interesse av å være med noen som ikke vil rimme meg." Jeg kikket vantro på ham, og trodde jeg hadde misforstått hva han mente. Men joda, han MÅTTE bli rimmet av sin sub. Jeg kjente jeg ble kvalm, og hodet og kroppen skilte seg helt merkelig. Så dro han ned buksa og bokseren, og sto på alle fire. Sa at jeg enten kunne go for it, eller komme meg ut. Det verste var at jeg gjorde det. Altså rimmet ham. Og SÅ kom jeg meg ut ikke lenge etter. Ble kvalm av meg selv og av ham. Det var så grenseoverskridende at det gjorde vondt. SÅ mye annet jeg er med på, bare ikke det. Fyren jobber som psykolog, bare for å ha sagt det. Jeg trodde han derfor ikke ville være så psycho og manipulerende, men i ettertid fikk jeg vite at han selv hadde en diagnose. Av alt dritt jeg har møtt på i den verdenen, var det det verste. Heldigvis har jeg hatt et fantastisk D/s-forhold etter det, hvor vi sammen sprengte noen grenser. Men jeg slikker ikke manneræv. Anonymkode: 8aea5...679 7
SlemUlv Skrevet 13. januar 2022 #11 Skrevet 13. januar 2022 Spør om bdsm sjekkliste. Fyll ut en, og få potensiell partner til å fylle ut en. Det er også en mulighet å spørre om h*n har noen tidligere partnere, som du kan få snakke med. Dette er en form for vetting, som blir brukt mye i usa. 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #13 Skrevet 13. januar 2022 Dere som krever referanser, altså, hvordan gjør dere det? For meg høres det helt absurd ut.. For meg er en Ds-relasjon et dypt forhold, der jeg ikke vil snakke med eksen hans, akkurat. Hadde blitt litt satt ut om en ny Dom ville pratet med en av mine tidligere Domer. Hvordan jeg er i relasjonen avhenger jo også mye av den jeg er med, og veien finner man jo ut av sammen. Jeg klarer allikevel sile ut de som er usunne, selv om dette var vanskeligere da jeg var yngre. Det beste man kan gjøre som sub er å sette sine egne grenser og FØLGE dem. Går noen forbi dem så er du vekk. Ingen nye sjanser. Bruk god tid. Anonymkode: 35d85...bc1 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #14 Skrevet 14. januar 2022 Han jeg var borti, men kom meg fort bort fra, var en slik: https://kinkylittlegirl.wordpress.com/2012/07/12/20-traits-of-the-malignant-narcissist/ Anonymkode: 3ed39...4a3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #15 Skrevet 16. januar 2022 Husk at de også kan være politi: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/BjnleQ/kjaerestepar-varslet-i-2018-politimannen-skal-ha-fortsatt-aa-begaa-overgrep «Poenget her e jo at du må slepp opp og legg fra deg alle hemninge!?» «Kan du sei at du ska gjør det!? Før det e først når du gjør det at vi får mest ut av det!?” «Men eg veit at du vil bli dominert og at eg kan ta deg der er vil. Det e et jævlig godt utgangspunkt» «Kort oppsummert: Vil du gå videre med meg no, så må du vær villig til å gi av deg og la deg svøm inn i det ekstreme og kjenn på orgasma du ikke trudd fantes. Vil du værme eller ikke?» Anonymkode: 3ed39...4a3 1
Gjest Dustete Skrevet 17. januar 2022 #16 Skrevet 17. januar 2022 On 1/12/2022 at 5:42 PM, Katten.2.0 said: Han kan også drive med manipulering - få det til å framstå som at ens grenser er 'feil', og at 'ekte submissive' gjør ditten og datten. En god og trygg dominant vil alltid respektere ens (harde) grenser, og akseptere ens seksualitet for det den er. THIS. Hørte nettopp om en kar, som skulle gi dama si en tatovering, "Daddys slut", og hun var lettere tilbakestående.... Fake doms/daddys er overalt.
Gjest Dustete Skrevet 17. januar 2022 #17 Skrevet 17. januar 2022 On 1/13/2022 at 6:15 PM, AnonymBruker said: Opplevd flere ganger på Fetlife at "dominante" prøver å pushe på grensene mine. Da er det lett å si NEI TAKK. Noe som derimot ikke var lett, var da jeg hadde lagt tid og energi på å bli kjent med en fyr som jeg trodde var en god dom. Da jeg endelig skulle fylle ut listen med soft og hard limits, satt han ved siden av meg i sofaen og kommenterte hvert eneste valg jeg gjorde. "Jahaaa, så du mener det der er soft limit?" og "Neeei, du mener ikke det der er hard limit?". Han psyket meg ut, men jeg sto helt fast på alt. Jeg har jo noen grenser, selv om jeg er grenseløs på flere områder. Til slutt så han over alt jeg hadde fylt ut, og sa: "Her er en klar deal breaker. Jeg har null interesse av å være med noen som ikke vil rimme meg." Jeg kikket vantro på ham, og trodde jeg hadde misforstått hva han mente. Men joda, han MÅTTE bli rimmet av sin sub. Jeg kjente jeg ble kvalm, og hodet og kroppen skilte seg helt merkelig. Så dro han ned buksa og bokseren, og sto på alle fire. Sa at jeg enten kunne go for it, eller komme meg ut. Det verste var at jeg gjorde det. Altså rimmet ham. Og SÅ kom jeg meg ut ikke lenge etter. Ble kvalm av meg selv og av ham. Det var så grenseoverskridende at det gjorde vondt. SÅ mye annet jeg er med på, bare ikke det. Fyren jobber som psykolog, bare for å ha sagt det. Jeg trodde han derfor ikke ville være så psycho og manipulerende, men i ettertid fikk jeg vite at han selv hadde en diagnose. Av alt dritt jeg har møtt på i den verdenen, var det det verste. Heldigvis har jeg hatt et fantastisk D/s-forhold etter det, hvor vi sammen sprengte noen grenser. Men jeg slikker ikke manneræv. Anonymkode: 8aea5...679 Du er ikke alene! Rimming (synes jeg også) er ÆSJ. Og "protec'en" i meg får bare ekle grøssninger av sånne folk. Fy faen
Gjest Dustete Skrevet 17. januar 2022 #18 Skrevet 17. januar 2022 (endret) On 1/13/2022 at 5:53 PM, AnonymBruker said: Noen andre som har flere tips? Anonymkode: 3ed39...4a3 Så fort man får en dårlig magefølelse, så fort noe er "er dette ett rødt flagg?" Så fort du ikke kan ha en åpen diskusjon eller samtale om det, da er det ett rødt flagg. Da er det tvang og manipulering med EN gang. Jeg gir fullstendig faen i om noen mer "erfaren dom" mener noe annet. Man må kunne ha full åpen kommunikasjon. Endret 17. januar 2022 av Dustete
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #19 Skrevet 17. januar 2022 Det er også lurt å spørre andre i miljøet om de har erfaringer med personen før du møter dem. Finn ut om de har et "rykte". Jeg leker bare med kvinner, og jeg har ikke hatt noen negative erfaringer med dem, men jeg vet om mange menn i jeg ville følt meg trygg med hvis jeg var interessert. Det er lurt å bygge seg et nettverk innen miljøet som er bygget på MER enn sex eller andre seksuelle aktiviteter. Det er ofte flere innen din sirkel som har erfaring med personen. Anonymkode: 0bb22...568 3
SlemUlv Skrevet 17. januar 2022 #20 Skrevet 17. januar 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er også lurt å spørre andre i miljøet om de har erfaringer med personen før du møter dem. Finn ut om de har et "rykte". Jeg leker bare med kvinner, og jeg har ikke hatt noen negative erfaringer med dem, men jeg vet om mange menn i jeg ville følt meg trygg med hvis jeg var interessert. Det er lurt å bygge seg et nettverk innen miljøet som er bygget på MER enn sex eller andre seksuelle aktiviteter. Det er ofte flere innen din sirkel som har erfaring med personen. Anonymkode: 0bb22...568 Bare husk å ikke stol 100% på hva andre sier, legg det på minnet og gjør opp din egen mening. Jeg har hørt både folk som sier en Dom er farlig, fordi de ikke likte hvordan forholdet ble avsluttet. Hvor Dom var trygg og god. En flink Dom. Og folk som snakker godt om en Dom, som faktisk er skummelt farlig. Som har ignorert kodeord, og tråkker over grenser. Man bør alltid ta det andre sier, med en klype salt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå