Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Dævendøtte skrev (På 12.1.2022 den 17.44):

Sliter litt selv der gitt. Tar meg selv i å rette opp skrivefeil, barna mine har fått kjørt seg i 30 år.

Orddeling er vel det jeg har rettet mest på.

De fleste rundt meg som har skrevet  "forhåndsregler" og "overhode ikke" har også fått høre det  ;) 

Edit... og ikke minst hun og henne. 

Men da kan du få høre at din bruk av begrepet "orddeling" er feil i denne sammenhengen. Det du sikter til er det som heter særskrivningsfeil. Nå står det ikke her at du sikter til sammensatte ord som ved feil blir skrevet hver for seg, men det kommer frem i et senere innlegg du har i denne tråden. 

Kan være like irriterende for andre når begrep brukes feil som når det forekommer en skrivefeil. Vær så god. :) 

Anonymkode: 28bc4...a56

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sitat

Jeg har en venn som jeg melder mye med.

Sitat

Han er som sagt fantastisk på andre områder, men jeg vil ikke ende opp med å date norsklæreren min.

Er han en venn eller en date? 

Har du sagt til han at du syns det er irriterende at han holder på slik? Hadde jeg vært deg så hadde jeg bare sagt rett ut at du setter veldig lite pris på det, og at du ikke orker å melde med han dersom han fortsetter. 

Anonymkode: e692b...66c

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er han en venn eller en date? 

Har du sagt til han at du syns det er irriterende at han holder på slik? Hadde jeg vært deg så hadde jeg bare sagt rett ut at du setter veldig lite pris på det, og at du ikke orker å melde med han dersom han fortsetter. 

Det hadde du visst hvis du leste litt lenger enn hovedinnlegget. Da hadde du også visst at det er slutt…

Anonymkode: 5c830...17e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det hadde du visst hvis du leste litt lenger enn hovedinnlegget. Da hadde du også visst at det er slutt…

Jeg har lest noen innlegg her og der, sitter ikke å finleser 3 sider. Men ser nå at det er en person du ikke har møtt en gang, så da var vel dette en ikke-sak. Slutt å skriv med han (som det ser ut til at du gjorde), og gå videre. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.1.2022 den 7.50):

Du tåler ikke tilbakemeldingene det dreier seg om her i hvert fall. Det sier du allerede i setning nummer to.

Anonymkode: cbf5d...901

Det handler om tid, sted og relasjon. Nå er de i en fase hvor de flørter, og jeg kan skjønne at TS undrer seg over at det er denne siden han vil vise frem når han formodentlig vil gjøre så godt inntrykk som mulig.

Han ser ikke problemet med å avbryte en samtale for å påpeke små stavefeil, og viser at han er mer opptatt av å ta henne i feil enn i å kommunisere. Han sørger ikke en gang for at han faktisk har rett når han retter på henne. Da kan man lure på hvor rigid han er på andre områder, og hvordan det blir å navigere livets mange gråsoner med en mann som er villig til å vise seg fra en slik bedrevitende side allerede nå.

• Liker 3
Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men da kan du få høre at din bruk av begrepet "orddeling" er feil i denne sammenhengen. Det du sikter til er det som heter særskrivningsfeil. Nå står det ikke her at du sikter til sammensatte ord som ved feil blir skrevet hver for seg, men det kommer frem i et senere innlegg du har i denne tråden. 

Kan være like irriterende for andre når begrep brukes feil som når det forekommer en skrivefeil. Vær så god. :) 

Anonymkode: 28bc4...a56

Mye som kan være irriterende for andre ;) Takk. 

Skrevet
Hactar skrev (1 time siden):

Det handler om tid, sted og relasjon. Nå er de i en fase hvor de flørter, og jeg kan skjønne at TS undrer seg over at det er denne siden han vil vise frem når han formodentlig vil gjøre så godt inntrykk som mulig.

Han ser ikke problemet med å avbryte en samtale for å påpeke små stavefeil, og viser at han er mer opptatt av å ta henne i feil enn i å kommunisere. Han sørger ikke en gang for at han faktisk har rett når han retter på henne. Da kan man lure på hvor rigid han er på andre områder, og hvordan det blir å navigere livets mange gråsoner med en mann som er villig til å vise seg fra en slik bedrevitende side allerede nå.

Takk! Du traff spikeren på hodet! Godt formulert👍🏻

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...