Gå til innhold

Prosjektstilling, dagpenger - noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber normalt i jobb A, men ble i sommer som var kjøpt ut i en prosjektstilling, jobb B. Kontrakten til jobb B går ut i mai, men det er mulighet for forlengelse. Jeg har ytret ønske om at jeg vil det og jeg er ønsket skal fortsette men ingenting er avgjort. Jobb A har ikke lyst til å fortsette å låne meg ut mer pga. lite folk. Så i mai må jeg velge mellom tryggheten av jobb A som er fast, eller fortsette i prosjektstillingen til jobb B og risikere at jeg plutselig blir overtallig. Dersom jeg må søke dagpenger så er jeg redd for å få karantenetid på dagpengene(opp til 18 uker) siden jeg teknisk sett sier opp min faste stilling til fordel for en prosjektstilling jeg ikke vet hvor lenge jeg har. Jeg mister nattesøvnen over tanken på å dra tilbake til jobb A, mistrives voldsomt og den er veldig negativ for min mentale helse. Den har jeg hatt ganske store problemer med, men ingenting siden jeg startet i jobb B. 
Noen andre som har vært i en slik situasjon, hvor de sa opp den faste stillingen for så å søke dagpenger når prosjektstillingen gikk ut? Fikk dere karantenetid?

Anonymkode: acce6...8e3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...