AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #1 Skrevet 12. januar 2022 Jeg skal si opp stillingen min og har 3 måneder oppsigelsetid. Jeg har fastsatt ferie i juni/juli. Noe som vil si at jeg ikke får brukt feriedagene før oppsigelsestiden. Kan jeg kreve å bruke feriedagene mine i oppsigelsestiden? altså at oppsigelsestiden bli forkortet til 2 måneder? Anonymkode: d725b...d48
trafikkdirigenten Skrevet 12. januar 2022 #2 Skrevet 12. januar 2022 Nei, men du kan jo spørre arbeidsgiveren din, kanskje han/hun er grei og gir deg det 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #3 Skrevet 12. januar 2022 Kan spørre, men har ikke krav på det. Faktisk er det omvendt. Hvis du hadde planlagt ferie når oppsigelsestiden kommer, kan arbeidsplassen kreve at du dropper ferien eller forlenger oppsigelsestiden tilsvarende feriens lengde. Anonymkode: 216fb...c39
Baktusen Skrevet 12. januar 2022 #4 Skrevet 12. januar 2022 Men er det ikke bedre å bare spare feriepengene, også ta ut ferie hos ny arbeidsgiver i sommer? Det er hva de fleste av oss gjør.
Mt3 Skrevet 12. januar 2022 #5 Skrevet 12. januar 2022 Du kan ikke kreve å få ta ut ferie i oppsigelsestiden, så dette må du undersøke hos nåværende arbeidsgiver. Enkelte arbeidsplasser gir ferie mens andre ikke. En kan høre med ny arbeidsgiver om de har beregnet at du skal ta ut ferie nå I sommer eller ikke. Noen bedrifter stenger jo helt og har felles ferie, med kun en telefonvakt tilgjengelig, mens andre har puljevis ferie, eller valgfri ferie.
Gjest Føsleguri Skrevet 12. januar 2022 #6 Skrevet 12. januar 2022 Det er bare å spørre. Flere hos oss har tatt ferie og avspasering i oppsigelsestiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå