Gå til innhold

Nyinnflytter til Drammen - vanskelig å få seg omgangskrets?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg vurderer å søke på en stilling ved Drammen sykehus (nærmere bestemt som LIS innenfor Nukleærmedisin). Dette er på mange måter drømmejobben min, og en type jobb det ikke finnes så mange av på landsbasis. 

Arbeidsplassen er dog nokså liten, og de fleste av mine kolleger vil være 40+ (jeg er 28), slik at jeg nok må belage meg på å finne bekjente utenfor arbeidsplassen. Jeg kjenner ingen i Drammen. Spørsmålet mitt er rett og slett om noen vet hvordan det er å være innflytter i Drammen? Er det et mangfold av ulike aktiviteter (DNT etc) hvor man kan møte folk, eller er det en vanskelig by å flytte til? ☺️

Anonymkode: e8cc7...fa7

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Hei!

Jeg vurderer å søke på en stilling ved Drammen sykehus (nærmere bestemt som LIS innenfor Nukleærmedisin). Dette er på mange måter drømmejobben min, og en type jobb det ikke finnes så mange av på landsbasis. 

Arbeidsplassen er dog nokså liten, og de fleste av mine kolleger vil være 40+ (jeg er 28), slik at jeg nok må belage meg på å finne bekjente utenfor arbeidsplassen. Jeg kjenner ingen i Drammen. Spørsmålet mitt er rett og slett om noen vet hvordan det er å være innflytter i Drammen? Er det et mangfold av ulike aktiviteter (DNT etc) hvor man kan møte folk, eller er det en vanskelig by å flytte til? ☺️

Anonymkode: e8cc7...fa7

Hei! Jeg flyttet til Drammen for litt over 3 år siden. Har fått et nettverk gjennom barn i barnehagealder, samt jobb. Syns det er fint å bo her, og har ikke behov eller tid til så mange flere relasjoner. Men vil tro det er mye turer med  DNT osv som man kan melde seg inn i, og dermed også bli kjent med folk på den måten. Jeg trives iallefall veldig godt i Drammen, syns det er supert med nærhet til skog og mark, samt by og kultur 😊

Anonymkode: 9eb9c...960

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...