AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #1 Skrevet 12. januar 2022 Eller er det som med kumelk at den egentlig holder mye lengre? Og kan man fryse ned havre og soyamelk? Kan man bake f. Eks boller og bytte ut kumelk med soya eller havre melk? Prøver å bytte fra kumelk til plante baser da jeg syns kuhold er dyreplageri. Anonymkode: 38f0b...26b
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #2 Skrevet 12. januar 2022 Min erfaring er at de holder mye lengre. Anonymkode: fe445...b1a
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #3 Skrevet 12. januar 2022 Det holder seg mye lenger Anonymkode: 15818...e68
Gjest Dævendøtte Skrevet 12. januar 2022 #4 Skrevet 12. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Eller er det som med kumelk at den egentlig holder mye lengre? Og kan man fryse ned havre og soyamelk? Kan man bake f. Eks boller og bytte ut kumelk med soya eller havre melk? Prøver å bytte fra kumelk til plante baser da jeg syns kuhold er dyreplageri. Anonymkode: 38f0b...26b Har åpnede kartonger i et par uker jeg. Går helt fint
AprilLudgate Skrevet 12. januar 2022 #5 Skrevet 12. januar 2022 Du kan bytte uten problemer ja - eneste er å passe på smaken. Soya opplever jeg som veldig søtt, men noen type havremelk er endel tynnere. Så jeg bruker Oatly barista til alt. Den er tykkere som vanlig melk og smaksnøytral i matlaging. Holder kun den tiden ja, fungerer ikke som melk. Kan fryses, men funker da best i bakst og matlaging. Jeg har blitt dårlig etter å ha spist soyaprodukt (soyafløte) TREDJE dagen etter åpning, som var siste anbefalte dag 🙈Ble ikke matforgiftet, men åpenbart dårlig den dagen.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #6 Skrevet 12. januar 2022 Jeg synes plantemelk holder seg lengere etter de er åpnet enn ku mellk men begge holder lengre enn datoen vanligvis, men de endrer lukt og smak når de blir dårlige som med ku melk så du vil merke det om den er sur Jeg baker med det og det går helt fint Har fryst soya og det gikk åså helt fint, men ikke prøvd andre plantemelk typer i fryser, vil tro det går fint da Anonymkode: 0c036...b34
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå