Gå til innhold

Spist en hel liten pose tyrkisk peber på kort tid - farlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk skikkelig lyst på tyrkisk peber drops og har nå klart å spise en hel pose(liten størrelse) på under 2 timer. Har vondt i hodet og er skikkelig ekkel varm i kroppen, kan minne litt om feber. Er dette farlig, helt oppriktig? Vet det ikke er bra å innta mye lakris, men da er det jo snakk om store mengder over lengre tid? eller? 

Anonymkode: b90ee...6d8

Skrevet

Det er ikke farlig, da burde jeg vært død for lengst 

• Liker 20
Skrevet

Hehe, nei, det er ikke farlig, helt oppriktig. Denne mengden her er ikke i nærheten av hva som ansees som farlig - utover at sukker i seg selv klart ikke er bra.

Anonymkode: 8f9dd...e3d

• Liker 9
Skrevet

Lakris kan virke lakserende, så det er mulig du blir løs i magen og må sitte på do. Men ellers følger det ingen advarsel på de posene med drops om at "obs, det er farlig å spise hele posen, ikke gjør det". HADDE det vært noe som helst farlig, hadde det stått på posen, og hadde definitivt ikke blitt solgt til barn osv.

At du føler deg dårlig er enten hypokonderi eller tilfeldigheter. Du ble syk akkurat den dagen du spiste tyrkisk pepper. Ikke noe annet enn det.

• Liker 3
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Fikk skikkelig lyst på tyrkisk peber drops og har nå klart å spise en hel pose(liten størrelse) på under 2 timer. Har vondt i hodet og er skikkelig ekkel varm i kroppen, kan minne litt om feber. Er dette farlig, helt oppriktig? Vet det ikke er bra å innta mye lakris, men da er det jo snakk om store mengder over lengre tid? eller? 

Sier seg nesten selv at man blir varm når man spiser såpass mange sterke drops i løpet av kort tid. 

Anonymkode: d9d2f...cfe

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hypokondri kalles dette.

Finnes ikke farlig å spise en pose tyrkisk prpper. Det er helt vanlig godteri, og ikke spesielt sterkt heller. Men tydeligvis bruker du mye energi på dette og frykter at det er farlig.

Frykten din utløses falske «symptomer». Eneste galt her er hypokondri som du burde få hjelp med.

Endret av Blueberrymuffin
  • Liker 5
Skrevet
Blueberrymuffin skrev (1 minutt siden):

Hypokondri føles dette.

Finnes ikke farlig å spise en pose tyrkisk prpper. Men tydeligvis bruker du mye energi på dette og frykter at det er farlig.

Frykten din utløses «symptomer». Eneste galt her er hypokondri som du burde få hjelp til.

haha..eh ok?🤷‍♀️ så bare fordi jeg spør om det er farlig så er jeg hypokonder?

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hehe, nei, det er ikke farlig, helt oppriktig. Denne mengden her er ikke i nærheten av hva som ansees som farlig - utover at sukker i seg selv klart ikke er bra.

Anonymkode: 8f9dd...e3d

*puste lettet ut*😃

Skrevet
1 minutt siden, Blueberrymuffin said:

Hypokondri kalles dette.

Finnes ikke farlig å spise en pose tyrkisk prpper. Det er helt vanlig godteri, og ikke spesielt sterkt heller. Men tydeligvis bruker du mye energi på dette og frykter at det er farlig.

Frykten din utløses falske «symptomer». Eneste galt her er hypokondri som du burde få hjelp med.

Tyrkisk pepper er ikke farlig, men klart man blir varm av å spise sterke drops. Det er en grunn til at både "sterk" og "varm" er "hot" på engelsk.  

tyrkisk-peber-original-1.jpg

Skrevet

Tyrkisk pepper er ikke ren lakris så disse advarslene gjelder ikke. Slik pingvinlakris som er ekte vare skal man være mer forsiktig med. 

Anonymkode: 28b0b...3e1

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Tyrkisk pepper er ikke ren lakris så disse advarslene gjelder ikke. Slik pingvinlakris som er ekte vare skal man være mer forsiktig med. 

Ja, lite lakris i Tyrkisk pepper. Men mange vil oppleve dem som sterke, og det skal man ikke tulle med. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Var det ikke du som skrev at du fikk «vondt i hodet, ekkel i kroppen og feber» av å ha spist det.

Man får verken vondt i huet eller feber av tyrkisk pepper. Og det er ingen grunn til å at man skulle bli ekkel i kroppen av  det heller.

Så når du ramser opp og innbiller deg alle disse plagene etter å ha spist tyrkisk pepper, så er du per definisjon en hypokonder.

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Sånn er det på KG!

• Liker 3
Skrevet

Hadde det vært farlig hadde de ikke solgt det åpent uten advarsel, tom til barn.

Anonymkode: 4a35e...a3c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Du ble kalt hypokonder og jeg anorektisk - velkommen til kg 

Anonymkode: 8c7fb...320

• Liker 2
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, eksen begynte å blø neseblod av et for høyt inntak av pingvindrops 😅

Anonymkode: 573f7...457

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Pingvinlakris er vel ikke ren lakris?

Anonymkode: 47e1b...035

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja, eksen begynte å blø neseblod av et for høyt inntak av pingvindrops 😅

Anonymkode: 573f7...457

Hva slags pingvindrops var det?

Anonymkode: 47e1b...035

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Lakris i de mengder du beskriver, er i verste fall lakserende, så holdt deg nært ett toalett 😅

Anonymkode: af5fd...945

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...