Gå til innhold

Blankt/lyst slim fra endetarmen

Anbefalte innlegg

Skrevet

I det siste har jeg noen ganger opplevd at det kommer lyst slim fra endetarmen. Ikke sammen med avføring - det kommer bare slim. 

Altså, jeg går på do for å tisse - og kjenner at jeg må prompe. Men da kommer det lyst slim. Lukter ikke noe. 

Er det farlig? 

Anonymkode: c5170...2a4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt det samme, følger. 

Anonymkode: b7eb4...77c

Skrevet

Bruker forresten somac hver dag. 

Skrevet

Slim i avføring er helt normalt, men hvis du har magesmerter eller blod i avføringen ville jeg sjekket med legen.

Anonymkode: 197e4...708

Skrevet

Nei, har ikke det… har faktisk tatt test i høst for å sjekke avføring for blod. 

Skrevet

Skrevet

Hadde det når jeg hadde hemoroide 

Anonymkode: 9a161...f32

• Liker 2
Skrevet

Jeg er på lavkarbo og kan få det om jeg begynner å spise mye karbo. Har snakka med legen om det og hun sa at det er ok å ha det sånn i perioder så lenge det ikke er hele tiden. Det kommer jo av en slags betennelse vil jeg tro. 

Anonymkode: 878ee...57d

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde det når jeg hadde hemoroide 

Anonymkode: 9a161...f32

Det kan godt hende at jeg har. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er på lavkarbo og kan få det om jeg begynner å spise mye karbo. Har snakka med legen om det og hun sa at det er ok å ha det sånn i perioder så lenge det ikke er hele tiden. Det kommer jo av en slags betennelse vil jeg tro. 

Anonymkode: 878ee...57d

Aha. Vet du, jeg har allerede betennelser i kroppen. En kronisk  autoimmun betennelsessykdom. Så kanskje det er noe der. 

• Liker 1
Skrevet

Dersom man får slim/lys avføring kan det være tegn på endokrin sykdom, som går på førdøyelse, som Cøliaki, Chrons, Ulcerøs Kolitt, CF. 

Men om du får dette utenom avføring (ikke ved avføring), støtter jeg den over at det mest sannsynlig kun er hemoroide.

Så om avføring er normal, og du får dette utenom avføring, så ville jeg tatt det med ro og ikke bekymret meg ;) 

Anonymkode: 38371...655

Skrevet

Autoimmune sykdommer henger ofte sammen. Jeg utredes for noen andre mageplager (sure oppstøt) men synes hun turnuslegen er så slitsom at jeg sliter med å kommunisere med henne. Hun avbryter og lytter ikke, så jeg rekker aldri fortelle om alle plagene. Håper halvåret hennes snart er gått. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...