AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #1 Skrevet 12. januar 2022 Tenker altfor mye på sex og sexlivet vårt 😫 Stresser over hyppigheten og kroppen min og hvorvidt mannen min er fornøyd med tingenes tilstand. Og om det blir som det var før vi fikk barn igjen. Mannen har egentlig høy sexlyst men etter at vi fikk en baby så har han hatt mye lavere. Han er ikke så bekymret, han tenker det skyldes søvnmangel og lite egentid og sånt, og regner med at det tar seg opp når barnet blir litt større og hverdagen stabiliserer seg. Men jeg klarer ikke å la være å gruble på dette. Synes det er slitsomt. Det er så uvant for meg å være den som kunne tenkt seg mer sex. Klarer ikke la være å tenke at det er meg og min kropp som er feil her. Hvorfor er jeg så opptatt av dette her? Føler meg helt teit, leser masse artikler og ser videoer på YouTube og hører podcaster om parforhold og utroskap og hvordan holde på gnisten og tenningen på hverandre. Anonymkode: ff751...5c7
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #3 Skrevet 12. januar 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Terapi. Anonymkode: 832c8...992 For meg? Eller parterapi? Anonymkode: ff751...5c7
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #4 Skrevet 12. januar 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Terapi. Anonymkode: 832c8...992 Er terapi løsningen på alt i det 22 århundre? Hvor ble det av å tenke sjæl og kommunisere med partneren? Eller mener du ts er så syk at hun trenger behandling? Anonymkode: 71706...906 3
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #5 Skrevet 12. januar 2022 Har mannen kommunisert til deg og sakt det han mener. Da er det ditt problem at du overtenker og lager mer tankekjør på deg selv. Et sexliv går opp og det i langvarig forhold. Dere har fått barn og det er naturlig at sexlysten blir dempet. Senk skuldrene og innse at dette har ikke noe med deg å gjøre. Dere skal tilbringe resten av livet sammen og sånne perioder vil det komme løpet av de neste 50 årene. Anonymkode: ea7e1...1c5
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #6 Skrevet 12. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Et sexliv går opp og det i langvarig forhold. Dere har fått barn og det er naturlig at sexlysten blir dempet. Senk skuldrene og innse at dette har ikke noe med deg å gjøre. For min egen del høres det bekymringsverdig ut med menn som mister lysten. Jeg var med på barnefødsler, småbarnstid, livskriser og depresjon, og det var ikke før den jævla antidepressivaen kom på banen, at lysten fikk en knekk. Anonymkode: 5993b...698
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #7 Skrevet 12. januar 2022 38 minutter siden, AnonymBruker said: For min egen del høres det bekymringsverdig ut med menn som mister lysten. Jeg var med på barnefødsler, småbarnstid, livskriser og depresjon, og det var ikke før den jævla antidepressivaen kom på banen, at lysten fikk en knekk. Anonymkode: 5993b...698 Hva er bekymringsverdig med det? Det er jo helt naturlig. Får du fisk til middag hver dag så blir du litt lei av det også etter en god stund. Dog så tror jeg dette ikke gjelder i like stor grad menn som ikke ville hatt muligheter til sex om ikke for det forholdet de er i. Da er det liksom ingen alternativ og heller ikke noe å bli lei av. Men for veldig mange som vet de kunne oppgradert dame rent sexmessig så er det nok lettere å miste tenninga. Anonymkode: 95195...f5c
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #8 Skrevet 12. januar 2022 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): For min egen del høres det bekymringsverdig ut med menn som mister lysten. Jeg var med på barnefødsler, småbarnstid, livskriser og depresjon, og det var ikke før den jævla antidepressivaen kom på banen, at lysten fikk en knekk. Anonymkode: 5993b...698 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hva er bekymringsverdig med det? Det er jo helt naturlig. Får du fisk til middag hver dag så blir du litt lei av det også etter en god stund. Dog så tror jeg dette ikke gjelder i like stor grad menn som ikke ville hatt muligheter til sex om ikke for det forholdet de er i. Da er det liksom ingen alternativ og heller ikke noe å bli lei av. Men for veldig mange som vet de kunne oppgradert dame rent sexmessig så er det nok lettere å miste tenninga. Anonymkode: 95195...f5c Hjertelig takk dere, akkurat den typen svar jeg blir mindre grublete av🙃 Anonymkode: ff751...5c7
Doktor Dyregod Skrevet 12. januar 2022 #9 Skrevet 12. januar 2022 Vet det er mye lettere skrevet enn gjort. Men du må slappe av. Kos dere som familie. Og få litt kjærestetid i det hele.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #10 Skrevet 12. januar 2022 Jeg (mann) har vært den i vårt forhold som har hatt mest lyst på sex i alle år, og har ikke grublet så rent lite over det i årenes løp. Så jeg skal ikke si at jeg ikke forstår ts. Det er lov å bli urolig hvis man ikke skjønner helt hva som skjer. Men ja, dere må snakke om det! Men dere er i en tid i forholdet hvor ting er ganske ekstraordinært, tross alt. Husker de mest intense babyperiodene og hvordan jeg aldri klarte å se ferdig en film med kjæresten uten å sovne etter en halvtime. Lite søvn om natta osv. Mistet riktignok ikke lyst på sex, da må alvorlig sykdom til for min del. Vi svingte det i gang igjen greit og snart og nokså ofte begge gangene etter barnefødsel, men sikkert mest pga mitt "noe" store behov for sex. Det ble ofte litt komplisert og preget av avbrytelser og stress. Men vet dette kanskje er mer unormalt enn normalt å holde ut med sånn som det var med oss. Vi ler litt av det nå mange år senere. Det kan bli mye for begge å stri med i denne situasjonen og man må kanskje regne med litt forstyrrelser i lyst og ork sammenliknet med ellers/før. Håper det går seg til for dere etter hvert. Anonymkode: 84d41...f41 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #11 Skrevet 12. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Er terapi løsningen på alt i det 22 århundre? Hvor ble det av å tenke sjæl og kommunisere med partneren? Eller mener du ts er så syk at hun trenger behandling? Anonymkode: 71706...906 Tvangstanker og -handlinger er nokså utbredt, og det finnes effektiv terapi mot det. Det er imidlertid ikke så lett å se eller behandle seg selv, og nesten like vanskelig er det å være terapeut for en partner. Anonymkode: 6c196...25e 1
blaffen Skrevet 12. januar 2022 #12 Skrevet 12. januar 2022 5 hours ago, AnonymBruker said: Tenker altfor mye på sex og sexlivet vårt 😫 Stresser over hyppigheten og kroppen min og hvorvidt mannen min er fornøyd med tingenes tilstand. Og om det blir som det var før vi fikk barn igjen. Mannen har egentlig høy sexlyst men etter at vi fikk en baby så har han hatt mye lavere. Han er ikke så bekymret, han tenker det skyldes søvnmangel og lite egentid og sånt, og regner med at det tar seg opp når barnet blir litt større og hverdagen stabiliserer seg. Men jeg klarer ikke å la være å gruble på dette. Synes det er slitsomt. Det er så uvant for meg å være den som kunne tenkt seg mer sex. Klarer ikke la være å tenke at det er meg og min kropp som er feil her. Hvorfor er jeg så opptatt av dette her? Føler meg helt teit, leser masse artikler og ser videoer på YouTube og hører podcaster om parforhold og utroskap og hvordan holde på gnisten og tenningen på hverandre. Anonymkode: ff751...5c7 Det er fristende å si at dette bare er i hodet ditt, mannen din virker i det minste til å ha et avslappet forhold til det. Samtidig så er tanken på at det på en eller annen måte kan være noe med deg som gjør at han har mindre en lyst en tanke som er svært vanskelig å riste av seg. Om du ikke vil oppsøke profesjonell hjelp kan det kanskje hjelpe å gjøre noe selv? Kan jeg foreslå kjappiser? De er som skapt for slitne småbarnsforeldre. Snakk med mannen først og bli enig om opplegget. Som forspill kan dere gjøre husarbeid(!) sammen, noe som ikke tar altfor lang tid, som oppvask eller sortering av klær. Fyr hverandre opp underveis med lette kyss og griseprat. Når arbeidet er ferdig bør dere være veldig klar for å hoppe til køys, la det gå sport i å bli ferdig fortest mulig. 1
Michaelhe Skrevet 12. januar 2022 #13 Skrevet 12. januar 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Tenker altfor mye på sex og sexlivet vårt 😫 Stresser over hyppigheten og kroppen min og hvorvidt mannen min er fornøyd med tingenes tilstand. Og om det blir som det var før vi fikk barn igjen. Mannen har egentlig høy sexlyst men etter at vi fikk en baby så har han hatt mye lavere. Han er ikke så bekymret, han tenker det skyldes søvnmangel og lite egentid og sånt, og regner med at det tar seg opp når barnet blir litt større og hverdagen stabiliserer seg. Men jeg klarer ikke å la være å gruble på dette. Synes det er slitsomt. Det er så uvant for meg å være den som kunne tenkt seg mer sex. Klarer ikke la være å tenke at det er meg og min kropp som er feil her. Hvorfor er jeg så opptatt av dette her? Føler meg helt teit, leser masse artikler og ser videoer på YouTube og hører podcaster om parforhold og utroskap og hvordan holde på gnisten og tenningen på hverandre. Anonymkode: ff751...5c7 Du kan trøste deg med at vi nå er flere som tenker på sexlivet ditt. Så du er ikke alene i verden. 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #14 Skrevet 13. januar 2022 Michaelhe skrev (11 timer siden): Du kan trøste deg med at vi nå er flere som tenker på sexlivet ditt. Så du er ikke alene i verden. Haha. Det er en trøst ja, fant du ut noe lurt? Anonymkode: ff751...5c7
Michaelhe Skrevet 13. januar 2022 #15 Skrevet 13. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Haha. Det er en trøst ja, fant du ut noe lurt? Anonymkode: ff751...5c7 Ikke egentlig. Dere er et par, og det er barn inne i bildet. Jeg er singel og har aldri hatt barn. Hva vet jeg? Avlastning (barn hos besteforeldre), romantisk ferie?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå