Gå til innhold

Hvem skal kjøre først? siste innspurt nå..

Anbefalte innlegg

Skrevet

( teoritentamen) og synes det er vanskelig å se i kryss ( spesielt i store ) 

høyreregelen gjelder, men andre smarte triks for å få fullstendig oversikt?

Anonymkode: a9ada...fa0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du ser etter vikepliktskilt. Er det ingen skilt er det høyreregel. Enkelt og greit. Er du usikker,  stopp

Anonymkode: fce11...f21

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Du ser etter vikepliktskilt. Er det ingen skilt er det høyreregel. Enkelt og greit. Er du usikker,  stopp

Anonymkode: fce11...f21🌸

Takk!🌸

• 4 uker senere...
Skrevet

Og der stod jeg på teoriprøven hos vegvesenet, en gladdag for en som har lest og pugget i to måneder, spørsmålene var faktisk over middels vanskelige med to utregninger og et spørsmål som ikke var dekket på teoritentamen.no det var en egen "lomme" man kunne kjøre inn i fra sidevei fordi bilen trengte mer plass.

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Og der stod jeg på teoriprøven hos vegvesenet, en gladdag for en som har lest og pugget i to måneder, spørsmålene var faktisk over middels vanskelige med to utregninger og et spørsmål som ikke var dekket på teoritentamen.no det var en egen "lomme" man kunne kjøre inn i fra sidevei fordi bilen trengte mer plass.

Gratulerer! Ikke noe deiligere følelsene enn å bestå 😍

Anonymkode: 45dbc...3a5

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.2.2022 den 11.57):

Gratulerer! Ikke noe deiligere følelsene enn å bestå 😍

Det er sant, det var en form for magi.👏( Hele pensum er dekket på teorien vegvesenet, og den var ikke "lett"..

Kommer til å savne all puggingen og lesingen da, hvem hadde trodd det ;)

Noen som vet hvor jeg kan lese mer om ulike "lommer i trafikken"?

Forbikjøringslomme/ "ekstra lomme" satt opp på smal vei ( fikk det spørsmålet ) og har ikke lest om det på teoritentamne.no

googler det men finner ingenting.

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det er sant, det var en form for magi.👏( Hele pensum er dekket på teorien vegvesenet, og den var ikke "lett"..

Forbikjøringslomme/ "ekstra lomme" satt opp på smal vei ( fikk det spørsmålet ) og har ikke lest om det på teoritentamne.no

Jeg får ett lite inntrykk av at du går samme vei som meg, først teori, så kjøreskole? Om det er så nå, så bare start på kjøreskolen. De vil lære deg gode huskeregler og få mer forståelse for hvorfor en hver lomme er som den er og hvordan du burde tilpasse deg. Mye lettere og bedre å lære i praksis nå som du har fullført teorien ❤️ 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Jeg får ett lite inntrykk av at du går samme vei som meg, først teori, så kjøreskole? Om det er så nå, så bare start på kjøreskolen. De vil lære deg gode huskeregler og få mer forståelse for hvorfor en hver lomme er som den er og hvordan du burde tilpasse deg. Mye lettere og bedre å lære i praksis nå som du har fullført teorien ❤️ 

Jeg skal ta  intensiv kjøring og starter snart👏🌸 ja, har tatt teorien først, det er faktisk lettere og forstå trafikkbildet nå fordi jeg har lest, pugget, lest igjen og forstått mye til slutt🙂 men det med "smålommer" i trafikken har jeg faktisk ikke lest om og sett tidligere.

Takk for svar, jeg håper i hverfall det blir noe lettere, holder faktisk på med sikkerhetsjekk ( øver ).🌸

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.2.2022 den 19.24):

Gratulerer!

Det heter møteplass. Skiltet er blått med en hvit M. Det er enkelt og greit en møteplass hvor det er plass til to biler i bredden.

• Liker 4
Skrevet
Sisevt skrev (19 timer siden):

Gratulerer!

Det heter møteplass. Skiltet er blått med en hvit M. Det er enkelt og greit en møteplass hvor det er plass til to biler i bredden.

Takk, nei det er ikke møteplass, det var ingen skilt der bare en liten lomme.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vet ikke hvor du kan lese om det, men er flere steder på E6 her omkring som det finnes sånne lommer (Gudbrandsdalen), er som regel der det er en avkjøring fra E6 der man må krysse motgående fil, det er for å unngå kø bak seg hvis man må stå lenge før man får krysset veien. 

Anonymkode: ef357...d2f

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Det er fortsatt en møteplass, selv om det ikke er spandert skilt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vet ikke hvor du kan lese om det, men er flere steder på E6 her omkring som det finnes sånne lommer (Gudbrandsdalen), er som regel der det er en avkjøring fra E6 der man må krysse motgående fil, det er for å unngå kø bak seg hvis man må stå lenge før man får krysset veien. 

Anonymkode: ef357...d2f

Tusen takk for svar🌸

Skrevet
Blondie65 skrev (3 timer siden):

Det er fortsatt en møteplass, selv om det ikke er spandert skilt.

Tusen takk for svar

Skrevet
On 2/13/2022 at 5:02 PM, AnonymBruker said:

Hva slags vei? Landevei, smal vei i ødemarken, motorvei...?  Kan være møteplass eller havarilomme. Sikkert noe annet også, f.eks en busslomme hvor noen har stjålet skiltet. Det skjer.

Anonymkode: 67640...d45

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.2.2022 den 2.11):

Hva slags vei? Landevei, smal vei i ødemarken, motorvei...?  Kan være møteplass eller havarilomme. Sikkert noe annet også, f.eks en busslomme hvor noen har stjålet skiltet. Det skjer.

Så ut som en landevei..  ( litt smal  ) så var det en vei opp til høyre ( så ut som skogsvei )  der man kjører opp, har de fått opp en lomme slik at den som kjører skal få plass til å svinge.... jeg har aldri sett en slik lomme tidligere..og ville derfor høre her inne. 

Ingen skilt om møteplass.

Skrevet
On 2/20/2022 at 6:02 PM, AnonymBruker said:

Så ut som en landevei..  ( litt smal  ) så var det en vei opp til høyre ( så ut som skogsvei )  der man kjører opp, har de fått opp en lomme slik at den som kjører skal få plass til å svinge.... jeg har aldri sett en slik lomme tidligere..og ville derfor høre her inne. 

Ingen skilt om møteplass.

Så det gir deg litt ekstra plass i svingen? Det er ikke akkurat en møteplass, jeg vet ikke hva det heter, men det er for å kunne gi plass til møtende trafikk, ofte hvis det er vanskelig for møtende trafikk å holde svingen eller hvis du møter en buss eller lastebil. Det er også for at lastebiler og busser som kommer motsatt vei skal kunne legge seg ut og ta en ekstra stor sving.

Hvis jeg forstår deg rett da :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...