Gjest Dævendøtte Skrevet 12. januar 2022 #21 Del Skrevet 12. januar 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Som overskriften kan dette være normalt for meg selvom jeg har mat i kjøleskapet (i perioder) Jeg har ingen intensjon om å gå ned i vekt eller tanker rundt dette. Er bare ikke sulten og gidder ikke og lage mat hvis jeg ikke skal noe ila dagen. Likevel kan jeg gå en hel dag uten mat (drikker saft, melk, juice) utenom for og holde blodsukkeret stabilt. Vil dette denne livstiden gå under en sykdom? Anonymkode: fd487...1c1 En dag uten mat men med drikke er ikke farlig i det hele tatt. Regner med det ikke skjer oftere enn en dag i uka? Man må jo heller ikke ta igjen det tapte, ofte kan det være bra med en fastedag nå og da. Så lenge man drikker vann eller annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #22 Del Skrevet 12. januar 2022 Jeg er sånn selv. Har en fysisk og krevende jobb, men jeg klarer ikke å spise. Ingen matlyst, men drikker mye vann og jus. Matlysten kommer når jeg har fri. Det har ikke noe med jobben å gjøre, for jeg elsker jobben min. Anonymkode: 8b3b7...c32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #23 Del Skrevet 12. januar 2022 Nå vet vi ikke hvor mye TS drikker da. Drikker du mye melk og litt juice, så får du jo i deg nok. Anonymkode: f69be...890 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #24 Del Skrevet 12. januar 2022 Det er jo en slags spiseforstyrrelse, jeg har dårlig sultrefleks selv, og tar noen dårlige og lettvindte løsninger pga det. Men, så lenge du tar deg inn nok til at du holder en grei vekt, er det ikke direkte farlig, bare dumt i forhold til at energinivået vil svinge osv. Jeg har tatt det opp med helsepersonell, og stresser ikke med det, så lenge jeg holder 20+ i bmi, detter jeg under det begynner jeg å se syk ut, men har fortsatt noe å gå på i forhold til å være syk. Anonymkode: b1059...717 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #25 Del Skrevet 12. januar 2022 Nei, ikke noe problem. Folkens, mennesket har kun begynt å spise 3-4 måltid i nyere tid. Kroppen vår er tilpasset fasteperioder og perioder med mye mat, om det er snakk om en dag, eller et par måneder med lite mat. Det betyr at når vi går noen dager med lite/ingen mat, så vil kroppen begynne å reparere ødelagte celler og gjøre alt den ikke har tid til å gjøre når den får mat stappet inn i seg hver 3 time. Nei, det er ikke noe problem at du bare spiser én agurk en dag her og der. Fasting er flott for kropp og sinn. Anonymkode: f4fa2...189 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #26 Del Skrevet 12. januar 2022 _ems skrev (39 minutter siden): Du kommer til å ende opp kraftig underernært, med masse mangler. Ettersom du ligger i et stort underskudd vil du kunne miste mensen (om du er jente selvfølgelig), få dun på kroppen, og ende opp med hjerteproblemer fordi kroppen ikke får nok næring. Beinskjørhet og fertilitetsproblemer (hos kvinner) er også vanlig. Leser du innlegget i det hele tatt? Anonymkode: 3b9c0...9fa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_ems Skrevet 12. januar 2022 #27 Del Skrevet 12. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Leser du innlegget i det hele tatt? Anonymkode: 3b9c0...9fa Ja, gjør du? Står ikke spesifisert hvor ofte dette skjer, om det er en dag i uka eller om det er seks dager i uka. Er det en og annen gang ila en måned er det jo ikke noe problem, men er det mange dager ila uka er det jo helseskadelig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #28 Del Skrevet 12. januar 2022 Har du mulighet til å kjøpe inn noe klemmeyoghurt du bare kan ta fra kjøleskapet? Snackbar? Det krever ingen tilbredning. Selv kan jeg gå hele dagen uten å spise hvis jeg ikke skal noe, fordi jeg ikke blir sulten og har lite matlyst. Men da tar jeg noe Yoghurt ut over dagen eller en snackbar. Anonymkode: 934ca...eb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 12. januar 2022 #29 Del Skrevet 12. januar 2022 Jeg ser ikke helt problemet hvis det er snakk om en dag innimellom og vedkommende passer på å få i seg nok væske og det er slik jeg forstår HI. Selv opplever jeg at jeg ikke blir sulten hvis jeg dagen før har spist mye og/eller kraftig mat så da lytter jeg til kroppen og drikker vann for jeg ser ikke helt poenget med å tvinge i meg mat når jeg vet at både kalori- og næringsbehovet er mer enn godt nok dekket gjennom f.eks. en uke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #30 Del Skrevet 12. januar 2022 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Er du normalvektig og spiser dobbelt så mye av dagsbehovet ditt andre dager for å ta igjen det tapte? Hva spiser du isåfall de dagene du spiser mye, er det søppelmat eller næringsrik mat? Anonymkode: d2b88...6b6 Jeg er 1.62 høy og 46 kg og spiser på de gode de dagene jeg skal noe næringsrikt. Anonymkode: fd487...1c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #31 Del Skrevet 12. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er 1.62 høy og 46 kg og spiser på de gode de dagene jeg skal noe næringsrikt. Anonymkode: fd487...1c1 Jo, men igjen: hvor mange dager omtrent i måneden gjør du dette? Og omtrent hvor mye spiser du de andre dagene? Anonymkode: eab16...aca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #32 Del Skrevet 12. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jo, men igjen: hvor mange dager omtrent i måneden gjør du dette? Og omtrent hvor mye spiser du de andre dagene? Anonymkode: eab16...aca Hver 3 dag eller noe sånn. De andre dagene normalt Anonymkode: fd487...1c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #33 Del Skrevet 12. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg er 1.62 høy og 46 kg og spiser på de gode de dagene jeg skal noe næringsrikt. Anonymkode: fd487...1c1 Da holder det. Er sunnere å leve litt magert, enn slik manhe lever nå. Anonymkode: f69be...890 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #34 Del Skrevet 12. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Da holder det. Er sunnere å leve litt magert, enn slik manhe lever nå. Anonymkode: f69be...890 Magert? Anonymkode: fd487...1c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #35 Del Skrevet 12. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Som overskriften kan dette være normalt for meg selvom jeg har mat i kjøleskapet (i perioder) Jeg har ingen intensjon om å gå ned i vekt eller tanker rundt dette. Er bare ikke sulten og gidder ikke og lage mat hvis jeg ikke skal noe ila dagen. Likevel kan jeg gå en hel dag uten mat (drikker saft, melk, juice) utenom for og holde blodsukkeret stabilt. Vil dette denne livstiden gå under en sykdom? Anonymkode: fd487...1c1 Veldig usunt. Siden du drikker melk, saft og juice så får du nok i deg nok kalorier men det er hardt for magen og du går glipp av viktige næringsstoffer. Anonymkode: 2e9a0...22b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #36 Del Skrevet 12. januar 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg er 1.62 høy og 46 kg og spiser på de gode de dagene jeg skal noe næringsrikt. Anonymkode: fd487...1c1 Da er du per definisjon undervektig med BMI PÅ 17.5, og bør tilstrebe å legge på deg litt.... Faste hver 3. dag kan umulig være sunt. Anonymkode: 5217b...ed0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #37 Del Skrevet 12. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Veldig usunt. Siden du drikker melk, saft og juice så får du nok i deg nok kalorier men det er hardt for magen og du går glipp av viktige næringsstoffer. Anonymkode: 2e9a0...22b Jeg er aldri sulten presser i meg veske kun pga blodsukkeret Anonymkode: fd487...1c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #38 Del Skrevet 12. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er aldri sulten presser i meg veske kun pga blodsukkeret Anonymkode: fd487...1c1 Når man spiser så lite som du skriver, mister kroppen automatisk sultfølelsen til slutt. Det betyr ikke at du ikke skal spise. Kroppen vil også endre forbrenning fordi den innstiller seg på for lite mat. Ta en prat med ernæringsfysiolog eller lege for å øke innsikten din om behov for mat... Anonymkode: 5217b...ed0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #39 Del Skrevet 12. januar 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Når man spiser så lite som du skriver, mister kroppen automatisk sultfølelsen til slutt. Det betyr ikke at du ikke skal spise. Kroppen vil også endre forbrenning fordi den innstiller seg på for lite mat. Ta en prat med ernæringsfysiolog eller lege for å øke innsikten din om behov for mat... Anonymkode: 5217b...ed0 Det er sikkert det som har skjedd da for jeg er ikke sulten i det hele tatt… synes ingenting er godt, de dagene jeg MÅ er det kun for og klare aktivitetene Anonymkode: fd487...1c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #40 Del Skrevet 12. januar 2022 Lisaaaaa skrev (1 time siden): Spiser man så lite over lengre perioder så er det anoreksi, jo. Les litt om det. Og søk hjelp ❤️ Tull. Og jeg er ikke Ts. Anoreksi er en alvorlig psykisk lidelse hvor redusert matinntak er er symptom på lidesen,men ikke en definisjon Anonymkode: c76ef...339 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg