Pachka Sigaret Skrevet 12. januar 2022 #21 Del Skrevet 12. januar 2022 11 minutter siden, AnonymBruker said: Takk, og jeg kommer sikkert til å bruke denne appen senere, men må ha bank id for å komme igang 😑 er visst ikke nok å taste inn kode som jeg har fått på sms og kodeord som ble sendt på e-post 😑 Anonymkode: 38f78...f87 Det hadde vært problematisk om noen utenforstående bare lett kunne aktivere BankID-appen på sin mobil for å signere som deg, så den er låst ned med at du må aktivere den med brikke eller noe annet først. Derfor har jeg to BankID-greier tilgjengelig til enhver tid, en brikke som ligger hjemme i tilfelle jeg må bytte telefon eller noe skjer med den, og en av denne her appen som jeg bruker på mobilen min. Appen fungerer kun på en mobil om gangen og du får varsel og ventetid hvis du skal flytte den fra mobil til mobil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Villfisker Skrevet 12. januar 2022 #22 Del Skrevet 12. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er du 80 år? Hvis ikke, hvorfor har du ikke bank ID på mobil? Anonymkode: 36a30...884 Litt av et svar. Jeg er heller ikke 80, men har ikke bank ID på mobil jeg heller. Liker det ikke. Skal heller ikke ha vipps. vet bankene prøver å få flest mulig inn på den driten, men er jo bare å gå i banken, og si du trenger ny brikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måneskinn Skrevet 12. januar 2022 #23 Del Skrevet 12. januar 2022 Jeg bruker brikke enda, den er meget kjekk og ha de gangene bankid på mobil er nede Alltid kjekt med en back up Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 12. januar 2022 #24 Del Skrevet 12. januar 2022 Trist at noen litt hånlig ser en opp og ned for å ikke ha tilegnet seg de nyeste duppedittene på markedet. Dere fremadstormende nye mennesker; hvis de gamle tingene gjør jobben helt greit, så er en ikke nødt til å bytte til noe som helst. En kan velge å fortsette å ha det en er fortrolig med. Vi er mange som velger å ha det slik. Jeg står frem og sier hei, mitt navn er Hoppe - og jeg er en kodebrikkebruker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pachka Sigaret Skrevet 12. januar 2022 #25 Del Skrevet 12. januar 2022 (endret) 4 minutter siden, Hoppetaujenta said: Trist at noen litt hånlig ser en opp og ned for å ikke ha tilegnet seg de nyeste duppedittene på markedet. Dere fremadstormende nye mennesker; hvis de gamle tingene gjør jobben helt greit, så er en ikke nødt til å bytte til noe som helst. En kan velge å fortsette å ha det en er fortrolig med. Vi er mange som velger å ha det slik. Jeg står frem og sier hei, mitt navn er Hoppe - og jeg er en kodebrikkebruker. Jeg var en sånn som var i steinalderen og brukte kun kodebrikke da jeg følte det var tryggere, men jeg ble mobbet på jobb når de fant ut av dette, for INGEN benyttet seg av den brikken på jobb. Det var faktisk når BankID på mobil sluttet å fungere og jeg var den eneste som kom meg inn på tjenesten at de la merke til at jeg hadde en fysisk brikke... Så jeg ga inn for sosialt press og flyttet over til digital brikke. Endret 12. januar 2022 av Pachka Sigaret Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #26 Del Skrevet 12. januar 2022 Måneskinn skrev (17 minutter siden): Jeg bruker brikke enda, den er meget kjekk og ha de gangene bankid på mobil er nede Alltid kjekt med en back up Mens jeg verken har brikke eller bank-id på mobil, men en app som heter Koder. Enda enklere, trenger aldri back up. Anonymkode: 5a1a3...b35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dikteren Skrevet 12. januar 2022 #27 Del Skrevet 12. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det virkelig noen som bruker brikke lenger? Jeg har kun koder gjennom en app, så da slipper man å holde styr på den brikka. Om du mener du trenger ny brikke, bestiller du det gjennom banken din. Kontakt dem via mail eller telefon. Anonymkode: 5a1a3...b35 Ja, jeg har det fortsatt. Eller jeg bruker i hovedsak kode gjennom app, men jeg har kodebrikke i tilfelle noe skjer. At telefonen blacker ut eller at jeg mister den. Da er det greit å ha en løsning nr 2 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariie Skrevet 12. januar 2022 #28 Del Skrevet 12. januar 2022 Jeg bruker bank-id brikken min fordi jeg ikke gidder å "gi" Telenor 50 øre hver gang jeg trenger en kode. Benytter det en del i jobb og blir fort litt penger av det på et år... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dævendøtte Skrevet 12. januar 2022 #29 Del Skrevet 12. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mens jeg verken har brikke eller bank-id på mobil, men en app som heter Koder. Enda enklere, trenger aldri back up. Anonymkode: 5a1a3...b35 Har begge deler, app med koder og bank-id på mobil. Og det har i alle år fungert knirkefritt for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hellokitty Skrevet 12. januar 2022 #30 Del Skrevet 12. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er det virkelig noen som bruker brikke lenger? Jeg har kun koder gjennom en app, så da slipper man å holde styr på den brikka. Om du mener du trenger ny brikke, bestiller du det gjennom banken din. Kontakt dem via mail eller telefon. Anonymkode: 5a1a3...b35 Jeg har fortsatt brikke. Fikk det når jeg byttet bank og var litt treig til å registrene Bank ID på mobil. Greit å ha reserve om bank id på mobil skulle ligge nede. Eller det er problemer hos operatøren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #31 Del Skrevet 12. januar 2022 TS igjen. Jeg har fått tatt i bruk appen nå, og trengte ikke brikke til det. Veldig greit opplegg. Appen spør om det er jeg som prøver å logge inn, jeg bekrefter og så trenger jeg bare å taste inn passordet mitt. Anonymkode: 38f78...f87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #32 Del Skrevet 12. januar 2022 mariie skrev (1 time siden): Jeg bruker bank-id brikken min fordi jeg ikke gidder å "gi" Telenor 50 øre hver gang jeg trenger en kode. Benytter det en del i jobb og blir fort litt penger av det på et år... I himmelens navn, hva slags mobilabonnement har du, hvor bank-Id på mobil koster? Anonymkode: 9fe61...79d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #33 Del Skrevet 12. januar 2022 Synes kodebrikke er lettere. Er lei av masse mas fra mobil og føler jeg må trykke ørten ganger på kontroll-koder som "syk bever" og "grønn pølse" og masse tjafs før den endelig registrerer at jeg er logget inn. men har begge deler for back up. Anonymkode: 4a868...34a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #34 Del Skrevet 12. januar 2022 31 minutter siden, AnonymBruker said: I himmelens navn, hva slags mobilabonnement har du, hvor bank-Id på mobil koster? Anonymkode: 9fe61...79d Jeg tror det er mange som har det. Jeg har gjennom bedriftsavtale hos telia og det dukker opp på fakturaen. (Men dekkes av jobb). Pappa har Telenor og betaler for hver gang Anonymkode: 973af...60b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariie Skrevet 12. januar 2022 #35 Del Skrevet 12. januar 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg tror det er mange som har det. Jeg har gjennom bedriftsavtale hos telia og det dukker opp på fakturaen. (Men dekkes av jobb). Pappa har Telenor og betaler for hver gang Anonymkode: 973af...60b Helt ordinært telefonabo har jeg - og tenker at det er mange som ikke vet at det faktisk koster. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå