Gå til innhold

Noen som har klagd på vedtak om foreldrepenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gikk det? Hvor lang behandlingstid brukte de? Jeg ser hva anslått behandlingstid er i mitt fylke for ordens skyld. 

Anonymkode: 56bea...340

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Var 12 ukers behandlingstid i mitt fylke. Fikk svar etter 1,5 uke. Måtte sende inn mer dokumentasjon. Gikk to dager etter det.

Anonymkode: f3c89...2ce

Skrevet

Gikk tre måneder fra jeg klagde til jeg fikk medhold i klagen. 

Men jeg hadde en forholdsvis komplisert sak med masse dokumenter. Tror jeg sendte nesten 100 sider sammen med klagen 😂

Anonymkode: 61ed7...88c

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ja. Var 12 ukers behandlingstid i mitt fylke. Fikk svar etter 1,5 uke. Måtte sende inn mer dokumentasjon. Gikk to dager etter det.

Anonymkode: f3c89...2ce

Fikk du medhold? Kan jeg spørre hva som var feil i din situasjon, kort fortalt? 

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Gikk tre måneder fra jeg klagde til jeg fikk medhold i klagen. 

Men jeg hadde en forholdsvis komplisert sak med masse dokumenter. Tror jeg sendte nesten 100 sider sammen med klagen 😂

Oi. Står jo at det er 15-20 ukers behandlingstid her, så er jo forberedt på det verste. Men var du arbeidstaker eller selvstendig næringsdrivende, siden det var snakk om så mange dokumenter? 

Skrevet

Hos meg fikk jeg avslag fordi arbeidsgiver hadde sendt feil dokumentasjon. Ordnet seg på dagen da admin ringte nav og fikk sendt inn riktig elektronisk. 

Anonymkode: ec588...e40

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvordan gikk det? Hvor lang behandlingstid brukte de? Jeg ser hva anslått behandlingstid er i mitt fylke for ordens skyld. 

Hva er det du vurderer å klage på? 

Anonymkode: 9c8be...45f

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.1.2022 den 13.40):

Fikk du medhold? Kan jeg spørre hva som var feil i din situasjon, kort fortalt? 

Oi. Står jo at det er 15-20 ukers behandlingstid her, så er jo forberedt på det verste. Men var du arbeidstaker eller selvstendig næringsdrivende, siden det var snakk om så mange dokumenter? 

Arbeidstaker. Men gikk fra student med 50% jobb til 100% jobb kort tid før sykemelding i svangerskap. Så måtte dokumentere at jeg faktisk hadde arbeidet 100% i tiden før jeg ble sykemeldt. Var mye timelister og andre greier som ble lagt med bare for å være på den sikre siden. Sender heller alt for mye enn for lite til NAV 😅 (på den tiden satt sykepengegrunnlaget grunnlaget for foreldrepenger, usikker på om det er slik nå). 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...