Gå til innhold

Hvordan kan jeg fortelle kjæresten at jeg ikke liker at han snapper med andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min snapper og snakker en del med andre jenter på snap. Hvordan kan jeg fortelle han at jeg synes det er ukomfortabelt uten å lage en krangel? For jeg vet han kommer til å svare at de bare er venner og at det ikke betyr noe. Men jeg kjenner de ikke og vet ikke hvordan de er, og om de flørter osv med han.

Anonymkode: 72712...0b0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg liker ikke at du snapper med andre. Jeg synes ikke det er greit når vi er i et forhold. 

Jeg blir ukomfortabel, og det synes jeg du må ta hensyn til.

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 2
Skrevet

«Jeg syns det er ukomfortabelt at du snapper med andre jenter siden jeg ikke kjenner de og blir usikker da». 

Men, syns du det er rettferdig at han ikke skal kunne snappe med sine venner som er jenter? Har du kompiser du snapper med? 

• Liker 1
Skrevet

Fortell meg hvem jeg skal snakke med og jeg viser deg hvor døra et.

Anonymkode: 0dc51...4c1

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

er*

Skrevet

Du snapper ikke med noen venner av motsatt kjønn?

Anonymkode: 96536...82d

• Liker 1
Skrevet

Er en grunn til at man sier at et sunt forhold krever tillit fra begge sider. Om han slutter å snappe med veninner, hva gjør du med Facebook? WhatsApp, Instagram? Meldinger? Hva om han treffer ei veninne og de klemmer på gata? 
Dere må kunne stole på hverandre, ellers er det ikke noe å bygge videre på.

Anonymkode: 12f40...0f9

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Autist.

Mitt forslag til TS er å begynne å snappe mer med gutter selv. Så kan hun sørge for at kjæresten oppdager det. Da blir han sikkert sjalu og klager på det. Da kan TS svare: men du snapper også med andre jenter, hvorfor er det greit?

Anonymkode: 4fab8...453

• Liker 1
Skrevet

Skjønner du er usikker. Jeg syns det er greit å prate om det men du kan nok ikke kreve at han slutter hvis disse er venninner. Jeg har en del kompiser og typen min bryr seg fint lite. Nå snapper jeg ikke så mye med dem eller noen for den del så kan hende det hjelper, Men har hatt mange gaming timer med diverse kompiser. 

Jeg er også usikker. Ikke nødvendigvis fordi jeg tror typen ville vært utro men bare fordi selvtilliten er lav. Jeg føler kanskje til tider at han er bedre enn meg og kunne fint ha fått bedre, Men nå har jo typen valgt meg og din har valgt deg. Jeg har hatt samtaler med min om min usikkerhet og selvtillit og det har hjulpet mye å bare forklare meg selv uten at han har gjort noe endring på eventuelle ting som kanskje har gjorde meg usikker før. Nå er jeg 100% trygg på han. Jeg vet hva han vil og den han vil ha er meg. Han har venninner  og jeg kompiser og det er greit nok så lenge de ikke er mer enn det. 

Jeg og typen har også tilgang til hverandre sin mobil kode og har fingeravtrykkene lagt inn på begge. Ikke fordi vi driver å sniker eller har behov for kontroll, men vi bruker bare å bruke nærmeste mobil til enkelte søk, video titting sammen eller musikk i bilen osv. Føler man har en viss trygghet der bare med at vi er komfortabel med det, men også at vi stoler på at ingen av oss kommer til å misbruke denne tilgangen ved å snike rundt mens den andre parten ikke vet.

Ikke at det er nødvendig å ha tilgang i det hele tatt og jeg støtter helt klart retten til privat liv, men det funker for oss. Jeg har nuuull behov for å sjekke noe som helst av hans ting og har ingenting å skjule selv uansett. 

Bare ta en prat du. Ikke krev noe. Se hva han sier og mener om saken. Ta det rolig, blir han veldig defansiv og sint selv om du bare tar det opp rolig så kan det være et dårlig tegn men jeg regner med det går fint. Folk reagerer jo også forskjellig. 

Anonymkode: 52284...65f

• Liker 1
Skrevet

Du sier det slik det er. Det beste er å si det rett ut! Jeg er selv i et forhold hvor jeg har sagt klart og tydelig hva jeg mener om det. Han respekterte ikke det i begynnelesen, men da han skjønte at jeg mente alvor, kuttet han det ut. Hvis han ønsker å snappe med andre jenter, er vi to ferdige med hverandre, slik er det faktisk bare. Bryr meg langt hva andre måtte mene om det. Det er jeg og han som er i et forhold, hvordan andre har det i sitt forhold, er opp til dem. 

Anonymkode: 190b4...474

• Liker 3
Skrevet

Hei igjen! Jeg er anonymbruker over med det laaange svaret 😅 Tenkte jeg kunne legge til hva jeg tok opp med min type så du kanskje føler at det er innafor å snakke om ditt. 

Jeg hadde et problem med eksen til typen. Jeg syns det var ekstremt flaut og teit men i perioder klarte jeg ikke slutte å tenke på dem to sammen. Han hadde en del gamle bilder ennå som han ikke hadde tenkt så mye over fordi de sto på samme plass de hadde stått i mange år full av støv. Jeg ble usikker men aller mest ble jeg sint på meg selv om følte meg så usikker for noe så lite. Dessverre ble det bare værre når jeg holdt det for meg selv. Tenkte kanskje det var best å holde tåta fordi jeg ikke ville være dramatisk. Til slutt jeg jeg nesten litt snurt av å høre navnet hennes hvis han pratet om ferier eller diverse fra fortiden hvor hun selvfølgelig var til stedet (de hadde et langt forhold). Jeg Måtte prate om det selv om det føltes som det teiteste problemet i verden. 

Jeg fikk det endelig ut av meg. Jeg forklarte alt av følelser rundt det og at det ikke var hans feil og det var basert på min egen usikkerhet. Han forklarte det med bildene og at de bare hadde stått der så lenge at han ikke lengre tenkte på at de var der i det hele tatt. Han tok dem ned fordi han forsto det var rart å ha dem fremme. Han var ærlig om at han sikkert kom til å ta vare på dem på boden fordi det var minner over mange år men at de ikke betyr det samme som de gjorde før. Han sa selvfølgelig også at eksen ikke var noe problem. De hadde ikke kontakt og det var heller ikke noe han lengre ønsket. Jeg beklaget meg for å være teit men heldigvis syns han ikke jeg var det og var generelt bare glad for at jeg tok det opp til slutt i stedet for å la det blir et større problem over lengre tid. 

Han nevner henne ennå fordi jeg gjerne vil høre om fortiden hans og da dukker jo hun opp, men jeg føler ikke den usikkerheten lengre. Jeg ble ikke lei meg den dagen vi ryddet ut av gamle skuffer og fant gamle kjærlighetsbrev. Fortid er fortid. Jeg angrer ikke et sekund på at jeg tok opp temaet selv om det kanskje kunne ha blitt sett på som dramatisk og teit. Det var i værtfall det jeg følte om meg selv når jeg sleit med det. 

Anonymkode: 52284...65f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...