Gå til innhold

Babybilstol som kan brukes i midten i baksetet

Anbefalte innlegg

Vi venter vårt 3. barn og prøver løse kabalen med barna i baksetet.

De to eldste er så store at han ene trenger ikke sete lenger (er over 140) og broren bruker beltestol.

Bilen har ikke isofix i midten så jeg lurer på om noen har tips til sete vi kan bruke hvor basen festes med beltet, og basen ikke har et veldig langt støtteben. Er jo en slik forhøyning i midten der føttene er.

Noen som har tips? :nigo: 

Anonymkode: d6d07...eb3

Fortsetter under...

Sjekk manualen på bilen om det er lov med støtteben på forhøynen først og fremst 🙂

Cybex og Britax har begge seter med base som kan monteres med belte. Begge er gode merker og dermed trygt, så bare velg det som passer i bilen 😊 Hvis det ikke gjør seg å ha babystolen i midten er det fullstendig trygt å bruke passasjersetet fremme også, så fremst dere ikke bor i strøk med mye viltpåkjørsler. Husk airbag av 👆

Anonymkode: 49d93...56c

• Liker 1
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Eldstemann må få sitte i midten, tenk også hvor upraktisk det er å ha baby i midten om hen gulper, hylskriker eller lignende.

Anonymkode: d8866...dcc

Nåja, med et søsken på hver side som kan være behjelpelig så er ikke det et reelt problem. Det er også mye enklere å få plass til en beltestol, en pute(?) og en babystol om babystolen står i midten. 

Takk for svar. Skal lese i instruksjonsboken.

Ønsker hovedsaklig baby i midten. De to eldste er noen kranglefanter, så om ikke blir det krangel om hvem som skal sitte ved siden av babyen, og det blir trangt for en bredskuldret 10 åring å sitte der.

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Sjekk manualen på bilen om det er lov med støtteben på forhøynen først og fremst 🙂

Cybex og Britax har begge seter med base som kan monteres med belte. Begge er gode merker og dermed trygt, så bare velg det som passer i bilen 😊 Hvis det ikke gjør seg å ha babystolen i midten er det fullstendig trygt å bruke passasjersetet fremme også, så fremst dere ikke bor i strøk med mye viltpåkjørsler. Husk airbag av 👆

Takk for tips. Vi må uansett prøve dette ut før vi kjøper noe, men jeg liker å være litt forberedt før jeg tropper opp i butikken :sjenert: 

Mulig vi etterhvert må ha en større bil, men utsetter det om vi kan.

Anonymkode: d6d07...eb3

Annonse

Dropp kabalen, det blir trangt uansett. Kjøp større bil. Hilsen nå trebarnsmamma som brukte et godt halvt år på å løse bilkabalen før jeg endte opp med å kjøpe større bil. Nå har vi Ford smax. Den ultimate familiebilen 😅 men veldig digg med stor plass og veldig digg med kompisseter når vi skal ta med en venn.

Anonymkode: 1bace...a76

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...