AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #1 Skrevet 12. januar 2022 Jeg er en kvinne på 30 år, gift, høy utdanning og fast stabil jobb. Jeg har to barn med mannen min, og nå venter vi nr. 3. Av en eller annen grunn vil jeg ikke fortelle noen om denne graviditeten. Vet ikke helt hvorfor, men tror det kan ha noe å gjøre med at jeg venter en tredje gutt, og er redd for «negative» reaksjoner. I tillegg vet jeg at det ikke er like interessant for familie og venner siden det er nr. 3. Dette er i tillegg tredje barn på fire år, så er muligens redd for reaksjoner på at barna er tette. Jeg er halvveis i svangerskapet, alt var bra på OUL, men det er fortsatt kun jeg og mannen som vet om det. Må si det til lederen min på jobb snart, men vil ikke… Noen som har følt på det samme? Anonymkode: 9ae50...deb
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #2 Skrevet 12. januar 2022 Uff ja, er jo dessverre en del taktløse folk som sier "stakkars deg, bare gutter". Tåpelig av dem Lett å tenke at det ikke er like interessant med nr.3 kanskje, men dette er jo et helt nytt menneske!😍 Hvordan var det med nr.2 kontra nr.1? Anonymkode: 39753...f22 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #3 Skrevet 12. januar 2022 Jeg ville ikke si det til noen med nr. 2, ville bare at folk skulle vite det og at jeg slapp å fortelle og ha den samtalen med alle. Tror det er helt normalt, du er vel ikke interessert i å snakke om ditt privatliv med alle og enhver? Det hjalp å ha fortalt på jobb og til de nærmeste venner. Så ble den en litt sånn småklein fb-oppdatering slik at resten får det med seg pg jeg slipper å fortelle det til flere, forhåpentligvis! Anonymkode: a1cbd...f86 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #4 Skrevet 12. januar 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Uff ja, er jo dessverre en del taktløse folk som sier "stakkars deg, bare gutter". Tåpelig av dem Lett å tenke at det ikke er like interessant med nr.3 kanskje, men dette er jo et helt nytt menneske!😍 Hvordan var det med nr.2 kontra nr.1? Anonymkode: 39753...f22 Ja, er mange som har spurt «når kommer jenta», så jeg forventer det egentlig 😒 For oss foreldre er det like stort denne gangen, heldigvis 🥰 Med nr. 2 kjente jeg ikke så mye på det. Da var det bare gøy å skulle få en lillebror og det syntes alle andre også. Men nå blir det liksom det samme på nytt… Anonymkode: 9ae50...deb
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #5 Skrevet 12. januar 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg ville ikke si det til noen med nr. 2, ville bare at folk skulle vite det og at jeg slapp å fortelle og ha den samtalen med alle. Tror det er helt normalt, du er vel ikke interessert i å snakke om ditt privatliv med alle og enhver? Det hjalp å ha fortalt på jobb og til de nærmeste venner. Så ble den en litt sånn småklein fb-oppdatering slik at resten får det med seg pg jeg slipper å fortelle det til flere, forhåpentligvis! Anonymkode: a1cbd...f86 Ja, det føles veldig privat. Er jo min kropp. Må nok bare si det snart før det begynner å vises ordentlig😊 Anonymkode: 9ae50...deb
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #6 Skrevet 12. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, er mange som har spurt «når kommer jenta», så jeg forventer det egentlig 😒 For oss foreldre er det like stort denne gangen, heldigvis 🥰 Med nr. 2 kjente jeg ikke så mye på det. Da var det bare gøy å skulle få en lillebror og det syntes alle andre også. Men nå blir det liksom det samme på nytt… Anonymkode: 9ae50...deb Ganske dumt spørsmål egentlig. Som om man har kontroll over det. I alle fall ikke du, det er jo sædcellene som bestemmer kjønn🤷♀️ Anonymkode: 39753...f22
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #7 Skrevet 12. januar 2022 Forstår deg godt TS. Slik var det hos oss også. Gruet meg til å fortelle at vi venter enda en gutt. Men som du sier,gleden var like stor for oss selv om det var en til gutt. Det er også liten aldersforskjell hos oss også,og de er en fin sammensveiset gjeng. Jeg tenker nok at du må heve deg over de eventuelle kommentarer som kommer. Det gjør jeg. Vi får fremdeles kommentarer om når kommer jenta eller oi,det var mange gutter,eller du har det nok veldig kaotisk hjemme. Jeg sier bare at jeg er glad at jeg kunne i det hele tatt få barn. Tror nok at folk føler synd på meg selv om vi synes at det er stas. Anonymkode: 111f4...c62
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå