Gjest School Skrevet 18. oktober 2005 #1 Skrevet 18. oktober 2005 Vi flytta til en ny plass innad i kommunen for et år siden,bytta skole på ungene,en mindre skole med flere hundre ferre elever,trodde det skulle bli så mye bedre for elevene " ja det å bli sett mer,bedre,bli fanget opp,mer oppfølging osv. Vi kom til en skole der det er klikkdannelser i 4 klasse,sex snakk,banning,utfrysing,mobbing,erting ja fader jeg er så sint. Tar det opp mer lærer og rektor,ingenting hjelper,snakker med lærer og rektor mer,men ingenting hjelper. De snakker med de aktuelle elevene,men ikkeno nytter. Så får jeg nok,tar med faren til jenta på skolen,vi høkker tak i den aktuelle gutten mitt på skoleplassen,alle hører og alle ser,vi parkerte den gutten så kraftig. Det er nå 6 mnd siden,ikke et pip har vi hørt fra den kanten,han fatta lunta. Vi gjorde dette i full offentlighet og var forberedt på å bli innkaldt til lærer,rektor og få overhaling av foreldre. Ikkeno skjede. Vår metode virka den. Finnes søren meg ikke noe konsekvenser på skolene idag. Ungene mine er snille de,ikke slår,sparker,banner,mobber,de er rolige harmoniske med felles venner enda det er flere år i forskjell på de 2 minste. Fikk et jævla bra råd av rektor da"" du må lære XXX å bli tøffere,tåle mer,ikke være så hårsår. Ergo jeg må lære opp ungen min til å bli alt det jeg avskyr hos barn. Jeg har et voksent barn også og han var så fryktelig å ha med å gjøre. Jeg vet hvordan det er å ha et krevende barn som sluker opp alt og jeg har også vært så heldig å få til 2 nydelige fine barn. Så får jeg beskjed at jeg rett og slett må lære XXX å være frekk og å ta igjen. Jeg har vurdert å ta XXX ut av skolen og å betale fra egen lomme slik at XXX kan begynne på den gamle skolen igjen. Har også tenkt på om jeg skal ta kontakt med skolesjefen i kommunen. For det går innpå meg at ikke mine barns rettigheter blir ivaretatt de timene de faktisk må på skolen. Og hvis jeg holder dem hjemme for å beskytte dem mot dritten,så kommer vel barnevernet å tar unga mine. Noen gode råd takk....................
Gjest huffeline Skrevet 18. oktober 2005 #2 Skrevet 18. oktober 2005 Du har vært uheldig med skolen. Det er ikke alltid bedre på små skoler enn store. Små skoler tror det er så oversiktlig hos dem slik at mobbing ikke finnes, og når de får beskjed om at det faktisk foregår mobbing der så vil de ikke tro det. Store skoler er ofte (jeg sier ikke alltid) mer oppmerksom og har tema om mobbing nettopp for de skolen er stor. Barn skal ikke være nødt til å lære seg å bli tøffere for å hanskes med vanskelige medelever, det er de vanskelige medelevene som skal endre sin oppførsel. Bli klassekontakt, der kan du få mer innblikk i skolen og skolen har sannsynligvis FAU hvor mobbing kan være et tema.
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2005 #3 Skrevet 18. oktober 2005 Alle skoler er forpliktet til å ha en handlingsplan mot mobbing, be om å få se denne. Små skoler kan være mye vanskeligere enn større, da lærere gjerne kjenner mange foreldre personlig osv. Får du ikke gehør på skolen ta saken opp med skolesjefen i kommunen. Neste nivå er fylkeskommunen. Jeg vet hvor vanvittig frustrerende det er når skolen ikke samarbeider. Skjekk ut denne sida http://www.foreldrenettet.no/ Her er lærerstandens eget organ http://www.utdanningsforbundet.no/Default____10.aspx Det ligger blant annet et hefte her om hvilke plikter de har iforhold til skole-hjem samarbeid. etter at jeg slengte dette i bordet på min skole bedret situasjonen seg betydelig Lykke til
Annie Skrevet 19. oktober 2005 #4 Skrevet 19. oktober 2005 Snakk med skolesjefen i kommunen deres. Kanskje det kan hjelpe. Skriv et innlegg i lokalavisa, få avisa til å sette søkelys på saken. Har dessverre ikke bedre råd å gi deg.
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2005 #5 Skrevet 24. oktober 2005 Så får jeg nok,tar med faren til jenta på skolen,vi høkker tak i den aktuelle gutten mitt på skoleplassen,alle hører og alle ser,vi parkerte den gutten så kraftig. Det er nå 6 mnd siden,ikke et pip har vi hørt fra den kanten,han fatta lunta. Vi gjorde dette i full offentlighet og var forberedt på å bli innkaldt til lærer,rektor og få overhaling av foreldre. Ikkeno skjede. Vår metode virka den. ← Sikkert ikke alltid dette virker, men all ære til deg som tør å sette grenser, og tør å ordne opp i ting der hvor skolen svikter! Godt å se at noen foreldre fremdeles engasjerer seg såpass!
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2005 #6 Skrevet 24. oktober 2005 Sikkert ikke alltid dette virker, men all ære til deg som tør å sette grenser, og tør å ordne opp i ting der hvor skolen svikter! Godt å se at noen foreldre fremdeles engasjerer seg såpass! ← Jeg velger å ikke applaudere metoden som ble brukt. Utfallet kunne ha vært annerledes, og gjort situasjonen verre. Jeg vet om en mor som blandet seg inn i barnas krangler i så stor grad at barna hennes nå blir enda mer plaget. MEN; det er helt klart at skolen her ikke har gjort jobben sin med å sette grenser. (i allefall ut fra det hovedinnleggeren skriver)
Belit Skrevet 24. oktober 2005 #7 Skrevet 24. oktober 2005 Hvorfor ikke kontakte skolesjefen med saken? Og gjerne kommunestyret og ordfører mens du er igang. Det er de folka som kan tvinge rektor til å snu skuta. Jeg tror ikke du skal ha noen illusjoner om at skolen vil bli samarbeidsvillig hvis du henvender deg direkte til oppdragsgiver, men kanskje resultatet blir bra hvis du orker å ta kampen. Ære være deg for å ta opp en viktig sak!
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2005 #8 Skrevet 24. oktober 2005 Det er trist at jeg som mor må gå så til ytterlighetene for å få satt en stopper for ting. Jeg er totalt imot denne overpedagogiske dikk-dikken som skolene har i den forstand at det ikke finnes disiplin,respekt eller grenser. Hadde denne gutten fortsatt med terroren så skulle jeg fortsatt med å parkert ham til han var en skygge av seg selv. Hos meg og mine taper han,uansett han kanskje hadde valgt og fortsette kampen. Men vår metode hjalp. Det ble sagt høyt og tydelig,at om han så mye sa et pip til xxx så skulle vi komme fortere enn svint og kringlevri ørene hans. Så nå er det sluttt på perversitetene til denne gutten,ja for det var ikke vanlig språkbruk han brukte,i julen i fjor kom han på døra her ,ikke utkledd,gadd ikke synge, skulle ha snop og fortalte ungene mine hva de skulle gjøre med moren sin. Og det var ikke småtterier skal jeg si dere. Og i fjor var ungene mine 6 og 9 år gamle. Og denne gutten i 6 klasse.
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2005 #9 Skrevet 24. oktober 2005 HvA? SEX? i 4 klasse? har elevene sex i alder av 9-10 år?
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2005 #10 Skrevet 24. oktober 2005 Det er trist at jeg som mor må gå så til ytterlighetene for å få satt en stopper for ting. Jeg er totalt imot denne overpedagogiske dikk-dikken som skolene har i den forstand at det ikke finnes disiplin,respekt eller grenser. Hadde denne gutten fortsatt med terroren så skulle jeg fortsatt med å parkert ham til han var en skygge av seg selv. Hos meg og mine taper han,uansett han kanskje hadde valgt og fortsette kampen. Men vår metode hjalp. Det ble sagt høyt og tydelig,at om han så mye sa et pip til xxx så skulle vi komme fortere enn svint og kringlevri ørene hans. Så nå er det sluttt på perversitetene til denne gutten,ja for det var ikke vanlig språkbruk han brukte,i julen i fjor kom han på døra her ,ikke utkledd,gadd ikke synge, skulle ha snop og fortalte ungene mine hva de skulle gjøre med moren sin. Og det var ikke småtterier skal jeg si dere. Og i fjor var ungene mine 6 og 9 år gamle. Og denne gutten i 6 klasse. ← Føler du deg som en "vinner"? Du er jo ikke det spor bedre enn den gutten var og som voksen så burde du jammen holde deg for god til å true små barn på det viset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå