AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #1 Skrevet 12. januar 2022 Jeg har vært lærer i veldig mange år, og en av de tingene jeg liker dårligst og som gjør meg sliten, er sammenblandingen mellom jobb og fritid. Jeg må «alltid» være på jobb og tilgjengelig, både leder, elever og kollegaer kan ringe, tekste osv når som helst på døgnet og det forventes at jeg svarer. Det er ikke klart definert når jobben starter og slutter eller hvilke oppgaver jeg skal utføre i løpet av en arbeidsdag, noe som gjør at man ender opp med alt for mange oppgaver og timer. Ledelsen forventer at man stiller opp for elevene gratis på fritiden, for eksempel ta dem på teater, kino, tur, følge dem til legen osv. Det forventes at man bruker privat utstyr til å utføre jobb, for eksempel privat mobil. Dette betyr at jeg får opp elevene som forslag som venner på sosiale medier og jeg får aldri «fri» fra dem. Det forventes at man kjøper inn/baker kake, kort, blomster osv med egne penger. Det forventes også at man kjøper inn bøker til undervisning selv og heller kopierer fra den enn at skolen skal kjøpe inn noe ekstra. Mange fag har ikke lærebøker. Jeg er så lei. Faktisk er dette en grunn til at jeg ønsker å skifte jobb. Jeg vil ikke være på jobb hele tiden. Hva tenker dere andre? Hvordan løser dere slik sammenblanding som jeg har skissert over? Burde jeg bare sette grenser for meg selv og si nei? Anonymkode: b7877...5ee 7
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #2 Skrevet 12. januar 2022 Sånn er det da vel i de fleste jobber? Jeg har måttet fikse uttallige problemer utenom arbeidstid. Inkludert kveld, natt, helg og helligdager. Og det er forventet at man er med på diverse arrangementer. Anonymkode: 0d9f6...01b 9
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #3 Skrevet 12. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Sånn er det da vel i de fleste jobber? Jeg har måttet fikse uttallige problemer utenom arbeidstid. Inkludert kveld, natt, helg og helligdager. Og det er forventet at man er med på diverse arrangementer. Anonymkode: 0d9f6...01b Jeg har hatt ganske mange andre jobber enn lærer, og dette kjennetegner ikke andre jobber jeg har erfaring med, i alle fall. Hvis du ikke er lærer er du ikke en av de jeg henvender meg til. Det virker som ikke-lærere ikke klarer å forstå hvordan det er og tror at det er likt med andre jobber. Tror ikke det stemmer. Anonymkode: b7877...5ee 16
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #4 Skrevet 12. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Sånn er det da vel i de fleste jobber? Jeg har måttet fikse uttallige problemer utenom arbeidstid. Inkludert kveld, natt, helg og helligdager. Og det er forventet at man er med på diverse arrangementer. Anonymkode: 0d9f6...01b Jeg så nettopp en sykepleierstilling der de ønsket seg en sykepleier som var sosial både på jobb og fritid sto det i utlysningen. Jeg forstår ikke at arbeidsgiver kan styre over medarbeidernes fritid. Anonymkode: 4be69...3c4 5
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #5 Skrevet 12. januar 2022 Sånn er det også for meg som jobber på universitetet og for min mann som jobber i kommunen. Men det finnes selvfølgelig praktiske jobber der dette skjer i litt mindre grad. I alle fall der du ikke har annet ansvar enn å gjøre det du skal gjøre når du er på jobb, men da er betalingen deretter. Noen folk er riktignok flinkere enn andre på å koble av, og det er en god ting selv om det kan føre til dårlig samvittighet for "flinke piker". Hvis du f.eks skrur av varsel på jobbmail og visma eller hva dere bruker og heller går inn på et bestemt rom når du skal jobbe for å sjekke dette en gang før du legger deg eller når du vil, og har avtale i kalenderen din om du må ta med rettearbeid hjem, så kan det være lettere å skille mellom jobb og fritid. Anonymkode: ab2c7...077 4
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #6 Skrevet 12. januar 2022 Jeg sluttet i skolen i fjor. Har ikke angret akkurat. Anonymkode: 3e04a...48d 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #7 Skrevet 12. januar 2022 Hvorfor har du ikke protestert på det? Har du tatt det opp med tillitsvalgt? Har du forsøkt å skrive overtid? Man kan da ikke sitte og sutre over det om man ikke gjør noe med det. Innfør arbeidstid for deg selv, hva andre gjør får de velge. Si fra til elever, foreldre og kollegaer at det kun skal sendes mail/beskjed via visma på kveld og natt, og at du da kommer til å svare i skoletid. Er det svært alvorlige saker kan de ringe deg på mobilen. Tlf nr er altså kun til krisetilfeller. Si fra til rektor at om det forventes videre arbeid utover de timene du allerede har avsatt i uken (rett over 43 timer) så skriver du overtid, eller skal ha mer avspasering. Hilsen irritert lærerstudent, som gruer seg til å gå ut i jobb siden lærere før oss tydeligvis bare tåler drittbehandling uten å sette krav. Anonymkode: 52c02...f6c 7
vinterskog Skrevet 12. januar 2022 #8 Skrevet 12. januar 2022 Ikke normalt et dugg. Bytt arbeidsplass, dårlig kultur. 5
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #9 Skrevet 12. januar 2022 Ikke gi ut telefonnummeret ditt og vurder å skjule det fra nummeropplysningen (jeg har venner som opplever at foreldre søker dem opp). Besvar henvendelser i arbeidstiden/kontortiden, alltid og uten unntak. Opplys elevene om at du ikke er tilgjengelig utenfor arbeidstid ved skolestart hvis de går på ungdomsskolen/vgs. Foreldrene må gis samme informasjon ved første anledning. Hold deg til det du sier. Du må sette grenser og ikke vike, det er en kamp men alternativet er å bli «spist opp» av gnålete og invaderende foreldre og barn. Anonymkode: 14e81...77d 3
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #10 Skrevet 12. januar 2022 Her høres det ut som dere har utrolig lite rammer på arbeidsplassen, eller at det er du som ikke har vært god nok til å sette grenser. Vi er mange som blander jobb og fritid og for min del er det endel av stillingen. Lærere har fleksibiliteten til å jobbe inn overtiden sin til alle døgnets tider og dermed viskes fort streken mellom jobb og privat ut. Da må man sette seg ned å lage egne rammer om ikke arbeidsplassen gjør det for deg slik at du ikke blir helt utslitt. For min del har jeg gjort noen grep for å klare å skille litt bedre: Jeg har jobb tlf som har mitt private nummer. Når jeg får opp ungdom, pårørende og andre samarbeidspartnere f.eks som venneforslag på facebook, tiktok og snap så fjerner jeg dem der og får dem ikke opp igjen. Teams har en funksjon hvor man kan sette opp stiletider. Kloken 18-06 og lørdag og søndag har jeg lagt inn at jeg ikke får varsel på denne appen, men må fysisk inn å se. Det har hjelper på å ikke få opp «pling» hele døgnet, og akutte ting skal heller ikke teams brukes til. Det at det forventes at du skal følge elever til f.eks lege på fritiden forstår jeg ikke. Er det til en kveldsåpen lege du da følger siden du poengterer at det er utenfor arbeidstiden din? Det å ta med klassen på teater og kino ligger i den fleksible arbeidstiden og ikke minst med på grunnlaget hvor lærere samler opp avspasseringstimer til sommer, høst, vinter og påskeferie. Når du sender en melding til en kollega på kveld, forventer du svar med det samme? Tenker at her er det en av to. Enten er du så samvittighetsfull at du alltid føler du må svare alle med en gang, hvor dette egentlig ikke er realiteten. Eller så har dere en dårlig kultur på arbeidsplassen. Selvfølgelig kan det gå noen sms mellom kontaktlærere på samme trinn med litt planlegging på kvelden eller oppklarende spørsmål, men det er jo ikke noe som skjer daglig og heller ikke hver uke. Ang kontakt med elever så handler det igjen om kulturen som er skapt. Jeg har 4 barn og har i alle år hatt lærerne sine private nummer. Totalt har det vært en gang hvor jeg valgte å sende sms til lærer på en kveld med spørsmål om hun kunne ringe meg. Om du opplever dette som ett stort problem. Hva med å sette av 10-20 min på kvelden hvor du går gjennom eventuelle beskjeder og meldinger og så legger du det vekk ettepå til du skal på jobb igjen morgenen etterpå. Hadde det fungert? Anonymkode: 49dde...ad8 8
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #11 Skrevet 12. januar 2022 Jeg kjenner meg delvis igjen, men tenker også at lærere må sette grenser, og hvor er fagforeningene? Du skal selvfølgelig IKKE stille opp for elevene på fritida. Oppgi at du er tilgjengelig i et visst tidsrom. Utenom det, svarer du ikke på henvendelser. Skru av varsler på mobilen din. Jeg er lærer, og må beskytte meg selv. Jeg er tilgjengelig 8-16 mandag til fredag. Har ikke jobb-e-post på mobilen. Teams-varsler får jeg kun mellom 7 og 16 mandag til fredag (dette kan du stille inn). Når man oppretter kontakt med foresatte, opplyser man at de kan kontakte der og der i et gitt tidsrom. Enn så lenge må vi også bruke private mobiltelefoner, men jeg unngår så langt det er mulig å svare utenfor oppgitt tilgjengelighetstid. Det aller meste er ikke hastesaker, og om jeg leser det, svarer jeg innenfor oppgitt tilgjengelighetstid. Når jeg sitter og jobber om kvelden, kan jeg godt sende flere e-poster eller Teams-meldinger til kolleger eller elever, men jeg forventer aldri svar (ofte svarer kolleger fordi de også sitter og jobber, men man forventer altså ikke svar). Skjer det noe alvorlig, stiller jeg selvsagt opp. Vi har hatt elever som har dødd eller blitt svært alvorlig skadet i ulykker, begått selvmord ++, og da stiller jeg selvfølgelig opp uavhengig av dag eller tidspunkt. Dette skjer dog heldigvis svært, svært sjelden. Det virker som dere har en svak eller ikke-eksisterende fagforening. Ledelsen må ristes litt, og de må også være tydelig utad på når og hvordan dere skal ha kontakt med elever/foresatte/andre samarbeidsinstanser. Du (og mange andre lærere) må også slutte å gjøre masse ekstra. Gjør arbeidsoppgavene dine så godt du kan innenfor de rammene du har (tid, penger og utstyr). Vil arbeidsgiver ha noe mer, må de legge til rette for det (mer tid, mer/annet utstyr/overtidsbetaling/kveldstillegg). Ved å alltid stå på ekstra, ødelegger man for seg selv og resten av lærerstanden. Les denne kronikken: https://www.morgenbladet.no/ideer/kronikk/2021/09/06/laererne-har-seg-selv-a-takke/?R=QUDjcCAfNt&subscriberState=valid&action=loggedin Sitat [...] Samtidig er lærere selv ansvarlige for tap av status, lønn og ressurser. Vi er naive, pliktoppfyllende og strekker oss langt. Da covid-19 kom til Norge, samlet 60 000 lærere seg på Facebook-gruppen «Korona-dugnad» for å holde hjulene i gang. Den gang lot man seg motivere av applaus fra balkonger og bedårende ord. Lærere stilte opp med doble undervisningsopplegg uten kompensasjon, og mange jobbet mer enn syv timer ekstra i løpet av en uke, eller verre. I ettertid ba man om kompensasjon for ekstraarbeidet. Et rimelig krav, men saken illustrerer dumsnillheten som rår i lærerstanden. [...] For det andre må vi signalisere at vi trenger både tid og ressurser. Filantropene gjør norsk skole en bjørnetjeneste i et langsiktig perspektiv, hvor dagens og fremtidens elever blir lidende. Når man frivillig lager doble undervisningsopplegg uten kompensasjon, gir man fra seg et viktig forhandlingskort og går glipp av en mulighet til å øke lønnen. Det påvirker rekrutteringen. I tillegg gir man uttrykk for at det er nok ressurser i norsk skole. I en allerede hektisk hverdag må vi vise myndighetene at vi ikke kan tillegges flere oppgaver uten at dette går ut over kvaliteten på opplæringen. Jeg ser det som et nullsumspill der nye oppgaver tar tid fra viktige eksisterende oppgaver, som dialog og undervisning. Da må vi si nei til arbeid utover våre 43 timer eller kreve overtidsbetalt. [...] Anonymkode: 3b986...7c8 6
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #12 Skrevet 12. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har hatt ganske mange andre jobber enn lærer, og dette kjennetegner ikke andre jobber jeg har erfaring med, i alle fall. Hvis du ikke er lærer er du ikke en av de jeg henvender meg til. Det virker som ikke-lærere ikke klarer å forstå hvordan det er og tror at det er likt med andre jobber. Tror ikke det stemmer. Anonymkode: b7877...5ee Mulig du ikke har erfart det i andre jobber, men vi som har hatt flere jobber uten å være lærer opplever jo ofte det samme. Det er ofte henvendelser døgnet rundt, kveld som helg. Jeg har ikke tall på hvor mange helger jeg jobbet i en tidligere jobb (Og det var heller ikke en lærerjobb). Lærere har i alle fall to måneder avsatt fri på sommeren mellom skoleårene. Det er langt mer enn det de fleste kan forvente av ferie, som i beste fall ofte er tre uker sammenhengende på sommeren. Anonymkode: 5a7fb...2d8 6
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #13 Skrevet 12. januar 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg har hatt ganske mange andre jobber enn lærer, og dette kjennetegner ikke andre jobber jeg har erfaring med, i alle fall. Hvis du ikke er lærer er du ikke en av de jeg henvender meg til. Det virker som ikke-lærere ikke klarer å forstå hvordan det er og tror at det er likt med andre jobber. Tror ikke det stemmer. Anonymkode: b7877...5ee Jeg får hele tiden kunder opp som venneforslag, ser ikke at det er så ulikt å få elever som forslag. Mange av mine lærervenner er jo også i klassegrupper med sine elever og da er det jo en selvfølge at de kommer opp. Mange ulemper med å være lærer, men å si at ingen andre føler på lignende ting kan du holde deg for god for Anonymkode: 4c7a2...4b3 3
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #14 Skrevet 12. januar 2022 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Jeg kjenner meg delvis igjen, men tenker også at lærere må sette grenser, og hvor er fagforeningene? Du skal selvfølgelig IKKE stille opp for elevene på fritida. Oppgi at du er tilgjengelig i et visst tidsrom. Utenom det, svarer du ikke på henvendelser. Skru av varsler på mobilen din. Jeg er lærer, og må beskytte meg selv. Jeg er tilgjengelig 8-16 mandag til fredag. Har ikke jobb-e-post på mobilen. Teams-varsler får jeg kun mellom 7 og 16 mandag til fredag (dette kan du stille inn). Når man oppretter kontakt med foresatte, opplyser man at de kan kontakte der og der i et gitt tidsrom. Enn så lenge må vi også bruke private mobiltelefoner, men jeg unngår så langt det er mulig å svare utenfor oppgitt tilgjengelighetstid. Det aller meste er ikke hastesaker, og om jeg leser det, svarer jeg innenfor oppgitt tilgjengelighetstid. Når jeg sitter og jobber om kvelden, kan jeg godt sende flere e-poster eller Teams-meldinger til kolleger eller elever, men jeg forventer aldri svar (ofte svarer kolleger fordi de også sitter og jobber, men man forventer altså ikke svar). Skjer det noe alvorlig, stiller jeg selvsagt opp. Vi har hatt elever som har dødd eller blitt svært alvorlig skadet i ulykker, begått selvmord ++, og da stiller jeg selvfølgelig opp uavhengig av dag eller tidspunkt. Dette skjer dog heldigvis svært, svært sjelden. Det virker som dere har en svak eller ikke-eksisterende fagforening. Ledelsen må ristes litt, og de må også være tydelig utad på når og hvordan dere skal ha kontakt med elever/foresatte/andre samarbeidsinstanser. Du (og mange andre lærere) må også slutte å gjøre masse ekstra. Gjør arbeidsoppgavene dine så godt du kan innenfor de rammene du har (tid, penger og utstyr). Vil arbeidsgiver ha noe mer, må de legge til rette for det (mer tid, mer/annet utstyr/overtidsbetaling/kveldstillegg). Ved å alltid stå på ekstra, ødelegger man for seg selv og resten av lærerstanden. Les denne kronikken: https://www.morgenbladet.no/ideer/kronikk/2021/09/06/laererne-har-seg-selv-a-takke/?R=QUDjcCAfNt&subscriberState=valid&action=loggedin Anonymkode: 3b986...7c8 Hvordan har dere lærere tid til å svare på innlegg på KG når dere har så krevende jobber og burde vært på jobb, i klasserommet med elevene og ha undervisning? Anonymkode: 1b19a...5e9 4
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #15 Skrevet 12. januar 2022 Jeg kjenner igjen mye av det du sier, selv om jeg er i et annet yrke. Tenker det dessverre blir sånn.. spesielt når man har en jobb med mye ansvar og mye som krever oppfølging. Da jeg jobbet i posten var det ikke slik, samme da jeg jobbet i matbutikk. Tenker man må kanskje ha den typen jobb, som fast ansatt, skal man unngå alt det maset. Anonymkode: b2ea3...8ad
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #16 Skrevet 12. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvorfor har du ikke protestert på det? Har du tatt det opp med tillitsvalgt? Har du forsøkt å skrive overtid? Man kan da ikke sitte og sutre over det om man ikke gjør noe med det. Innfør arbeidstid for deg selv, hva andre gjør får de velge. Si fra til elever, foreldre og kollegaer at det kun skal sendes mail/beskjed via visma på kveld og natt, og at du da kommer til å svare i skoletid. Er det svært alvorlige saker kan de ringe deg på mobilen. Tlf nr er altså kun til krisetilfeller. Si fra til rektor at om det forventes videre arbeid utover de timene du allerede har avsatt i uken (rett over 43 timer) så skriver du overtid, eller skal ha mer avspasering. Hilsen irritert lærerstudent, som gruer seg til å gå ut i jobb siden lærere før oss tydeligvis bare tåler drittbehandling uten å sette krav. Anonymkode: 52c02...f6c Vent til du har prøvd å jobbe litt, så skal vi se hva du sier da. Ja, har tatt det opp med både avdelingsleder, rektor og tillitsvalgt. Kollegaer også. Men det hjelper ikke. Jeg kan ikke skrive overtid uten godkjenning fra leder og ikke avspasere, for det er ingen vikar. Ja, har prøvd. Har til og med skrevet avvik på det. Visma er blokkert for meldinger/sms, vi har fått beskjed om at vi må bruke privat mobil siden det blir for dyrt med meldinger via Visma. Fagforening har godkjent dette. Jeg tåler ikke «drittbehandling», jeg sier jo at jeg vurderer å slutte! AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ikke gi ut telefonnummeret ditt og vurder å skjule det fra nummeropplysningen (jeg har venner som opplever at foreldre søker dem opp). Besvar henvendelser i arbeidstiden/kontortiden, alltid og uten unntak. Opplys elevene om at du ikke er tilgjengelig utenfor arbeidstid ved skolestart hvis de går på ungdomsskolen/vgs. Foreldrene må gis samme informasjon ved første anledning. Hold deg til det du sier. Du må sette grenser og ikke vike, det er en kamp men alternativet er å bli «spist opp» av gnålete og invaderende foreldre og barn. Anonymkode: 14e81...77d Skolen gir ut telefonnummer til alle lærere, det ligger på skolens nettside. Vi kan ikke reservere oss mot det. Fagforening har godkjent det. Selv om jeg kun svarer på telefon og meldinger i arbeidstiden (når er det?) blir likevel fritid og jobb blandet sammen - fordi jeg må bruke privat mobil og pga some. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Her høres det ut som dere har utrolig lite rammer på arbeidsplassen, eller at det er du som ikke har vært god nok til å sette grenser. Det at det forventes at du skal følge elever til f.eks lege på fritiden forstår jeg ikke. Er det til en kveldsåpen lege du da følger siden du poengterer at det er utenfor arbeidstiden din? Det å ta med klassen på teater og kino ligger i den fleksible arbeidstiden og ikke minst med på grunnlaget hvor lærere samler opp avspasseringstimer til sommer, høst, vinter og påskeferie. Når du sender en melding til en kollega på kveld, forventer du svar med det samme? Tenker at her er det en av to. Enten er du så samvittighetsfull at du alltid føler du må svare alle med en gang, hvor dette egentlig ikke er realiteten. Eller så har dere en dårlig kultur på arbeidsplassen. Selvfølgelig kan det gå noen sms mellom kontaktlærere på samme trinn med litt planlegging på kvelden eller oppklarende spørsmål, men det er jo ikke noe som skjer daglig og heller ikke hver uke. Ang kontakt med elever så handler det igjen om kulturen som er skapt. Jeg har 4 barn og har i alle år hatt lærerne sine private nummer. Totalt har det vært en gang hvor jeg valgte å sende sms til lærer på en kveld med spørsmål om hun kunne ringe meg. Om du opplever dette som ett stort problem. Hva med å sette av 10-20 min på kvelden hvor du går gjennom eventuelle beskjeder og meldinger og så legger du det vekk ettepå til du skal på jobb igjen morgenen etterpå. Hadde det fungert? Anonymkode: 49dde...ad8 Ja, kveldsåpen lege/legevakt/tilsvarende helsetilbud. Den fleksible arbeidstiden som du nevner (kino, teater osv) fungerer ikke i praksis. Jeg kan ikke droppe møtene med ppt fordi jeg skal på kino med klassen, og ender med for mange timer. Jeg mener det burde vært overtidsbetaling. Vi får 100 kroner i måneden for å bruke privat mobil på jobb. Derfor må vi alltid være tilgjengelige - det har ledelsen vært tydelige på. Om mobilen ødelegges på jobb dekker ikke forsikring det, vi må betale selv, og 100 kroner dekker selvsagt ikke noe abonnement eller en mobil. Jeg jobber på vgs og får ikke så mange meldinger fra foreldre, men veldig mange fra elever og kollegaer. Sjefene sender e-post om neste dag og forventer at vi leser, selv om e-post kommer ved midnatt. Det er mulig at det er jeg som har dårlige grenser, men veldig sammenheng med hva ledelsen krever her og kulturen på jobb. AnonymBruker skrev (1 time siden): Lærere har i alle fall to måneder avsatt fri på sommeren mellom skoleårene. Det er langt mer enn det de fleste kan forvente av ferie, som i beste fall ofte er tre uker sammenhengende på sommeren. Anonymkode: 5a7fb...2d8 Hvis du får klage på karakterene du har satt må du bruke avspaseringsperioden på sommeren på å begrunne dem, uten noen form for kompensasjon. En sånn klage tar utrolig mye tid å besvare. Anonymkode: b7877...5ee
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #17 Skrevet 12. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan har dere lærere tid til å svare på innlegg på KG når dere har så krevende jobber og burde vært på jobb, i klasserommet med elevene og ha undervisning? Anonymkode: 1b19a...5e9 Jeg er sykemeldt akkurat nå. Jeg er forresten en person og ikke kongelig, så det er ok at du kaller meg du. Anonymkode: b7877...5ee 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #18 Skrevet 12. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du (og mange andre lærere) må også slutte å gjøre masse ekstra. Gjør arbeidsoppgavene dine så godt du kan innenfor de rammene du har (tid, penger og utstyr). Jeg er enig. Jeg skriver avvik når det ikke er mulig. Men det forandrer ikke på at der sliter meg ut. Ledelsen forventer at vi stiller opp uten kompensasjon og hvem som gjør det gjenspeiles i lønn ved lokale forhandlinger. Anonymkode: b7877...5ee
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #19 Skrevet 12. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mange ulemper med å være lærer, men å si at ingen andre føler på lignende ting kan du holde deg for god for Jeg har ikke sagt at ingen andre føler på lignende ting. Anonymkode: b7877...5ee
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #20 Skrevet 12. januar 2022 Du har vel kontortid på ettermiddag/kveld for å jobbe inn all avspaseringen? Prøv å få inn faste tider på dette og gi klassen/foreldre beskjed om når du kan kontaktes? Jeg får også mange henvendelser på fritiden, jobber med lønn og HR. Får ikke betalt for dette men prøver å ikke sjekke mail for ofte på fritiden. Anonymkode: 1b4eb...68f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå