AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #1 Skrevet 12. januar 2022 Jeg har vurdert å bo med svigermor i et år da jeg føler meg sliten. Alt inntekt går nesten til utgifter på meg og mannen. Jeg tenkte hvis vi bor et år med svigers så vi får betalt ned billån (vi har 160.000 kr igjen å betale. Vi har betalt ferdig 100.000 da vi kjøpte bilen. men alt vi tjener av penger går til måndtelig kostnader. Vi betaler 2500 billån hver måned. Og jeg tror vi aldri blir ferdig hvis vi ikke tar et avbrekk. Samtidig som vi får sparet til opplevelser, kjøpt alt vi «ønsker» og ferdig. problemet er jeg er redd mannen får «smaken» på å bo der og tenker det ikke er problem og dermed forsetter vi å bo der lenge. For han har hatt et ønske om å bo med svigers tidligere. jeg er også redd det ennder opp med å bli det værste året av livet da svigers bor i blokk. Anonymkode: 1f401...815
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #2 Skrevet 12. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har vurdert å bo med svigermor i et år da jeg føler meg sliten. Alt inntekt går nesten til utgifter på meg og mannen. Jeg tenkte hvis vi bor et år med svigers så vi får betalt ned billån (vi har 160.000 kr igjen å betale. Vi har betalt ferdig 100.000 da vi kjøpte bilen. men alt vi tjener av penger går til måndtelig kostnader. Vi betaler 2500 billån hver måned. Og jeg tror vi aldri blir ferdig hvis vi ikke tar et avbrekk. Samtidig som vi får sparet til opplevelser, kjøpt alt vi «ønsker» og ferdig. problemet er jeg er redd mannen får «smaken» på å bo der og tenker det ikke er problem og dermed forsetter vi å bo der lenge. For han har hatt et ønske om å bo med svigers tidligere. jeg er også redd det ennder opp med å bli det værste året av livet da svigers bor i blokk. Anonymkode: 1f401...815 Mannen kan få mersmak ja. Hvorfor betale mesteparten av inntekter til utgifter når man kan bo hos mor og hun vasker, lager mat etc- det reneste hotell. Menn tenker ikke på det å bo som oss kvinner. For han er veien kortere til "greit nok". Anonymkode: e75f4...dc5 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #3 Skrevet 12. januar 2022 Dont do it. Spesielt ikke når de bor i blokk. Anonymkode: 7e94b...063 4
Sola de Skrevet 12. januar 2022 #4 Skrevet 12. januar 2022 Skal dere bo på et rom i en liten blokkleilighet? NEI! er mitt råd.Det blir enten skillsmisse på dere, eller dere/ du kommer fullstendig på kant med svigers. Du blir gjest i deres hjem. Deres regler som gjelder. Din man er deres barn, og vil nok takle det, mens du sannsynligvis ikke vil. 9
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #5 Skrevet 12. januar 2022 For et mareritt 😅 hadde heller hatt trang økonomi enn å bo hos svigers eller egne foreldre Anonymkode: 75d0c...3c4 9
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #6 Skrevet 12. januar 2022 Selg bilen og kjøp en billigere bil. Ikke flytt inn til svigermor! Anonymkode: 2b8ce...233 7
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #7 Skrevet 12. januar 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg har vurdert å bo med svigermor i et år da jeg føler meg sliten. Alt inntekt går nesten til utgifter på meg og mannen. Jeg tenkte hvis vi bor et år med svigers så vi får betalt ned billån (vi har 160.000 kr igjen å betale. Vi har betalt ferdig 100.000 da vi kjøpte bilen. men alt vi tjener av penger går til måndtelig kostnader. Vi betaler 2500 billån hver måned. Og jeg tror vi aldri blir ferdig hvis vi ikke tar et avbrekk. Samtidig som vi får sparet til opplevelser, kjøpt alt vi «ønsker» og ferdig. problemet er jeg er redd mannen får «smaken» på å bo der og tenker det ikke er problem og dermed forsetter vi å bo der lenge. For han har hatt et ønske om å bo med svigers tidligere. jeg er også redd det ennder opp med å bli det værste året av livet da svigers bor i blokk. Anonymkode: 1f401...815 Hva med å øke lønningene deres i stedet? Hvorfor så dyr bil? Anonymkode: e3d7a...662 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #8 Skrevet 12. januar 2022 Jeg kjenner flere som har bodd sammen med foreldre/svigerforeldre for en kortere/lengre periode. Det eneste man kan si om dette er at av og til går det bra, av og til ikke. Min holdning til det er at man minst bør bo slik at man må ta på seg klær og sko for å besøke hverandre. (Generasjonsbolig kan gå greit, samme boenhet blir for tett) Anonymkode: 1e321...b12 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #9 Skrevet 12. januar 2022 Det kommer for det første an på forholdet med deg og svigermor. Jeg bodde hos svigermor, og drt gikk kjempefint. Men hun var jo bare et godt menneske, og vi hadde respekt for hennes egentid og tok ansvar for vår del av oppgaver. Jeg forventer at dere minimum betaler deres del av boutgifter. Og håper dere ikke har tenkt å bruke ekstra strøm mat osv gratis hos henne og at dere betaler minst halve leia. Evnt tar en prat med svigermor hva hun ønsker dere bidrar med i husholdningen. Og at dere minst betaler 2/3 av matforbruket. Og for all del, ikke glem at dere bor hos henne, og hun er da også sjefen i huset. Dere kan ikke bare ta dere til rette. At hun tilbyr dere å bo der for å komme dere på beina igjen. Er super snilt. Men for all del, ikke utnytt dama. Blir det uløselige gnisninger, så skal dere ut. Hvis hun blir lei seg av dere. Uansett om dere mener hun har grunn til det eller ikke Anonymkode: 0f9cb...26f 3
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #10 Skrevet 12. januar 2022 Forøvrig enig med de som skriver lengre opp her, at har dere for lite må dere jobbe mer. Går fint an å ha ekstra jobb på steder med feks helgetilegg ol. Og dere kommer nok ikke til å bli så mye rikere av å bo hos svigermor, om dere ikke skjønner at man ikke kan ha en bil til 160K på lønna deres. Dere får en bra bil til ca 50K også. Og uten økte inntekter og som du skriver selv, "kjøpe det dere vil" så vil man ikke få så mye bedre råd på sikt. Et år hos svigermor hjelper bare litt, men bare om dere sparer og ikke bruker. Hva legger du i å "kjøpe det dere vil" Anonymkode: 0f9cb...26f
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #11 Skrevet 12. januar 2022 Hvis dere ønsker å betale ned på lån og spare penger, så nytter det ikke å kjøpe "det dere vil". Og skal dere ikke spare til bolig? Trodde først du mente å bo i kjelleren hos svigermor som er uaktuelt bare det... Eneste alternativet jeg ser her er at han bor hos sin mor og du bor hos din. Anonymkode: 7ef34...3a2 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #12 Skrevet 12. januar 2022 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): kjøpt alt vi «ønsker» denne holdninga tror jeg er grunnen til uføret i utgangspunktet Anonymkode: 5446a...b84 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #13 Skrevet 12. januar 2022 Det er noe som er helt merkelig her. Dere er veldig opptatt av å betale ned bil, men hva med spare til bolig? Heg håper det er bolig som ligger inne i "kjøpt alt vi ønsker". Det er jo det dere burde gjøre for å komme dere inn på boligmarkedet og ikke måtte vurderer å bo hos foreldrene deres. Spare til opplevelser kan dere glemme hvis dere virkelig har så dårlig råd. Og hva tror du følger med å bo hos svigers? Hvor mye forventer de? Hvor mye skal dere betale, hvor mye skal dere lage mat, vaske, bidra? Liker dere i det hele samme type mat? Dere vil ikke kunnne ha besøk av venner? Mulig dere er fra en annen bakgrunn/kultur siden dere overhodet vurderer dette og tilsynelatene er lite opptatt av bolig, men for meg hadde dette være fullstendig utenkelig. Og som forelder ville jeg heller ikke hatt sønn og kone/samboer boende hjemme hos meg med mindre det var en adskilt utleieleilighet. Ikke aktuelt å gi fra seg alt privatliv. Annerledes hvis det kun er eget barn det er snakk om. men selv der hadde jeg vært skeptisk. Når man er voksen, jobber og tjener egne penger så bor man ikke hjemme. Anonymkode: 957a8...57e 1
AprilLudgate Skrevet 12. januar 2022 #14 Skrevet 12. januar 2022 Om igjen: mannen din ønsker å bo med foreldrene sine i en leilighet sammen? 🤭🧐
lillevill Skrevet 12. januar 2022 #15 Skrevet 12. januar 2022 Ja så da skal dere leve på og snylte på svigermor og svigerfar. Sånt godtar de bare fra en evt gullunge, ikke fra deg, TS.
Carrot Skrevet 12. januar 2022 #16 Skrevet 12. januar 2022 Du skal virkelig ha et ekstremt godt forhold til svigers for å ta det valget.. Personlig ville jeg heller solgt bilen..
nordlending Skrevet 12. januar 2022 #17 Skrevet 12. januar 2022 Er det de 2500 kronene i måneden som velter lasset? 1
Strange Doll Skrevet 12. januar 2022 #18 Skrevet 12. januar 2022 Det hadde ikke jeg orket. Er jo oppskriften på drama.
Frk Midnattsol Skrevet 12. januar 2022 #19 Skrevet 12. januar 2022 Jeg lurer litt på om dere kommer fra en kultur der det er mer vanlig å bo sammen med foreldre/svigerforeldre? Hvis ja, så tenker jeg at dere kanskje har større sjanse til å lykkes, da dere, og dem, muligens vil akseptere andre ting enn hvis dette er en boform som ikke er vanlig i deres kultur. Hvis nei, så tenker jeg at dette kan bli VELDIG trangt. Det er noe med at den norske kulturen har en del mer personlig space enn mange andre. Tenker at det viktigste for at dette skal kunne lykkes, er at dere er en familie som aksepterer ganske mye, og at dere har SVÆRT gode metoder for å løse konflikter og ulikheter.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #20 Skrevet 12. januar 2022 nordlending skrev (8 minutter siden): Er det de 2500 kronene i måneden som velter lasset? Det lurte jeg på også? Med to inntekter og hvis billånet er det eneste lånet dere har, så burde dere fint greie å spare endel i mnd. Anonymkode: 98474...141
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå