Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det stor sannsynlighet for at jeg allerede har spontanabotert selv om graviditetstest viser 2-3 uker på vei? Hadde en liten blødning den 7. Januar samt menslignende smerter 8.januar. testet positivt i går. Har hørt at graviditetshormonet fortsatt er i kroppen selv om man har abortert.

Anonymkode: 1ab45...3b2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blødning er ikke synonymt med at du har en spontanabort.

Men ja, det er riktig at en graviditetstest vil slå ut positiv i en stund etter en abort fordi du fortsatt har gravidhormoner i kroppen.

Hvor lang på vei er du?

Anonymkode: f1a1a...ab4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Blødning er ikke synonymt med at du har en spontanabort.

Men ja, det er riktig at en graviditetstest vil slå ut positiv i en stund etter en abort fordi du fortsatt har gravidhormoner i kroppen.

Hvor lang på vei er du?

Anonymkode: f1a1a...ab4

Ifølge test 2-3 uker

Skrevet

Ikke unormalt med blødninger i 1.trimester. Hørtes ikke ut som du hadde en stor blødning, kanskje bare spotting? Jeg hadde spotting ved to tilfeller (ene uke 5) og menslignendesmerter nesten til uke 11. Du kan be legen om å måle HcG, men det sikreste er å ta en UL (hvis du ikke vil vente å se det an).

Masse lykke til!

Anonymkode: a5fa1...f6e

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ikke unormalt med blødninger i 1.trimester. Hørtes ikke ut som du hadde en stor blødning, kanskje bare spotting? Jeg hadde spotting ved to tilfeller (ene uke 5) og menslignendesmerter nesten til uke 11. Du kan be legen om å måle HcG, men det sikreste er å ta en UL (hvis du ikke vil vente å se det an).

Masse lykke til!

Anonymkode: a5fa1...f6e

Takk for svar😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...